Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Jubeltopic

Featured Replies

Geplaatst:

Yeah! Super leuk opdracht voor 'n schoolproject binnen gehaald op 't hoofdkantoor van Intratuin Onderzoeken hoe Intratuin dé moestuinexpert van Nederland zou kunnen worden. Interessant onderwerp!

Geplaatst:

Leuk voor je zeg! dat wordt nog een pittige studie..de intratuin zal op de schop moeten

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Das lachen... de afgelopen jaren verdween hier bij de Tuinland (voormalig Intratuin) het hele moestuin en gereedschapsgebeuren steeds meer in een verdomhoekje in de winkel ten behoeve van ruimte voor het "buitenlounge-gebeuren".

De zadencollectie stond zelfs ergens geplaatst waar niet genoeg verlichting was zodat je een zaklamp nodig had om de soorten te kunnen onderscheiden.

De laatste tijd is de boel weer naar een iets betere plek verhuisd maar het kán nog beter en completer.

Maar leuke opdracht Dennis!

Geplaatst:

Leuke opdracht, maar ik geloof er niet zo in. Ik raad zelfs mensen af om naar Intratuin te gaan, omdat ze geen kennis hebben, en geen gevoel voor planten.

Eerste tip: laat ze die achterlijke Youtube filmpjes per direct verwijderen

(Hoe kweek ik een paprika etc.)

Maar succes ermee. Wel een opdracht om eer mee te behalen. Schoonmaken zie je altijd het beste als er eerst een puinhoop was.

Hou ons op de hoogte.

Geplaatst:

Ik vind het kennisniveau heel wisselend.

Een negatief voorbeeld: vorig jaar op de kamerplantenafdeling van die miniroosjes op de kamerplantenafdeling gekocht om mijn tuin tijdelijk op de frissen. Op de vraag of ze winterhard waren kreeg ik een zeer chagrijnig antwoord. Inmiddels staan ze nog steeds in de tuin en doen het erg goed...

Een positief voorbeeld: Onze kale huiskamer moest opgefleurd worden met een kamerplant van formaat. De dame die ik nu trof was zeer behulpzaam en praktisch over licht, water geven en verpotten

Voor wat het eetbare aspect van Intratuin: super dat ze zoveel energie stoppen in het Nationale schooltuinproject en ze hebben ook leuke zaden voor in de (moes)tuin, maar verder is het assortiment fruitstruiken en fruitbomen zeer algemeen (wel goed genoeg voor doorsnee rassen).

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.

Geplaatst:

Ik denk ook zeker dat Intratuin intern een goede cursus zal moeten opzetten als ze dé zouden expert moeten worden. Als je iets wilt gaan communiceren, moet je het ook wel meer dan waar kunnen maken! Denk dat als ze echt 'dé expert' willen worden, dat dat ze veel tijd en moeite zal kosten. Ookal hangt het natuurlijk ook van de doelgroep af. Voor de moestuinbeginners ben je waarschijnlijk al snel een expert, maar je wilt ook weer niet hebben dat je die beginners natwee jaar weer kwijt raakt, omdat ze dan meer weten dan jou als tuincentrum zijnde. Want dan is al je energie verspilde energie geweest...

Kennis zal wel een lastige zijn. Intratuin staat voor een groot deel van de Nederlanders en Belgen waarschijnlijk bekend als één merk, als één bedrijf. Terwijl het in de praktijk een alles behalve harde franchise keten is bestaande uit allemaal aparte bedrijven. Per vestiging kunnen er dus grote verschillen zijn qua denkwijze, organisatie, visie, etc. Dat vormt een extra uitdaging!

Geplaatst:

Eerste tip: laat ze die achterlijke Youtube filmpjes per direct verwijderen

(Hoe kweek ik een paprika etc.)

Idd, kan je niet iets aan die rare filmpjes doen Dennis? een aantal daarvan slaan echt helemaal nergens op. als dat het gewenste kennisniveau is dan hoeft de intratuin niet eens te proberen om 'expert' te worden.

Geplaatst:

Die ga ik sowieso meenemen Loes! Tenenkrommend zijn ze, er is denk ik puur en alleen gedacht aan het creëren van content/video's. Er is niet aan gedacht dat het ook het imago kan schaden, wat het binnen de groep moestuinders die hier rond hangt zeker doet

Geplaatst:

super.

wat je zegt, het schaad het imago zeker bij de ervaren moestuiners. misschien ook wel bij de beginners, die volgen exact het filmpje en komen bedrogen uit.

Het idee van de filmpjes is wel leuk, maar dan met juiste informatie.

Geplaatst:

Waar zien jullie die filmpjes dan?

Ik heb het op moeten zoeken op youtube, want had er nog nooit een gezien

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

http://www.intratuin.nl/buiten/kweken-oogsten/zaaien-en-planten/

Voorbeeld hoe je tomaten zaait met vermelding van onderstaand stappenplan: http://www.intratuin.nl/buiten/kweken-oogsten/hoe-kweek-ik-tomaten/

Stap 1

Tomaten zaai je vanaf half mei in de volle grond.

Stap 2

Bedek de bovenste 10 centimeter van je moestuin met Intratuin Biologische moestuingrond.

Stap 3

Plant de tomatenzaadjes 45 centimeter uit elkaar.

Stap 4

Bedek de zaadjes met aarde, zodat ze 0,5-1 centimeter diep komen te liggen. Aarde niet aandrukken!

