Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

weer thuis


greetje11

Aanbevolen berichten

Inmiddels weer thuis.

Mensen ik vond het een geweldige dag.

Toch blij dat ik op het laatste moment nog had besloten te komen.

Loraine nog bedankt voor de lift.

De weergoden waren ons goed gezind, jammer van de harde wind.

 

Oude bekenden teruggezien.

Nieuwe mensen leren kennen.

Allerlei plantjes gekregen, ben er erg blij mee

De workshop van Stan, heel bijzonder !

Kortom LEUK

 

En de foto's Jorieke waar laat ik die ??

Er zitten hele leuke foto's bij.

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vond het een heel bijzondere dag. Ook leuk om jullie allemaal in het echt te zien. Ik stond de hele dag kwijlend rondom de tafel met stekjes en zaden die over waren, met het trotse ondernemen niets mee te nemen en al helemaal geen zaailingen omdat ik die niet durf te vervoeren.

 

Ik ging naar huis met:

3 zaadjes courgette (black beauty)

paar gevallen boontjes met allemaal gekleurde spikkeltjes, geen idee.

 

2x frambozen (geel) stekkie

1x bosaardbeien stekkie... Kon het niet helpen, dat arme kleine ding stond daar helemaal alleen tussen de grote planten.

 

Ik heb gedropped:

1x zakje wortel (paars) zaad

1x zakje broccoli (paars) zaad)

1x zakje Tamarillo zaad

2x cake met geheim ingedriënt.

1x zakje paaseitjes

Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.

Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was weer een leuke dag en erg jammer van de wind en het zandstralen dat weer een gevolg daarvan was(vooral bij de workshop was dat lastig(veel zand op de paddenstoeltjes ).

 

Ik heb enkel nog e.e.a. in mijn tas zitten dat ik nog zou weg geven/ruilen.

 

Dus zou je iets met mij ruilen en dat heb je nu niet laat het dan even weten als het klein spul is kan ik het met de post sturen. Ik had o.a. nog zaden(reuk erwten voor ?) en boontjes(voor beertjerinke).

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wj vonden het een hele leuke gezellige dag. Alle plantjes die van eigenaar ruilden was echt supperleuk om te zien. Ook best een speurtocht, want er was van alles te doen,dus liep iedereen overal . We hebben gekeken bij het schaapscheren,de varkentjes,wat een schatjes met die lelletjes

Helaas was ik toch nog een plantje vergeten van huis mee te nemen Maar dat gaan we in orde maken . En ik heb Estemy niet gezien,dus die zaden ga ik opsturen.Ook nog de schapenwol vergeten bij Jorieke,maar.............als je weer een varkentje slacht,en je hebt die ZA-LI-GE gerookte spek,dan kom ik halen bij je,en neem dan de wol wel mee.

En wat stond er ongelooflijk veel te eten zeg!! En lekker! Ik denk dat er toch een aantal wel in recepten horen.

Dank je Ken,dat je de kip nog even hebt verplaatst toen we wegreden .Daley was zo moe,die heeft de hele terugweg geslapen.

Joep,Jorieke,en een ieder die er was vandaag,hartelijk dank namens ons drietjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Müde thuis. Was erg gezellig weer, was echt weer heel leuk. Best druk, maar ook goed verspreid.

 

Ben zéker in een aantal dingen totaal verdwaald wie nou wat kreeg. Volgens mij is er echt het een en ander verkeerd gegaan. Ik zag net dat ik een Lambada aardbei mee terug heb genomen, die ik eerst bij iemand niet durfde mee te geven omdat ik anders te weinig had voor een ander. Maar wie ? Pfff. wat een gedoe allemaal he ?

En heeft iedereen nou zijn Hysop gehad ? Vraag me dat eigenlijk af. Die Persicaria ging ook fout, maar kan ik nog herstellen.

