Geplaatst: 2 juli 20169 j IK HEB VANAF VANDAAG VIER WEKEN VAKANTIE! Heerlijk, geniet ervan. Ik zie een hele mooie blauwe lucht met her en der een heel klein wit, pluizig wolkje
Geplaatst: 2 juli 20169 j Eh, waar zie jij blauw??? Hier is het meer donkergrijs met een blauwe flits en ik denk dat er straks een plaatselijk zwembad opent. Even zoeken naar een jubel om niet af te wijken: ehm ... de orchidee krijgt twee nieuwe bloemtakken Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!
Geplaatst: 2 juli 20169 j Eh, waar zie jij blauw??? Hier is het meer donkergrijs met een blauwe flits en ik denk dat er straks een plaatselijk zwembad opent Flevoland, het is hier qua weer een soort van bermuda driehoek af en toe Nu even lokaal grijze lucht met wat spetters, maar 5 minuten geleden nog blauw. En na de bui komt weer blauw zo te zien En ik heb zojuist mini tomaatjes ontdenkt in de bloemetjes. EINDELIJK!
Geplaatst: 2 juli 20169 j Hier ook een mooie blauwe lucht met wat wolkjes. Als het nou niet zo waaide was ik helemaal tevreden.
Geplaatst: 27 juli 20169 j Een kleine twee weken geleden was ik mijn kat kwijt. Overal gezocht, met receptiebel (dat is het eten staat klaar signaal).De dombo had zich op laten sluiten in de schuur van de buren. Gelukkig hoorde ik uiteindelijk hem daar mauwen (na bellen met de receptiebel). Gisteren was ik hem weer kwijt. Laatste keer gezien bij de ochtendmaaltijd. Weer overal gezocht, bij buren langs geweest, gebeld. Niet gevonden.Een half uurtje geleden kwam ie binnen, hongerig. Hij zal wel weer in een (andere) schuur hebben gezeten.Gezien de tijd heeft wellicht een buurman zijn schuur ontsloten, en kon ie er uit. Dat hij wegloopt en niet meer terug komt zou erg jammer zijn, in deze tijd overleeft hij wel. Dat hij een hongerdood zou sterven in een afgesloten schuurtje (en buren op vakantie) zou vreselijk zijn.Toch ga ik mijn tuin niet volledig afdichten, en al helemaal niet hem binnen in huis houden. Dat beestje geniet van het rondbanjeren op zo'n 5000 m2, verder komt hij niet (denk ik). En op deze twee keer na: na één keer bellen staat ie echt altijd ruim binnen 1 minuut bij de keukendeur. Hij is er weer: jubel! Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 27 juli 20169 j Oh wat een stress... een kat van mij was ook ooit een paar dagen weg, ik maar zoeken en rondlopen en roepen... niets... Komt ie gelukkig uiteindelijk hongerig en onder de spinnenwebben weer terug. Ook in een schuurtje opgesloten gezeten blijkbaar. Fijn dat hij er weer is en jij, en wij, weer van hem mogen genieten. Zou je je technische kennis niet op hem loslaten en een opsporingssysteem bedenken, zendertje? Nou hebben trouwens jonge katers wel vaker even de neiging om wat verder van huis te gaan. Hopelijk duurt bij hem deze periode niet al te lang.
