Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb mezelf een thijm cadeau gedaan die naar oregano smaakt -echt er mindfuck!-, Mexicaanse dropplant, citroenthijm, citroenmunt, Cubaanse munt voor in de mojito en flink wat nieuwe zaadjes! Helemaal in mijn nopjes ermee.

Geplaatst:

rode aalbessen en witte de meneer van wie ik ze mocht plukken was dat zelf niet meer van plan.

Ik had 2 grote volle bakken toen was ik er klaar mee.

Heb nog wel een bakje rode extra geplukt voor de buurvrouw van mijn moeder die heeft ze graag doen haar denken aan haar jeugd zegt ze altijd.

• Like 1
Geplaatst:

Laulierboompje gekregen, moest het wel in grotere kuip planten.

Bij het lossen van de aanhanger mijn rug bezeerd dus nu rusten en afzien.

20200725_122926.jpg

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Ow ja! Ik was bij Prettig Gestoord ip bezoek en ging naar huis met 3 kippen in de kofferbak. Bij thuiskomst lag er ook een eitje in. Extraatje

Van Nasuada kreeg ik een zakje zelfgemaakte kruidenthee mee waar ik daar al een kopje van had gedronken. Heerlijk!

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Een super mooie grote joekel van een sweet meat pompoen van @Jorieke123! Plus nog een heleboel andere zaken, komkommers, zaden en brood voor de kippen, planten, enzovoorts. Dankzij @Anna3 en vriend die het zijn komen brengen en hier ook lekker even op vakantie komen. 

• Like 2

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
7 uren geleden, appelvrouw zei:

:shock:borstvoeding Rob?

nee, dat lukt me niet 😁

is een test antischimmel in de kas, ben compleet overvallen door fulvia op de tomaat

• 2 weeks later...
Geplaatst: (aangepast)

Ik was vanmiddag bij m'n ouders. Zij blij met mijn snijbiet, en ik kreeg een kratje mee met druiven pruimen komkommers meloenen en een leuke pukkelige kalebas. 

20200827_151844.jpg

20200828_150326.jpg

aangepast door Arja

@RobO ik ben wel geïnteresseerd in je ervaring met UV licht en fulvia. Ik had wel al gelezen dat UV licht een positieve werking heeft op botrytis en bewaartijden. Over de effecten op fulvia ben ik echter nog niks tegengekomen.

aangepast door redzebra
Geplaatst:

nou, ik ben nu aan het testen met een kleine uvc lamp, golflengte 254 nm en kleiner linkje

ik bestraal de toppen van mijn fulviatomaat bijna elke dag een seconde of 10

resultaat tot nu toe: ze krijgen gewoon fulvia

mogelijke conclusies:

dosis te laag,

uvc komt niet ín het blad en doodt als het al werkt niet alle sporen (waarvan ik er dus massa's heb helaas) en ook niet schimmel die in het blad zit

literatuur had al uitgewezen dat zoeen ding niet goed werkt tegen fulvia, maar ja de RobO is heul eigenwijs

Ik stond vanmiddag pruimen en aardbeien te jammen, en toen belde een buurvrouw aan met de vraag of ik belangstelling heb voor fruit uit hun boomgaard. Ze hebben veel te veel, en ik kreeg meteen al een schaal peren. Ik natuurlijk superblij, want mijn fruitbomen zijn nog niet zover. Binnenkort dus appels appelmoes appeltaart appelcompote appelcake appelboter appelstroop appel appel appel 🍎🍏🍎🍏🍎🍏

aangepast door Arja
Geplaatst:

@RobOjammer, anders was hier ook een apparaatje gekomen, ja had al gelezen dat de schimmels/sporen alleen op de oppervlaktes gedood worden en niet in het blad, Fulvia heeft misschien nog wat voor omdat hij van onderaan het blad ingaat. Misschien toch nuttig in het voorjaar om het relatief laag aantal sporen dan te onderdrukken.

Geplaatst:

@redzebra dat ga ik zeker proberen maar wel eerst het ding zelf ontsmetten want je veegt toch langs het blad met sporenhoopjes

gekregen: stormvalappels van een Bramley, super onrijp, "voor de appelmoes" nou, ga ik nog even over denken

en wat bijengif, intraveneus 🐝

Geplaatst:

Zonet een paar planten opgehaald bij het plantenasiel hier een dorpje verderop. Ontzettend leuk initiatief, daar ga ik vaker komen om wat te brengen of te halen. Vandaag aardbeienstekjes meegenomen, en een grote tuinplant en wat klein kamerplantenspul en -stekjes. 

• 3 weeks later...
Geplaatst:

Behalve de hartelijke en fijne ontvangst bij Jorieke en Joep en heerlijke maaltijden kregen Lie en ik ook een zak sesamzaadjes, twee soorten paprikazaad, druiventak om te stekken, brood, bloemkool en slaplantjes en nog flinke planten voor de permanente moestuin: zeekool, yam, zwartmoeskervel en yoghurt m te enten mee. En een zak dwergkweetjes. Koelboxen vol zijn meegegaan met vlees/ kip. Dat hebben we wel afgerekend maar voelt toch als een cadeautje!

• Like 2

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...