Geplaatst: 6 juni 201411 j Bit lijkt me heerlijk, van de zon genieten en buiten leven zoals je schrijft.Jasmin dat is duidelijk, praktisch en gaat er om hoe jullie je thuis voelen. Strak plan zal je vriendin hebben, breng je haar dan in de war als je op dat moment op de koffie komt? Geen idee. Het zal je niet verbazen dat onze afspraken zeer gestructureerd van tevoren gepland worden. Zomaar langskomen wordt niet op prijs gesteld, zelfs niet als ze zich k*t voelt. Dat respecteer ik, geen probleem. Ik ben zo makkelijk http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Geplaatst: 6 juni 201411 j Auteur Loes daar maak je een punt, steriel is ook niet mijn smaak maar wel schoon en opgeruimd. Denk dat ieder zijn/haar grens en wens heeft, wat huishouden aan gaat en de omschrijving daar van. Jasmin denk dat makkelijk zijn wel helpt, anders is de ergenis aan beide zijde. Vriendschap is geven en nemen, een kostbaar iets.
Geplaatst: 6 juni 201411 j Ieder doet het op zijn manier denk ik. Gewoon dat doen waar je je lekker bij voelt. Schoon....tot op zekere hoogte, doe echt niet elke dag de badkamer! Heb het wel het liefst opgeruimd. Maar met dit weer, kan ik alles zo uit mijn handen laten vallen. Dan doe ik s'ochtends vroeg effe gauw de stofzuiger ofzo er door jassen, en verder vind ik het wel goed!
Geplaatst: 7 juni 201411 j http://www.trouw.nl/tr/nl/4496/Buitenland/article/detail/3668337/2014/06/07/Vreg-contact-met-dieren-vermindert-kans-op-allergie.dhtml http://www.eurekalert.org/pub_releases/2014-06/nioa-eet060614.php http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Geplaatst: 7 juni 201411 j Ik hanteer de spreuk : Mijn huis is schoon genoeg om gezond te blijven, en vuil genoeg om gelukkig te zijn !!En daar doet iedereen het maar mee , niet tevreden ?? In de gangkast hangen stofzuiger dweil en spons & zeem Be mij guest !!
Geplaatst: 7 juni 201411 j Auteur Jasmin vandaar dat ik van opgeruimd en schoon hou, maar niet steriel. Te schoon en ongezellig, weet ook niet hoe anderen datzokunnen. Of die dan wel wat anders te doen hebben en kunnen.Heleen dat is een goede spreuk, ik ben ook van mening als het je niet bevalt, laat zien hoe het beter kan. Vandaag weer kilo wijze tuinbonen doppen.
Geplaatst: 9 juni 201411 j Ook als het niet regent gaat het huishouden door. De was hangt al buiten, die is alvast droog voordat het gaat regenen.
Geplaatst: 1 oktober 201411 j Auteur Brood gesmeerd en eitjes gekookt voor mijn manlief, moet goed verzorgd naar zijn werkSultan uitgelaten, kipjes water en voer, Tiger voer, 3 e ronde afwasmachine, 1 e ronde wasmachine, 2 e ronde was vouwen. Schoonmoeder komt dus huis moet tip top, nog heel wat werk te gaan.Manlief heeft gelukkig lang weekend, nodig na volle weken en weekenden werken. Lekker verwennen en laten ontspannen. Hij heeft zin om met Sultan te trainen morgen, die beide zullen elkaar kostelijk vermaken Wat staat bij jullie in de planning?
Geplaatst: 1 oktober 201411 j Ik(het mannelijke groentjuh)ben dus een huisman en het vrouwelijke groentjuh werkt fulltime. Ga zo als ik klaar ben met afwassen(lees NIET `als de afwas klaar is` )richting mn ouders, op de fiets. FF kijken hoe de sperziebonen daar erbij staan, mn pa zei dat ze goed groeien. Meteen ff boodschappen doen daar en dan vanmiddag iets koken(nog geen idee wat). “The cost of sanity is alienation” - Terence McKenna
Geplaatst: 1 oktober 201411 j Auteur Dat wordt verse spertiebonen eten voor jullie.Lijkt me heerlijk een huisman, maar mijn manlief niet Wij werken beide, ik kan mijn werk zelf indelen dat is een groot voordeel. Nadeel is dat het huishoude er nog eensbij komt, maar goed die vrouwenrol neem ik dan maar voor lief De hond roept om zijn ontbijt, hij is het buitenspelen in de tuin zat EditVolgende afwasmachine, droger draait, keuken opgeruimd, Sultan ontbijt en Tiger speelt buiten.
