Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het regent!!!!!

Featured Replies

Geplaatst:

Erneut heftige Gewitter über SachsenEine Unwetterwarnung jagte die andere: Am Donnerstag kam es vielerorts wieder zu heftigen Gewittern. Regen und Hagel ließen Dächer einstürzen und spülten die Keller voll Wasser. 05.07.2012, 19:00 Uhr

----------------------------------------

En ze zijn hier wel wat gewend.

Het regent hier erg veel en vaak.

Ons dorp is nog steeds zwaar beschadigt van de "grote vloed" op07.08.2010

Complete huizen verdwenen in de waterstromen, en veel wegen zijn nog steeds niet hersteld.

http://www.youtube.com/results?search_query=07.08.2010+gro%C3%9Fsch%C3%B6nau&sa=X&spell=1&search=Search&oi=spell

Onze nieuwe habitat :

https://youtu.be/BapOVa6jPgg

Zittauer Gebirge ( Natur, Wandern, Entspannung, Ruhe )

Geplaatst:

Jasses kustlijn. En wij maar klagen met een stortregen. Hier loopt t wel wat sneller weg.

Jet, kan je in die laarzen wat waterplanten kweken? Mooie waterlelie?

Good things come in small packages

Geplaatst:

Hier loopt het water ook snel weg Helly.

Wel heeeel vervelend voor de mensen die beneden aan de voet van de berg wonen.

Gelukkig wonen wij een stuk hoger.

Onze nieuwe habitat :

Geplaatst:
Jet, kan je in die laarzen wat waterplanten kweken?

Nou ik kan beginnen om eindelijk eens mijn voeten te wassen

De buien zijn nu over..morgen kan ik gaan zaaien

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Hier regent het nog en als je een zaklamp op het gras richt, is het vergeven van de huisjesslakken: om de 20 cm een slak. Die beesten floreren voor zot! Zouden ze eetbaar zijn?

Geplaatst:

Hier nog niks

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Geplaatst:

Claudia69 schreef:

"Hier regent het nog en als je een zaklamp op het gras richt, is het vergeven van de huisjesslakken: om de 20 cm een slak. Die beesten floreren voor zot! Zouden ze eetbaar zijn?"

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vele malen reeds heeft Wildplukker zich voorgenomen om eens slakken uit het wild te eten.

Na veel speurwerk op internet heb ik de bevestiging gevonden dat alle europese huisjesslakken eetbaar zijn mits goed voorbereid: de slakken dienen eerst te ontslakken. Dit om de grondige smaak kwijt te raken en om eventuele giftige stoffen die de slakken uit planten en/of paddenstoelen gehaald hebben te neutraliseren.

Lees verder op: http://www.wildplukker.nl/?p=344

Onze nieuwe habitat :

Geplaatst:

@Kustlijn: ik ben helemaal gek op tornado's, vandaar dat ik het vroeg..

als ik het goed begrijp heb je de hele dag goed weer tot 20:00?

daar teken ik voor!

hier hebben we om 4 tot 7 een lekker verfrissend buitje(met onweer) gehad.

Heerlijk!

Geplaatst:

Nou eindelijk hebben wij ook een half uurtje regen gehad. Het was totnutoe gewoon kurkdroog...

Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver!

Geplaatst:

Flink geregend gister maar desondanks toch nog mijn bakken/potten bewaterd. Vannacht geregen, net nog een klein buitje. In ieder geval weer wat in de emmers gevallen om de potten bij te wateren.

Geplaatst:

Vannacht heeft het hier bakken gegoten, de grond is mooi dichtgebetonneerd - werk aan de winkel dus...

Geplaatst:

Eva schreef:als ik het goed begrijp heb je de hele dag goed weer tot 20:00?

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Soms, we hebben dagen van boven de 30/35 graden.

Dat moeten we 's avonds bekopen met noodweer.

Maar er zijn ook dagen bij, dat het de gehele dag regent.