 

Prachtige dingen mee gekregen. Staat nu allemaal nog in de auto, gaat morgen naar de tuin. Heb ik opeens een aantal paprika's ! Ik en paprika's haha. Gaan we heel zorgvuldig voor zorgen hoor ! Maar ik heb ook een ( nee zelfs 2 !! ) Perkels. Mennn.... dááár ben ik me een partij blij mee !

 

Nogmaals sorry dat ik zo slecht ben in namen koppelen aan gezichten. 3x greetje zeggen tegen Jootje ( of andersom, ik weet het nu al niet meer ) is nou óók weer zo wat. Ik raakte behoorlijk in de war.

 

Thnx voor de gekregen zaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ja. Beide ! Heel fijn hoor. Die druif en de Bosgeelster zijn inderdaad ook de toppers ja.

Jij hebt extra veel Pink fir Apple. Wel kleine potertjes hoor. Die waren allemaal zo klein. Ik had geen grotere. Maar is normaal, zijn ook geen grote aardappels.

Leuke man heb jij zeg. En wat nam hij zijn taak serieus zeg !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die kroeg heeft ie wel verdiend! Hij heeft je belangen goed vertegenwoordigd.

 

Ik ook weer thuis... gezicht voelt aan alsof ik de hele dag over een zonnig windig strand gelopen heb..

Had ik mn hoed ook maar de hele tijd op moeten doen, net als ik op de moestuin doe...

 

Vond het supergezellig, lekker hectisch bij tijden, te weinig aan eten toegekomen, wel mn best gedaan de diverse zelfgestookte dranken te testen.

En natuurlijk altijd te weinig tijd om alles en iedereen ten volle te kunnen te genieten.

 

Mn ontvangen ruilgoederen zijn overweldigend.... ben nog lichtelijk in shock over de kwaliteit en grootte. Dat wordt flink aan de bak gaan om ze een gerechte plek te geven.

 

Dank aan allen...!!! Gasten en gastgevers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook hier een erg tevreden mens! Liep bijna nog in de soep vanochtend door omstandigheden thuis, maar daar was Sander, die zowel mij als Jasmin heeft opgehaald . Nogmaals, bedankt, Sander! Een afgeladen auto op de heenweg, terug zou het niet zo erg vol zijn, wel dus...zo mogelijk nog voller. Maar we hebben het gered.

Het was weer een erg leuke dag, met erg leuke mensen en erg leuke ruiltjes. Zalig eten ( van wie was die hartige taart met ham/kaas? Yum! ) .

Vond het heerlijk weer, okee, iets teveel wind. Maar dat mocht de pret niet drukken. Ben helemaal blij met alle koolplantjes die mensen voor me meebrachten. Echt lief. Ook blij met mijn chrysanten stekken van Willy, de bosasperge van Jet, de pumkin on a stick van Jorieke, en alles wat ik vergeten ben. Morgen alles eens een plekje geven.

Oohh....en Bit, je mag me gerust Greetje noemen hoor!

Voor allemaal nog een goede pasen, lekker bijkomen van alles!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ja. Beide ! Heel fijn hoor. Die druif en de Bosgeelster zijn inderdaad ook de toppers ja.

Jij hebt extra veel Pink fir Apple. Wel kleine potertjes hoor. Die waren allemaal zo klein. Ik had geen grotere. Maar is normaal, zijn ook geen grote aardappels.

Leuke man heb jij zeg. En wat nam hij zijn taak serieus zeg !!

 

 

Oh nou leuk om te horen!

 

Super die poters, maakt niet uit hoe groot ze zijn volgens mij. Ze gaan volgende week de grond in, thanks!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook weer veilig thuis aangekomen.

Alle plantjes staan op de tuin nu in de kas. Morgen maar eens de boel sorteren want alles staat nu door elkaar.

De paprikaatjes ga ik morgen denk ik al uitplanten in een gat vol potgrond in de kas, kunnen ze lekker aan de groei.