Geplaatst: 1 oktober 201411 j 3volle afwasmachines? Hier zit de was in de machine, katten hebben eten gehad en zijn in de tuin, kattenbak weer schoon. Nu zelf nog ff opstarten.Het is hier droog dus eigenlijk offtopic
Geplaatst: 1 oktober 201411 j Elke dag word hier wel iets gedaan,hoor! Vandaag was het dan Was oplooien en wegleggen, wasmachne doen draaen. Afwas word er elke dag gedaan, als ook vegen (Onze hond verliest enorm veel haren, vandaar elke dag 2 x vegen). Morgen; Onkruid trekken, Wortelen en courgette klein snijden om in te vriezen, en wandelingetje maken met de hond. En om 12u30 weer klaarmaken om te gaan werken Mijn ventje is steeds en veel werken, dus tij doet niets in het huishouden (Jamer zou ook wel leuk zijn )Wel hout zagen voor kacheltje, en zijn werkplaats en magazijn opruimen ) Liefs blog/Beginnertje/
Geplaatst: 1 oktober 201411 j Huisvrouw hier....maar vandaag geen bal gedaan, ja, een was in de machine ( die er nog in zit ) en stamppot zuurkool gemaakt! Het was er weer voor. Verder een beetje zitten haken......trage dag dus...houd ik eigenlijk niet van. Geen moment droog geweest overigens vandaag! Stamppot zuurkool? Jij kan snel! Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Geplaatst: 1 oktober 201411 j Auteur Zo snel zuurkool maken Nu gaat hier de laatste was in de droger, een witte die hopelijk weer wit is.Afwasmachine weer vol, gaat zo voor de laatste ronde aan.Keuken opruimen en dan in bedje. Eerst licht bij kippen uit doen, kunnen ze beter slapen
Geplaatst: 1 oktober 201411 j Bij ons ben ik de `afwas machine`. Het is bijna een soort meditatie voor mij haha, mn gedachten dwalen altijd af. Het werd vandaag idd sperziebonen, met kip/kerrie/tijm. Dat noemt mijn vriendin ook wel `het koningsmaal`. Helaas geven onze sperziebonenplanten geen kilos af, dus het waren gekochte sperziebonen. Wij sparen ongeveer een maand voor 1 maaltijd verse sperziebonen. “The cost of sanity is alienation” - Terence McKenna
Geplaatst: 2 oktober 201411 j We hebben er hier op het balkon 6, maar ik denk dat ze in potten toch veel minder geven als in volle grond. “The cost of sanity is alienation” - Terence McKenna
Geplaatst: 2 oktober 201411 j Het huishouden, daar mag ik me niet mee bemoeien, buiten doe ik wat ik wil maar binnen??? Ho maar!!!Vroeger ging het zo als de vent de zaterdag thuis kwam na een week zware arbeid:Kuis uw vuile voeten af, dat ge mijne vloer niet vuil maakt en geef mijn geld hier!En zeggen dat de man baas is in huis???? Wat de vrouw zegt zal gebeuren ja.Geen wonder dat er zovelen bleven hangen op betaaldag, hahahaaa Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 2 oktober 201411 j Tja meneer Willy, de man is in het gezin het hoofd maar de vrouw is het nekje hè!Als het nekje draait, gaat het hoofdje mee
Geplaatst: 9 oktober 201411 j Auteur Arme Willy wat heb je het weer zwaar Denk dat jij niets te klagen hebt en tekort komt, jullie zijn een mooi team.Huishouden lijkt zo makkelijk, minder zwaar en minder werk. Maar zouden de mannen echt weten hoeveel werk huishouden en kinderen opvoeden is? Manlief komt thuis en doet zijn ding, vrouwlief mag opruimen, schoonmaken en koken na een werkdag Eerste was uit de wasmachine in de droger, komt de zon door.
Geplaatst: 9 oktober 201411 j Pff ik probeer al drie dagen het huishouden eens goed door te pakken, maar eindig elke keer met bakken, inmaken, hond plukken... Oh ja en vriend zijn toetsen nakijken terwijl hij "opruimt" ( of gaat vliegeren, want "nu waait het!" ) Schiet lekker op hier. Nu dan maar muziekje en oogkleppen op en gewoon gaan met die banaan. Na mijn kop thee dan Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Geplaatst: 9 oktober 201411 j je moet eens wat meer oefenen in woggen... of hoggen...zonder wroeging..."want nu is het mooi weer"
Geplaatst: 10 oktober 201411 j WOA? Werk ontwijkende activiteit? in ons studentenhuis hadden we altijd veel last van"SOA's" oftewel Studie Ontwijkende Activiteit Gaf nog wel eens scheve gezichten als men vroeg of het tijd was voor een soa koffie drinken ofzo
Geplaatst: 10 oktober 201411 j Pff ik probeer al drie dagen het huishouden eens goed door te pakken, maar eindig elke keer met bakken, inmaken, hond plukken... Oh ja en vriend zijn toetsen nakijken terwijl hij "opruimt" ( of gaat vliegeren, want "nu waait het!" ) Schiet lekker op hier. Nu dan maar muziekje en oogkleppen op en gewoon gaan met die banaan. Na mijn kop thee dan Zo herkenbaar! Ik heb gister gewandeld, gehondborsteld, getuinierd, gekookt, een taart gemaakt en 2 broden gebakken. Toch had ik 's avonds het gevoel dat ik niks gedaan had. Waarom? Omdat ik eigenlijk had willen opruimen, afwassen, stofzuigen en aan mn bedrijfsplanpresentatie had willen werken. Maar ja, de zon scheen, en oor haarde ineens zo uit smorgens dus dan kon ik net zo goed tijdens de wandeling een flinke borstelsessie houden, en ik had honger dus ik bakte een brood, met gist deze keer omdat vriendlief het sodabrood niet zo lekker vind, maar dat moest zo lang rijzen dat ik in de tussentijd toch ook maar een sodabrood bakte want dat is veel sneller klaar, en we hadden zo veel framboosjes aan de struik die rijp waren en daar moet je natuurlijk wel direct iets mee doen anders is het zonde want we hebben geen vriezer dus die taart bakken, dat kon eigenlijk neit anders, toch...?
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.