Maar steeds 's avonds toch slecht weer.

Door het warme weer, en de hoge vochtigheid, treden op vele planten in de tuin schimmels op.

Tornado's hoeven van mij niet.

Mijn ouderlijk huis is toentertijd door een kleine wervelwind getroffen, met gevolg veel schade.

En in Texas heb ik schaden gezien van echte tornado's.

Maar goed, je hebt gelijk dat ze er indrukwekkend uitzien.

Afgelopen nacht was het hier weer "feest".

Sintflutartige Gewitterschauer haben gestern Abend zeitweise für Chaos in fast überall in der Lausitz gesorgt. Straßen und Bahnunterführungen wurden geflutet. Keller liefen voll. Sogar Wohnungen standen unter Wasser, z.B. in Haselbachtal, Großröhrsdorf und in Rothenburg. Einige Straßen mussten gesperrt werden, u.a. die B 98 in Putzkau. Dort fiel ein Baum auf eine Stromleitung. Zwischen 150 und 200 Notrufe gingen bis Mitternacht im Führungs- und Lagezentrum der Polizeidirektion Oberlausitz-Niederschlesien in Görlitz ein.

-----

Störungen durch die schweren Gewitter auch in Mobilfunk-Netzen in der Oberlausitz. So hatten z.B. D-2-Kunden in Görlitz kurzzeitig keinen Empfang. Andere Netze waren zeitweise überlastet.

-----

Die Unwetterlage im Kreis Bautzen spitzte sich im Verlauf des Abends so zu, dass ein Einsatzstab gebildet wurde. Er entschied jedoch, dass vorerst kein Katastrophenalarm ausgerufen wird.

http://www.radiolausitz.de/nachrichten/lokalnachrichten/land-unter-in-der-lausitz-551007/

-------------------------------------------

"dass vorerst kein Katastrophenalarm ausgerufen wird." , dus bijna wel.

Onze nieuwe habitat :

Geplaatst:

Scary.. zoveel noodweer en dat met regelmaat. Heel erg jammer voor je planten als de schimmel daardoor optreed. We duimen hier voor beter weer bij jullie.

Geplaatst:

De boel is hier flink nat geregend, plantjes hebben lekker een flinke plens gehad, precies goed zo. En vanacht heeft het behoorlijk heftig ge-onweert, heel gaaf

Geplaatst:

Misschien moet je je laarzen buiten zetten..bij mij hielp het ( je kan natuurlijk je hele chimaera voorraad buiten zetten, dan pak je het groots aan)

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

En natuurlijk was het vanacht hier weer raak.

Nu eens geen lokaal onweer of harde wind.

Nee alleen een beetje (heel veeel) regen.

Citaat:

"In der vergangenen Nacht stieg der Pegel der Mandau innerhalb kürzester Zeit von 36 Zentimeter auf über einen Meter"

De Mandau stroomt bij Zittau in de Neiße, die later weer in de Oder stroomt. (Oder-Neiße).

De Mandau was er tezamen met de Lausur in 2010 verantwoordelijk van massale vloeden.

En wat is de Lausur nu voor een stroompje, maar deze was er in 2010 wel in staat huizen te doen instorten.

0:36 op het volgende filmpje (achter in het beeld)

Wel waarom schrijf ik dit, omdat als het blijft doorregenen, ze weer hetzelfde gaan meemaken in dit dorp.

Citaat:

"Bleibt abzuwarten, wie sich das Wetter in den kommenden 48 Stunden verhält. Durch die vollgesogenen Böden kann kaum noch Wasser aufgenommen werden. Sollte es zu weiteren heftigen Niederschlägen jenseits der 40 Liter/m² kommen, ist mit erneutem erreichen von Warnstufen zu rechnen."

