Geplaatst: 9 juni 201411 j Bijna al mijn pompoenplanten zijn dit jaar opgevroten door slakken en ik baalde enorm, ik heb nog een paar halve plantjes over dus ik hoop genoeg om de winter mee door te komen, als ze het overleven. Keek ik vandaag wat er ook al weer in een tasje zit wat al weken aan een paal bij het buitenbad hangt, zie ik er 2 pompoenplanten in! In het tasje zat troep dat achter het houtfornuis was verzameld als aardappelschilletjes, houtsnippers en wat pompoenpitten. Ik had het een paar weken geleden buiten gehangen om in het vuur te gooien maar was het vergeten. Ik laat ze nog even iets groter groeien, blijkbaar houden ze van aardappelschillen met houtsnippers , en zet ze dan in de tuin.
Geplaatst: 9 juni 201411 j moedertje natuur zorgt voor jou!!!!wij doen moeilijk over wat planten allemaal wel niet moeten hebben qua grond, mest en water! dit is een lesje voor ons allemaal leve de pompoen! Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 9 juni 201411 j Mooie vondst! Ik hoop dat er veel pompoentjes aankomen! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 9 juni 201411 j dat wordt dus volgend jaar tassenteelt in de bomen??????? Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 10 juni 201411 j Wat een bijzondere verrassing Biologisch voedsel van Flevolandse boeren voor een eerlijke prijs
Geplaatst: 10 juni 201411 j Echt een leuke vondst! Dat je maar heel veel pompoenen eraan mag krijgen!
Geplaatst: 10 juni 201411 j Wat gaaf!Dit bewijst wel weer: nooit meer wat weggooien Home is where the harvest is.
Geplaatst: 10 juni 201411 j Hahhahaha. En wij met z'n alle soms hele topics vullen, hoe nou toch te moeten zaaien en in de kas, uit de kas en weet ik wat niet al.
Geplaatst: 18 juni 201411 j pompoen op compost/mesthoop principe Super leuke ontdekking en de plantjes komen jou nog van pas ook.
Geplaatst: 18 juni 201411 j Zie dit topic nu pas. Waarschijnlijk even gemist toen ik op vakantie was. Moest echt lachen om dit verhaal, Piros! Ben wel benieuwd hoe het intussen verder gaat met deze vondelingetjes. Laat je ze in het tasje verder groeien?Op zich wel een heel vernieuwend tuin-idee: kweken in flinke tassen die in de bomen hangen. Kan vast ook met komkommers, augurken, hangende tomaten, stokbonen... Goed gevonden dus! Zoiets als de appel die op het hoofd viel van die natuurkundige (wie was dat ook al weer?) en die zo de zwaartekracht ontdekte. Hier op kleine schaal ook een onverwachte vondst. Had in februari een laatste stukje van mijn (ex) grasveld bedekt met karton en daarop een laagje compost. Het gras was nog te weinig afgestorven en het karton nog te weinig verteerd om er al groentebedden in te maken. Daarom half mei mijn overgehouden "Pink Fir Apple"-aardappeltjes maar gepoot in gaten in het karton en over elk gat een emmer compost...op hoop van zegen...zie wel of het wat wordt. Blijkt dat in de compostbergjes zaad van olijfkomkommers zat, dat de compostering heeft overleefd. Heb nu 4 prachtige plantjes die spontaan weer zijn opgekomen. In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Geplaatst: 18 juni 201411 j Ik vind bij mij in de tuin nogal eens paprika plantjes en tomanten plantjes ik voer ze aan de cavia's en die poepen het zaad weer uit en het afval van de kooi gooi ik weer op de compost.En dan is de cirkel rond
Geplaatst: 18 juni 201411 j Auteur haha geweldig ja al die gratis zaailingen! Mijn pompoentjes hangen nog in de boom/paal op het moment Ik zag dat er nog een 3e aan het uitkomen is. Binnenkort ga ik er 2 verplanten want 3 in dat tasje is echt te veel, maar 1 laat ik staan en die zal ik af en toe wat bij voeren en wateren, ik ben benieuwd naar mijn hangpompoen. Als hij het overleeft maak ik wel wat fotoos nog voor dit topic.
Geplaatst: 19 juni 201411 j wow, wat gaaf De natuur heeft vaak verassingen voor ons. Moet straks een mooi gezicht zijn, zo´n groeiende plant vanuit een tas hangend ~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.