Ben super benieuwd naar al die soortjes die ik nu heb.

 

Vond het leuk om jullie allemaal weer gezien te hebben en hopelijk tot de volgende keer. Kunnen we in september weer lekker winterbloemkolen en zaden met elkaar ruilen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh... en wat foto's betreft geeft Henk straks vast wel weer een link waar men die kan storten zodat ze voor de aanwezigen te bezichtigen zijn.

 

Enne... van wie waren die lekkere wraps??

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel erg leuk gehad

vond het best spannend maar het viel reuze mee

erg leuk om het schapenscheren te zien.

de workshop van stan zeer intresant .

alleen de gerlenette niet geprobeerd(weer een excuus om volgende keer weer te gaan)

Mijn dochter haast de hele middag niet gezien vond het ook geweldig.

 

allemaal heel erg bedankt voor alle gekregen planten, struiken en zaden.

Ook namens mijn zus

 

 

bedankt voor alles

een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Al ben ik net 2 dagen lid en las ik gisteren pas over deze dag bedachten wij vanmorgen dat we toch even een kijkej zouden nemen.

Wat een leuke dag en wat een gastvrijheid!

Ik ben een beginnende tuin liefhebber met een tuin kas dus ik had niks om te ruilen desondanks toch wat leuke plantjes mee gekregen. Bedankt!

Volgend jaar zal ik zeker ook met bepakt en bezakt weer langs komen.

Bijgaand wat foto's van het schapen scheren en de gezellige huisvriendjes van Joep en Jorieke wat een schatjes!!

 

 

april-2014-10949871398081329.jpgapril-2014-10156791398081328.jpgapril-2014-08019601398081327.jpg[

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Poeh, iedereen (op Aalterse-Willy en zijn vrouw na dan, die slapen hier nog de komende nacht) is weg en we zitten tussen bergen suiker/wc papier/zout/etc. etc.

Morgen maar eens alles bekijken, en alle plantjes een plekje geven. Nee... niet alles wat nu nog op de zaailingen tafel staat, want dat is echt nog teveel.

 

Bit: je Trifle schaal van de vorige keer staat hier nog. Ook nog een paars geveerd mosterd-plantje (een groepje plantjes..), maar die laatste neemt Jet mee naar Frankrijk. De schaal kwam ik pas achter toen ze al weg was.

 

Erny: je yoghurt staat hier nog

 

Nou ja, het was in ieder geval erg gezellig, en errug leuk om iedereen weer te zien! Ook de nieuwe gezichten. Al ben ik van de helft alweer kwijt wie ze nou ook alweer waren (forumnaam) Die naambordjes zijn wel superhandig dan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo eindelijk klaar met de plantjes en andere spullen

Ik vond het erg spannend om te gaan

Gelukkig ging greetje11 met mij mee

Het was een ontzettend leuke dag met heel veel vriendelijke mensen

Gelukkig paste op de terugweg alles nog in de auto hahaha

 

Ik ben heeelemaal gesloopt haha

Bedankt lieve mensen

Groetjes Loraine

 

"Wat niet kan, moet nog gebeuren."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, net zo ver klaar met (bijna) alles een plek geven in de tuin. Heb mijn hebberigheid niet eens de volle teugels gegeven, maar het was desalniettemin een flink volle auto Hopelijk volgend jaar iets minder en iets grotere plantjes van mij uit. En vooral een stabielere belading zonder omkiepen grrr Angela, nogmaals sorry van de zooi...

Erg leuk om nu gezichten bij de namen te hebben, al liep ik een groot deel van de tijd als kip zonder kop met zaailingen heen en weer te rennen Volgende keer zet ik mijn eigen standje op met spandoek en aftekenlijsten haha. Jorieke, echt leuk om zo bij je rond te mogen neuzen. Tot de volgende keer maar weer

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hèhè....plof ik zit.....total loss.....om 20.00 u waren we thuis....alles uitgeladen en drinken gegeven....in de kas gezet of in n vaas gezet....jullie allemaal nu ff laten weten dat ik het weer helemaal gezellig vond....leuke nieuwe mensen leren kennen....leuke oude bekende gezien en gesproken....lekker veel geruild en verdorie bijna evenveel weer mee terug genomen qua omvang Dat wordt nog hard graven deze week...alles n plekje geven.

