Geplaatst: 29 juni 201213 j Heel even rond 01.30 iets.. Maar verder niks. Ben ik even blij dat ik niks meer had afgedekt (de aardbeien). > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 30 juni 201213 j hier ook geen drup...ik ben al lang blij want het wordt hier bijna een moeras!er staan alweer moerasplantjes in m'n tuin ik ben nu helemaal klaar voor het mooie weer!wie bestelt het?leveringsdatum liefst morgen al!!
Geplaatst: 30 juni 201213 j Ik heb het voor héél Nederland besteld! Wordt vandaag bezorgd! Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Geplaatst: 30 juni 201213 j Het regent hier al een paar weken vrijwel dagelijks.Begon het in de lente erg warm, over de 30°C, de afgelopen weken, maand kwam de temperatuur niet boven de 14°C uit. Nu gaan we weer een zeer warme week te gemoed, van temperaturen rond de 37°C het tweede deel van deze week.Maar wel met zeer zware regen on onweers buien. " Große Hagelkörner, Orkan und viele Blitze sind womöglich mit dabei. Auch alle Zutaten für die Entstehung von Tornados sind gegeben." Onze nieuwe habitat : https://youtu.be/BapOVa6jPgg Zittauer Gebirge ( Natur, Wandern, Entspannung, Ruhe )
Geplaatst: 5 juli 201213 j En regent t daar nog steeds? Hier zijn net een paar druppels uit een donderwolk gevallen, maar daar bleef t bij Oww net een flinke flits. Sta weer op de foto, en dat met deze haardos Wie weet volgt er nog meer, want heb geen zin om de tuin te bewateren. Good things come in small packages
Geplaatst: 5 juli 201213 j Laat die regen maar komen inderdaad.. Koelt het direct wat af, want met dit weer (27.8 graden zojuist hier) is snoeien enz. wel erg vermoeiend > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 5 juli 201213 j Begint hier net te regenen. Heerlijk afkoelen (voor de bui werd t al iets koeler).Vandaag niet met de gieter in t rond Good things come in small packages
Geplaatst: 5 juli 201213 j dit noemen wij geen regen meer , binnen 2 min binneplaatsje (achterhuis) blank. 1cm staat er zeker al.Het roffelt nog wel enkelt tijdens het typen is het al weer gekalmeerd metde regen
Geplaatst: 5 juli 201213 j Stuur die regen a.u.b. naar Alkmaar! Als ik buienradar zo zie blijft het hier waarschijnlijk zo goed als droog.29 graden in de schaduw... > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 5 juli 201213 j Ik geloof die buienradar niet hoor! Hier tegen de 30 graden en zon!!! Klein zuchtje wind gelukkig, dus in de schaduw is t goed toeven. Maar mijn tuin wil regen!!! Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Geplaatst: 5 juli 201213 j Helaas.. wij hadden t hardst gebeden Straatjes stonden hier ook ff blank met een flinke bui. Inmiddels is de regen weer verder getrokken. Fijn dat de tuin even flink nat mocht worden. Wel jammer dat dat overdag moet. Kwam net thuis met natte schoenen, sokken en broekspijpen. Good things come in small packages
Geplaatst: 5 juli 201213 j Ik wil dat ook!(natte schoenen etc) Ze hadden ons regen beloofd, en ik heb een bedje gegreniletted dat ligt klaar met grote brokken om natgeregend te worden dan kan ik later spinazie zaaien...mooi niks nog.Wel lekker warm We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 5 juli 201213 j Gaat het dan eindelijk gebeuren? Hier rommelt het flink. Pikzwarte lucht. Nu nog regen.. Groet, Geert-Jan
Geplaatst: 5 juli 201213 j Zacht regen buitje hier nu.. Bijna wind stil en gewoon normale regen. Heerlijk! > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 5 juli 201213 j Hier nog zon en hitte!!! Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Geplaatst: 5 juli 201213 j Hier nog steeds geen regen. Zodra een bui hier aan komt, lost hij op. We hebben al heel wat gedonder gehoord in de verte Nog steeds bloedheet hier. Bah. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 5 juli 201213 j Hier in midden Nederland 30 graden nu nog. Ziet er niet naar uit dat het gaat regenen, dus maar gesproeid. Zot weer! Kan nooit es " normaal" hier in dit land!
Geplaatst: 5 juli 201213 j Ten noorden en ten zuiden van ons flinke regen, radar klopt dus wel... Kan de wolken zien hangen! Hier twee spetters, we zaten buiten te eten, en zijn lekker blijven zitten! Wel heerlijk afgekoeld naar 24 graden nu! Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Geplaatst: 5 juli 201213 j Zacht regen buitje hier nu.. Bijna wind stil en gewoon normale regen. Heerlijk! hier geen drup gezien....als ik buienradar mag geloven komt er rond de klok van 11 het nodige.we wachten maar rustig af
Geplaatst: 5 juli 201213 j En ja! Mijn laarzen stonden nog aan de rand van de tuin..daar kan je nu een plantje in kweken de tweede onweersbui komt nu over...de eerste was heel ardig voor de plantjes nét niet te hard. Hopen dat de buien zo blijven( en dat het niet te hard door het dak komt..daar staan nu alle emmers die we hebben klaar voor een vette lek; voorlopig is het nog niet gemaakt ) We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 5 juli 201213 j nog steeds geen drup... facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 5 juli 201213 j "en? zijn er nog tornados geweest?" vroeg Eva.Nee gelukkig niet, maar we hebben werkelijk iedere dag (meestal vanaf 20:00) noodweer.Harde tot stormachtige wind, regen soms vergezeld met hagel.En zeer veel regen.Gemiddeld meer dan 60 liter per vierkante meter. En ja Helly, het regent hier dus eigenlijk nog steeds. Al mijn aardbeien rotten weg, over mijn tomaten maar niet te spreken. Iedere dag lezen we stukjes als hieronder in de krant:Überflutungen und Blitzeinschläge Erneut zieht Unwetterfront über Sachsen In der Nacht zum Dienstag ist ein Unwetter über Teile Sachsens hinweggezogen. Besonders heftige Niederschläge gingen im Osterzgebirge, derSächsischen Schweiz und der Oberlausitz nieder. Nach Angaben desMDR-Wetterstudios wurden örtlich mehr als 60 Liter Regen proQuadratmeter gemessen. In den Landkreisen Bautzen und Görlitz wurdenGullydeckel von den Wassermassen angehoben, einige Keller liefen voll.Auch In Pirna musste die Feuerwehr Keller und Garagen auspumpen. -----------------------------------------------Oh ja, in het Duits is Unwetter NOODWEER.Onweer is in het Duits : Gewitter , das Gewitter. Onze nieuwe habitat : https://youtu.be/BapOVa6jPgg Zittauer Gebirge ( Natur, Wandern, Entspannung, Ruhe )
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.