Stap 5

De plantjes komen na ongeveer anderhalve week voor het eerst boven. Zet dan een flinke stok naast de plantjes.

Stap 6

Zorg voor voldoende water en voeding. En houd je tuin onkruidvrij.

Stap 7

Tomaten zijn na ongeveer 10 weken te oogsten.

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.

Geplaatst:

Op de fb pagina zijn de filmpjes en reacties volgens mij verwijderd. Ik kan het niet terug vinden maar weet zeker dat ik daar een reactie had geplaatst waar een heel onnozel antwoord op terug kwam.

Verder is intratuin op de algemene fbpagina wel netjes en klantvriendelijk.

Geplaatst:

Volgens mij kan dit onderwerp beter naar de klaagbaak en pas als Dennis klaar is verhuizen naar het jubeltopic

Geplaatst:

dat er naar gekeken gaat worden is toch al om te jubelen?

er is al een heel topic over deze filmpjes: tenenkrommend-t16309.html

• 4 weken later...
Geplaatst:

Crematie/overlijden in het jubeltopic? Ja! Wat 'n ongelooflijk mooie dag vandaag! Natuurlijk is de crematie van je oma emotioneel, maar het was heel kort, krachtig en kleinschalig. Daarna uiteten, wandeling door het bos en wéér uiteten. Had net zo goed een verjaardag kunnen zijn, alleen nu was zij er niet bij. Mooi dat het zo kan lopen, in plaats van een trieste bedoening. En gelukkig maar, want zo moest het ook. Tenslotte is ze 83 geworden en was ze tot twee weken voor haar overlijden nog 110% haarzelf (en dat in haar eigen eengezinswoning en een uitgebreid medisch verleden!)

En als ik er op terug blik.. dan heb ik door middel van planten echt een extra dimensie aan haar laatste jaren kunnen toevoegen. Ookal was het maar het water geven of schrikken van een kikker, het zorgde voor iets extra's. En ook voor gespreksmateriaal (langskomen voor de tuin, haar even meenemen langs alle plantjes hier in de tuin enzo), waardoor je ook meer voor je oma kan betekenen. Anders ben je zo snel uitgepraat Toch mooi dat zoiets te bereiken viel met planten! Kreeg ook bepaalde groente weer terug in haar eetpatroon, puur omdat ik ze gekweekt had. Toen wilde ze het in ene wel proberen...

Geplaatst:

Dennis, prachtig! Vier het leven

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

Wat geweldig Dennis , een afscheid kan zo mooi zijn (idd bijna een feestje ) Het helpt jou het gemis te verwerken,

en zo kun je weer tot steun zijn voor anderen prachtig !! Veel sterkte voor jullie allemaal .

Geplaatst:

We hebben een nieuw jasje als forum

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.

Geplaatst:

Wat is het toch heerlijk een nachtje door te kunnen slapen

• 4 weken later...
Geplaatst:

Vandaag mijn oude, tweedehandse Nespresso Essenza-apparaat gerepareerd, en óók zijn voorganger, die al jaren op zolder stond 'voor onderdelen'!

De aan/uit-knopjes werkten niet meer. Bij Nespresso zeiden ze destijds dat het te duur werd om te repareren en dat ik beter een nieuwe kon kopen. Dacht het niet!

Die stinkerds hebben er ovale schroeven in gedraaid die deels ook behoorlijk diep zitten, dus je krijgt die apparaten bijna niet open.

Dankzij een handige doe-het-zelver die een aangepast schroevendraaiertje had gemaakt, kreeg ik het reserveding toch open.

Toen bleek dat het enige probleem was dat die knop slecht contact maakte vanwege corrosie! Dus alleen even schoonmaken! Pfffffff.....

Het hele ding lag uit elkaar, maar uiteindelijk hield ik 'maar' 2 schroeven over

Meteen die andere ook open en schoongemaakt. Dat ging natuurlijk veel sneller. Dus de komende 10 jaar kan ik verder met die twee ouwe lijkjes.

Niks nieuwe machine kopen, meneer Nestlé tongue0002.gif

serveimage71231448129152.jpg

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

goed gedaan!

(hier gaan ook altijd de schroefjes van 0,001 euro stuk aan een apparaat van 100 euro )

Geplaatst:

Dank

Zie hier de oplossing voor het schroevenprobleem. Daar kan ik van genieten

DSCF482578061448183888.JPG ..... DSCF482263411448183877.JPG

En je hebt gelijk: die schroefjes zijn ook nog eens van heel slap metaal, dus de volgende keer vervang ik ze.

Geplaatst:

Slim bekeken.

Geplaatst:

Gewéldig! Beat the system!! Irriteer me enorm aan dingen die niet repareerbaar worden gemaakt, in het kader van de consumptiemaatschappij. Heb ondertussen ook absurde (gekochte) schoevendraaiers liggen.

Bij TV's die kapot gingen was het ook meestal alleen een vies contactje... maar moest je dan zng de hele TV voor wegflikkeren... echt absurd!! Bij CDspelers (ja die... ), die oversloegen,was het meestal het oogje van de laser die vies was geworden door aanslag van sigarettenrook (in Vera, poppodium) en het vet moest meestal even weer verdeeld worden over het staafje, dat was alles en dan gingen ze weer jaren mee, waren vooral de goedkope merken die hier gevoelig voor waren trouwens.

Goed dat je hebt volgehouden... een echte overwinning.

Wel intriguing waar die schroefjes nou eigenlijk thuishoorden...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.