 

Dank jullie wel allemaal voor het mee mogelijk maken/organiseren/helpen/voorbereiden/ en speciaal Jorieke en Joep voor jullie super gastvrijheid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Erny, niet zo zeer dat ik de hele tijd achter een tafeltje wil zitten hoor. Veel te veel leuks te zien! Meer een ruil-het-zelf hoek, zodat ik ook wat meer een praatje kan maken of even rond kan kijken zonder dat iemand op zijn plantjes moet wachten en zonder dat chaotische gehaast van me. Ik vertrouw jullie wel dat niemand er met alle plantjes vandoor gaat

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook weer thuis (net terug van het wokken) eerst de planten uitgeladen bij moeders de buiten planten daar gelaten (Ilse nog bedankt voor de super grote stekjes , ben er erg blij mee) en de rest weer in de auto mee naar huis ik heb alles water gegeven maar meer nog niet, komt morgen wel.

 

Leuk om sommige weer te zien en om met andere kennis te maken, al heb ik weinig kunnen kletsen eigenlijk en heb me ook lang niet aan iedereen voorgesteld ik was zo bezig met ruilen, misschien de volgende keer!

Willy we hebben elkaar wel gesproken maar je baas heb ik niet gezien, had je haar opgesloten in de keet?? Nog bedankt voor de grote pol iris.

En de rest ook bedankt voor de ruil!!!

 

Ik heb van de zaden tafel nog pompoen meegenomen zaten in emmertjes weet iemand de naam daar nog van?? Volgens mij was het iets in het frans?

Veel te veel mee genomen en nog denken van dat had ik eigenlijk.....

 

Jorieke een van de zakje die je mij gaf is weggewaaid ik denk de zaadjes van de kweepeer hij ging richting kippen hok maar ik zag hem niet meer liggen. Ik hoop niet dat de kippen het zakje opeten

 

En ik ben nog op zoek naar een recept voor zoute chocolade

 

Suus de auto is al weer bijna schoon.

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo he he ik ben ook net weer thuis aangekomen.

Niet dat ik niet al netjes eerder door Bit in Rotterdam af gezet was hoor .

Maar ik was vervolgens door gegaan naar mijn tuin om het deel wat bij Bit in de auto stond meteen maar daar een plekje te geven.

 

Iedereen bedankt voor de geslaagde dag, heel leuk om een gezicht bij een naam te leren kennen, niet dat ik de volgende keer nog weet wie wie is hoor....daarvoor heb ik een te warrig hoofd .

 

Jorieke en Joep bedankt voor de gastvrijheid, mede forumeurs bedankt voor alle zaailingen e.d.

 

En Bit bedankt voor de gezellige rit, alleen 1 minpuntje...je beloofde met minder terug te gaan dan we heen gingen maar dat ging toch echt niet op .

Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik thuiskwam eerst gedouched, en toen even een slaapje gedaan, ik was best moe van alles geworden...

 

Het was leuk, ik zit nu aan de koffie met rauwe melk uit Zelhem. Echt leuke dag gehad. Oude gezichten, nieuwe gezichten... zonnetje, windje....

 

Ik weet nog de allereerste keer MTFD... toen zaten we héél beleefd in een kring koffie te drinken. dat is nu ge-evolueerd tot een evenement met plantenkraampjes...

Elke keer hetzelfde: te weinig tijd om echt gesprekken te voeren, heel even ruiken aan elkaar, en dan is er weer iets anders dat je aandacht vraagt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...