appelvrouw Geplaatst: 10 juni 2014 Geplaatst: 10 juni 2014 @Huub: Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Almond Geplaatst: 11 juni 2014 Geplaatst: 11 juni 2014 Hij morrelt maar wat aan in die tuin van hem, ach best leuk om naar te kijken maar volgend jaar (als ze de formule recycelen) mogen ze wat mij betreft rustig iemand anders een moestuinseizoen lang volgen. Er zijn vast meer BN of BB-ers ( ) met moestuin Quote "Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"
HuubvG Geplaatst: 11 juni 2014 Geplaatst: 11 juni 2014 Niet in de herhaling hoor, dat dan ook weer niet; een keer is genoeg ha ha... Wat ik Maarten wel kwalijk nam is trouwens de onzin die hij over komkommers heeft zitten vertellen. 'Komkommer, daar zit niks in, dat is vooral water'. Pardon? En wat voor water dan? En ja, hij heeft gelijk want zelf bestaat hij ook voor de grootste helft uit water: spraakwater. Nee, komkommer is geneeskrachtig, er zit veel kalium in, helpt tegen migraine en andere hoofdpijnen, tegen brandend maagzuur en ik lees net... tegen kanker ook al, door de fytonutriënten, zie hier verder. Quote
HuubvG Geplaatst: 19 juni 2014 Geplaatst: 19 juni 2014 Ik moet glimlachen als ik Maarten met de gieter bezig zie water geven: hij heeft de broes verkeerd om zitten, namelijk neerwaarts gericht. Deze moet naar boven gericht worden zodat de stroom water vertraagd wordt omdat die eerst omhoog gestuwd wordt. Hierdoor gaan ook de straaltjes wijder uit elkaar staan en komen met minder snelheid op de aarde terecht. Als je dan de gieter neerzet, loopt het water uit de broes ook weer terug de gieter in. Als de broes omlaag gericht staat, blijft 'ie nog een tijd nadruppelen. Lekker nog even miezemuizen... niet bedoeld als trap na, want nog steeds alle lof (uit eigen tuin) voor de serie. Quote
Bit Geplaatst: 19 juni 2014 Geplaatst: 19 juni 2014 Ik ben blij dat Maarten gewoon een doorsnee moestuin onderhoudt en zo praat hij er ook naar. Gelukkig maar dat hij niet dat hele verhaal ophangt, al die uitleg en die eindeloze beredeneringen die je al zo vaak gehoord hebt dat het je strot uitkomt. Gewoon gezellig klessebessen met Maarten in de moestuin en eten uit eigen tuin toe. hehehehe Dat vind ik dus ook. Al die rare praat over gezond en beter voor je pijntjes zus of zo. Gewoon lekker simpel: komkommers zijn 99,9% water en niks gezonds of voedzaams aan. Gewoon ouderwets klooien in de tuin en leven in je eigen waarheid. Niks beredeneren, geen langste dag, geen maanstand, geen wekelijkse aftreksels maken en tussendoor basaltmeel verstuiven. voor wat voor rare sporenelementen dan ook. Een tomaat is een tomaat is een tomaat. Quote
Gwen Geplaatst: 22 juli 2014 Geplaatst: 22 juli 2014 Voor de liefhebbers: De serie wordt iedere maandag herhaald!! En is te zien op www.npo.nl Quote
HuubvG Geplaatst: 23 juli 2014 Geplaatst: 23 juli 2014 En niemand praat nog over de gratis tomaten zaden...Ben benieuwd hoe ze het doen? Eet men er al van of zijn ze niet opgekomen?Ik heb ze zelf niet besteld. Quote
appelsientje 60 Geplaatst: 23 juli 2014 Geplaatst: 23 juli 2014 Bij mij is het niets geworden bij opkomst werden het miezerige plantjes terwijl m'n andere tomaten de pot uitgroeiden! Zaad kwam ook heel slecht op.Dat is mijn ervaring misschien gaat het bij anderen beter. Quote De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!
angela († maart 2025) Geplaatst: 23 juli 2014 Geplaatst: 23 juli 2014 Ik had geen plek meer, dus word volgend jaar. Quote
thea Geplaatst: 23 juli 2014 Geplaatst: 23 juli 2014 Ze zijn goed op gekomen.Heb heel veel soorten tomaat.Moet ze even zoeken.Zal vanavond kijken,ben op. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
loes Geplaatst: 23 juli 2014 Geplaatst: 23 juli 2014 ik heb wel een plant staan. maar nog geen bloemen, laat staan tomaten, dus er valt nog weinig over te praten. dan moet ik er wel bij zeggen dat deze wat laat(mei) is gezaaid nadat de eerste plantje niet verder kwam dan de kiembladen. Quote
jdw Geplaatst: 23 juli 2014 Geplaatst: 23 juli 2014 Gezaaid 15 april en buiten gezet. Plant ziet er mooi vol en stevig uit, geen phyto. Tomaatjes zijn nog groen, dus over de smaak valt nog niks te zeggen Quote
Holland Geplaatst: 12 september 2014 Geplaatst: 12 september 2014 En hoe staat t met de tomaatjes? Quote Vriendelijke groeten, Holland
thea Geplaatst: 12 september 2014 Geplaatst: 12 september 2014 Niet bijzonder Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.