Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zojuist van de buurman gekregen 1 x Doyenne de Comice 2 x kalkoenei, 2 x Appel Melrose en 2 x gele Bellefleur. De Melrose is volgens de buurman de beste bewaar appel ( hij heeft iets van 30 soorten) en Β in april nog goed. Het ene kalkoenei is nog warmπŸ˜‹

image.jpg

• Like 6

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Een lekkere cake en çiğ kâfteeeeeee!!! Mmm, dol op de laatste, dus was er heel blij mee. Was een soort van ruil, want ik gaf weer 2 tassen vol met ander spul. De kinderen hebben de cake al op. Morgen ga ik lekker aan de çiğ kâfte.

• Like 1
Geplaatst: (aangepast)

(Moes)tuinboeken, rabarber-aarbeiengelei, druivengelei, appelcompΓ΄te, pruimenchtney, appel-pruimenjam van een zus.

a1.jpg

Β 

En snijbiet, IJslands mos, peterselie, selderij, borage.

a2.jpg

aangepast door HuubvG
  • Like 4
Geplaatst:

Zo! Dat zijn nog eens de verwennerijen. Ik dacht, ik post wat ik heb gekregen. Een schaal vol met een EgeΓ―sch gerecht van mijn schoonzus. Vond dat zo heerlijk de laatste x dat ze dat vandaag had gemaakt om mee te nemen. Echt van zitten smullen en ga dat vanavond nog lekker met de laatste portie doen

Grofweg 3 ingrediΓ«nten; yoghurt, postelein en kikkererwten.

d4625739259696d3ab1504523c3f7014.jpg

• Like 2
Geplaatst:

Nou, @Mellie bijna altijd kijk ik likkebaardend naar je foto's van wat je nou weer gaat eten... maar bij deze niet... πŸ˜… Ligt niet aan de foto, het eten ziet er zelfs wel appetijtelijk uit, maar aan de ingrediΓ«nten. Yoghurt is helemaal ok, maar kikkererwten erdoor met Γ³Γ³k nog postelein? :shock:

Wat is het rood/oranje goedje dat blijkbaar de smaak moet geven?

Zeer mysterieus gerecht Mellie. :lol:

• Like 1
Geplaatst:

Ahahahah, nou, ik moet eerlijk zeggen dat als je het zou omschrijven, ik ook zou afslaan. Klinkt gewoon raar. Maar ik vond het zo heerlijk toen ik het had geproefd. De kikkererwten moeten trouwens bovenop. Dit was het uitgeschraapte restje.

Ze heeft de kikker erwten gebakken met een uitje en Turkse tomatenpuree. Dat is de basis. Teentje knof door de yoghurt met postelein. Dat is een bekende Turkse salade. Ook lekker apart. Dit is een combi van die 2. Eerst de yoghurt mix. Dan na afkoelen de kikkererwten mix erboven. Ik ben helemaal fan, net zoals die yoghurt salade met paprika.

Edit: en kennelijk vond ik deze gift zo veel belangrijker en lekkerder dan de vrachtlading hout wat ik heb gehad en paar cement bakken, dat ik dat helemaal vergeten was te zeggen. maar ben ook heel blij met het hout. Gisteren al lekker naar het vuur zitten staren.

• Like 3
  • 2 weeks later...
Geplaatst:

Mijn ouders zijn terug uit Turkije, dus ik heb wel wat lekkere dingen gehad. Het blijst met de zelfgemaakte tomatenpuree.

5cb149334a6a6b086645e67a42150337.jpg

Zo’n 2,5 kilo. Kan ik er weer even tegenaan.
Ook zelfgemaakte paprikapoeder. Jeej!

Ennnn. De post kwam met 3 soorten peper van @arebij. Blij mee!

• Like 2
  • 2 weeks later...
Geplaatst: (aangepast)

Vandaag is het alweer elf (11!) dagen geleden dat ik van Albert Heijn een bosje bloemen kreeg! :angel:

Β 

bl.jpg

Β 

Bij de balie op maandagochtend vorige week: meneer, wilt u een bosje bloemen mee? Keek ik naar de bloemen die overgebleven waren van het weekeinde, al afgeprijsde stikkers erop. De mooiste bos uitgezocht en in dank aangenomen. Een zakje van die witte poeier erbij en ... ze staan nu nog!

Β 

Β 

Β 

aangepast door HuubvG
dubbele foto's weggehaald, ingekort
  • Like 5
Geplaatst:

Ik werd vandaagΒ gebeld: "Wil je een vers geschoten haas hebben?"

Ja dus. Hij of zij hangt nu al buiten, onder een afdak. Morgen aan de slag met ontweiden, panklaar maken. En uitbenen en malen, want ik ga er gehaktballetjes van maken. Maar eerst de messen slijpen.

Β 

• Like 4

1120183653Β  Β  Β  Β  Β 2025_teeltlijst (.xlsx)

Β 

Β 

Geplaatst:

Die haalde de kerstdagen nietπŸ€”.
Ik kreeg een sinaasappel, onbespoten, en mocht hem zelf plukken. Een bijzondere vrucht want de eerste ooit van dat nog kleine boompje geplukt. Lie en ik hebben hem meteen soldaat gemaakt.. geen foto🍊

• Like 1

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

• 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...