Geplaatst: 27 juli 20169 j Dat hij wegloopt en niet meer terug komt zou erg jammer zijn, in deze tijd overleeft hij wel. Dat hij een hongerdood zou sterven in een afgesloten schuurtje (en buren op vakantie) zou vreselijk zijn. http://www.altranet.nl/product_info/products_id-968.html http://www.altranet.nl/product_info/cpath-112/products_id-963.html gr Adriaan moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Geplaatst: 28 juli 20169 j Toevallig net ook een GPS tracker voor de hond gekocht, helemaal niet zo duur, bij het Kruidvat
Geplaatst: 28 juli 20169 j kat kwijt. Opluchting Maar als het een kater is, is de kans niet denkbeeldig dat hij gaat zwerven. Dat heeft niets met leeftijd te maken maar met hormonen.Ik zou hem daarom als ik jou was laten castreren. "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 28 juli 20169 j Gecastreerd was hij al toen hij kwam aanlopen. Echt zwerven doet hij niet, hij blijft een beetje in de buurt, denk ik. Risico van opsluiting blijft, en ook het niet meer naar huis durven. Dat niet durven daar kwam ik vandaag achter: bij de buren wordt er een terras aangelegd. Herrie van de bouwvakkers, het doorslijpen van tegels en ook de radio. Ik moest hem vandaag achterin de tuin (ruim 60 m lang) halen, en hem tijdens transport echt heel strak vasthouden, zo strak dat hij waarschijnlijk niet kon ademhalen. Weer binnen ging hij niet meer verder dan het plaatsje achter mijn huis. Dat terras is nu gelukkig klaar. Blijft het risico van opsluiting. Een GPS- of BT-tracker vereist een halsbandje, dat wil ie echt niet. Daarbij geeft een bandje een risico van verstikkingsgevaar als hij ergens achter blijft hangen. Kat is uiteraard wel gechipt, ook al om het chipluikje.Gelukkig ben ik heel vaak thuis, en is hij (bijna) altijd op zijn minst 3x daags even bij zijn etensbak. Alleweg: dank voor het meedenken. Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 31 juli 20169 j Eíndelijk verlost van het Windows 10-gezeur "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 31 juli 20169 j Slim hoor Frans Ik heb ook van alles en nog wat verwijderd en verborgen, maar toch piepte er af en toe nog eentje tussendoor. Ze bleven het tot de laatste dag proberen "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 5 augustus 20169 j De zuurkool bubbelt! facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 6 augustus 20169 j Ja, leuk hè...Ik vroeg me alleen af hoe ze zagen in welk potje er al een zaadje zat..ik ben ben bang dat er uit sommige potjes twee bomen zullen komen We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 15 augustus 20169 j Zo zeg, dáár heb ik lang op moeten wachten! Elke keer vraten de slakken de bloemknoppen er meteen weer uit. Het afgeknabbelde steeltje bleef echter doorgroeien en probeerde keer op keer weer een bloem te produceren. Met succes! Er is één bloem! Aanschouw de Cosmos bippinatus "Bonbons".
Geplaatst: 16 augustus 20169 j Ik heb vanmiddag de sleutels van mijn nieuwe huis gekregen. Ik kan nu gewoon niet slapen (vandaar dat ik midden in de nacht op het forum zit). En er zit een mooie tuin bij het huis .... Althans, nu is het nog niets (gras en tegels), maar er zit zoveel potentie. Ik heb er al helemaal zin in. Ik moet nog tot het voorjaar wachten van mezelf, maar een klein beetje kan ik al wel starten, toch?
Geplaatst: 16 augustus 20169 j Ik heb vanmiddag de sleutels van mijn nieuwe huis gekregen. Ik kan nu gewoon niet slapen (vandaar dat ik midden in de nacht op het forum zit). En er zit een mooie tuin bij het huis .... Althans, nu is het nog niets (gras en tegels), maar er zit zoveel potentie. Ik heb er al helemaal zin in. Ik moet nog tot het voorjaar wachten van mezelf, maar een klein beetje kan ik al wel starten, toch? Gefeliciteerd! Veel plezier in je nieuwe huis (en tuin!) It ain't what you do, it's the way that you do it
Geplaatst: 19 augustus 20169 j Weer terug van 5 weken Zuid Frankrijk. Ik was het kwakkelweer en de strijd tegen de slakken zat. Heerlijke vakantie gehad in de natuur zonder telefoonontvangst of internet en had verwacht dat de tuin bij terugkomst kaal gegeten zou zijn. Verrassing: er is van alles eetbaars klaar. Nu beginnen met snoeien en onkruidruimen en rustig aan het forum weer een beetje bijlezen.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.