Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Ik heb er 22 maanden op moeten wachten, maar het is mij eindelijk gelukt om Corona te krijgen!🤧 Dit dankzij de hulp van mijn zoon die het vorige week meebracht van school.  Zowel zoon als ik hebben onze vaccinaties, zodat het bij een lichte verkoudheid (hij) en stevige verkoudheid (ik) blijft.  

• Like 1
Geplaatst:

Beterschap, en welkom bij de club. Ik kreeg het ook van dochter via school. Maar dan 9 weken geleden inmiddels.

Gisteren ook een 'cadeautje' gekregen, de bakken van The Farm Dream waren binnen gekomen. Had er uiteraard wel voor betaald.
De lekbakken van hen zijn net zo groot als die van Action, in de Action propagator bak blijft die klemmen op ongeveer een cm van de bodem. Vandaar dat The Farm Dream in de lekbak ook steuntjes heeft laten maken.
Maar om er nou de dubbele prijs voor te betalen gaat ook weer wat ver, en bij Action krijg je de kap er dan nog gratis bij.

Ik dacht eigenlijk dat ik 8 van die Action propagators had, maar blijk er maar 6 te hebben. En 2 zijn er bezet door smeerwortel wortelstekken.

• Like 1
Geplaatst:

Ik heb een pakje terug gekregen.
23/11/2021 verzonden naar Turkije met oa allerlei peperzaden. Nu terug bij mij in Nederland. Grrrrrr. Zo balen..: Opnieuw verzonden.

Gelukkig hoef je bij hen niet voor te zaaien. Zij zaaien in mei alles direct in de volle grond. Dus als het er nu weer 2 maanden over doet, is het ruim op tijd.

Geplaatst:

Dank voor de beterschapswensen! Komt goed.  Ik ben geïsoleerd op de zolderkamer en zit daardoor een week lang tegen mijn zadendozen aan te kijken.. ben bang dat ik mij niet zolang kan beheersen en dus in Januari al tomaten ga zaaien. Waar maart de bedoeling is.

• Like 7
Geplaatst:

Beterschap ! Hier zijn ook al wat tomaatjes gezaaid, o.a dwerg kerstomaatjes met het excuus thuis : die blijven klein en nemen niet veel plaats in binnen 😁.

• Like 2
Geplaatst:
2 uren geleden, Goldfish zei:

Dank voor de beterschapswensen! Komt goed.  Ik ben geïsoleerd op de zolderkamer en zit daardoor een week lang tegen mijn zadendozen aan te kijken.. ben bang dat ik mij niet zolang kan beheersen en dus in Januari al tomaten ga zaaien. Waar maart de bedoeling is.

Heb je niet wat oude zaden die je aan een kiemtest kan onderwerpen? 

Geplaatst:
9 uren geleden, acpronk zei:

Beterschap, en welkom bij de club. Ik kreeg het ook van dochter via school. Maar dan 9 weken geleden inmiddels.

Gisteren ook een 'cadeautje' gekregen, de bakken van The Farm Dream waren binnen gekomen. Had er uiteraard wel voor betaald.
De lekbakken van hen zijn net zo groot als die van Action, in de Action propagator bak blijft die klemmen op ongeveer een cm van de bodem. Vandaar dat The Farm Dream in de lekbak ook steuntjes heeft laten maken.
Maar om er nou de dubbele prijs voor te betalen gaat ook weer wat ver, en bij Action krijg je de kap er dan nog gratis bij.

Ik dacht eigenlijk dat ik 8 van die Action propagators had, maar blijk er maar 6 te hebben. En 2 zijn er bezet door smeerwortel wortelstekken.

Oei, ik ben in afwachting van bestelling maar is in back order.. ik kan nog steeds annuleren :D dus als ik dan zulke berichten lees..;

Levensmotto Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. 😀

Geplaatst:
5 uren geleden, Goldfish zei:

Beterschap... Misschien kan je bij wijze van test van elke soort 1 of 2 zaadjes doen :D dan kan je zien of het iets opbrengt .

Geplaatst:
Op 26-1-2022 om 08:01, Mellie zei:

Was het wel ingepakt toen je het kreeg @goldfish? Vind ingepakte cadeautjes altijd een stuk leuker emoji18.png
Beterschap voor jullie!

Geen verpakking helaas.  Als iets ingepakt is en je ontvangt het na 22 maanden wachten, dan zou het een nalevering van Vreeken kunnen zijn.   

Geplaatst:

Niet moestuingerelateerd wel is waar maar van mijn mama een nieuw servies voor mijne Kerst nog :D

• Like 1

Geplaatst:

Geen verpakking helaas.  Als iets ingepakt is en je ontvangt het na 22 maanden wachten, dan zou het een nalevering van Vreeken kunnen zijn.   

Ik heb hier hardop om moeten lachen
Zo waar en herkenbaar.

Ik heb vandaag bezoek gehad van @Fre3ke! Het was jammer dat ik zo’n drukke dag had, want wat is moesbezoek toch altijd leuk joh! Sjonge. Dan mis je een forumdag wel hoor.
Een stukje pompoentaart gekregen en 2 soorten peperzaden. Eigenlijk had ik heel sterk gezegd dat ik geen zaden hoefde, want ik heb al zo veel… en toen werden ze onder mijn neus geschoven en kon ik toch geen nee zeggen. Echte wilskracht hoor. Heb maar tegen 2 soorten ja gezegd. powerrrrrrrrr
  • Like 3
Geplaatst:

Ik heb meer overgehouden aan mijn bezoek aan @Mellie. Twee zaailingen, veel peperzaadjes, en een grote dot paprikapoeder waar ze vast nog spijt van krijgt. En de smaak van haar ingemaakte peper de hele terugweg in mijn mond, zo ontzettend lekker, ongelooflijk! Het was heel gezellig en we houden contact. 

Van @rorror vond ik in de brievenbus nog meer peperzaden en paprikazaden. 

Bij de kringloopwinkel nog een ijzeren jardiniere voor weinig gevonden. Achter de kassa grapte ze dat ik niet bang hoef te zijn dat die bloempot wordt gestolen, nadat ze ongeveer door haar rug was gegaan bij het optillen vanaf de grond. En een bloemenvaas van 50 cm hoog, voor mijn gladiolen straks.

• Like 5
Geplaatst:

Een mooie, grote houten kist van de buren. Die gebruik ik als grote plantenbak op het terras straks. Ook plastic om de kist aan de binnenkant mee te isoleren, zodat het hout langer meegaat. Maar dat plastic gebruik ik niet.

Ook nog 6 ramen toegezegd gekregen, daar ga ik straks 1 of 2 grote koude bakken van maken. Nu al zin in!

• Like 6
Geplaatst:

Een dikke meter eikenstam met geënte shiitake deuvels en er komen er al een paar op! Oooo echt zo blij mee! De vriend geeft tegenwoordig blijkbaar cursussen erin en dacht dat ik het wel leuk zou vinden! Ook een grote pot met kastanjehoning gehad. Nog nooit gegeten. Hee donker van kleur. Morgen even proeven. Mega blij ermee. Een van de leukste cadeaus die ik in tijden heb gehad volgens mij.

• Like 7
  • 2 weeks later...
Geplaatst:
On 2/17/2022 at 3:00 PM, jootje said:

Vandaag van Jane Doe gele peultjes zaden gehad.  Dat word een vrolijke boel straks..geel groen en paarse peulen! 

Ben zo blij dat ze goed zijn aangekomen, veel plezier met je vrolijke boel!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...