"Laut den Prognosen der Wetterdienste scheint diese Gefahr aber erst mal gebannt zu sein. Die Niederschlagswahrscheinlichkeit sinkt in unserer Region auf unter 20 Prozent. "

Leest u het hier eens

http://www.grussschiene.de/grossschoenau/item/1410-gefahr-von-hochwasser.html

Met onderaan de pagina foto's van de situatie nu.

De reparatie werken, die u ziet, zijn onderdeel van het herstel van de overstromingsramp in 2010.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

15:49 En nu is het weer raak.

Noodweer

Dit waren de voortekenen

http://www.grussschiene.de/willkommen-in-grossschoenau-waltersdorf-und-hainewalde/flashnews.html

Ik wordt hier zo verdrietig van

Onze nieuwe habitat :

Geplaatst:

Hier eindelijk de eerste regen! Vannacht begonnen, nu zo'n 5 of 6 mm gevallen! Regenton begint weer vol te lopen.

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Geplaatst:

Hier regent het nu ook al een paar uur, midden des lands. Gestaag doorregenende pijpenstelen

Gisteravond juist de nieuwe aanplant, 9 m2 salvia hotlips, een uur besproeit en ook de moestuin een flinke slok gegeven Voorlopig dus geen sproeiwerk meer. Nou ja, de potten wel denk ik, maar dat geeft niet, dat vind ik altijd een ontspannend klusje.

Geplaatst:

DROOG

De hele nacht was het droog, en de gehele ochtend ook al.

Zo lang hadden we de laatste twee weken geen droogte periode.

Onze nieuwe habitat :

Geplaatst:

Gister al wat regen gehad en nu weer...beter dan gesleep met de emmers

Alleen de vakken die tegen de gevel aan zitten even in de gaten houden, die krijgen vaak nauwelijks water als het regend

Geplaatst:
  • Auteur

Het regent hier al de hele dag.

'T is nu wel nat genoeg.

Geplaatst:

Ai ai ai kustlijn.. wat een beelden en berichten. Ik kan me voorstellen dat je daar niet happy van wordt. Wel van een nachtje droogte. Hopelijk houdt dat een beetje aan. Je wilt niet wegspoelen of dat je huis wegspoelt zoals op het filmpje.. vreselijk

Krijg jij ook beelden van de regen en zondvloed in de omgeving te zien? Wij gaan naar het Bayerische wald. Ziet er vooralsnog niet geweldig uit

Ik wou vanochtend de laatste tegels onder de schutting ingraven maar helaas, regen stak daar een stokje voor. Dat moet nog even wachten.

De vooruitzichten voor ons vakantieadres is ook niet geweldig. Morgen 1 dag zon mét bewolking, en de verdere dagen van de week regen En we hebben nog bijna 2 weken te gaan.

Geplaatst:

Gelukkig wonen we hoger dan de huizen in het filmpje, Helly.

Het moet wel heel gek lopen dat het water zo hoog stijgt.

Maar twee jaar geleden was het echt een zondvloed.

Op

zie je puur het gevolg van regenwater.

De beide rivieren liggen veel lager in het dal.

Ik maak mij vooral zorgen om de daken van onze vele gebouwen.

Tot heden houden ze zich goed.

En natuurlijk de moestuin.

"Krijg jij ook beelden van de regen en zondvloed in de omgeving te zien?"

Als ik naar de MDR kijk wel.

Maar daar kijk ik niet naar, omdat ze geheel midden/oost Duitsland moet bedienen, zijn "wij" zelden gespreks onderwerp.

Dresden wel, maar dat is al weer ruim een uur rijden hier vandaan.

Wij zitten hier in een Sackgasse (dood lopende weg) zeg maar.

Direct ten (noord)westen van ons is het Tsjechië, direct ten zuiden van ons is het ook Tsjechië.

Gaan we 10 kilometer oostelijk komen we wederom in Tsjechië.

Daartegen 11 kilometer noordoostelijk is het Polen.

Ze vergeten ons hier dan ook vaak.

Zo ook met het weer.

Beieren begint hier 100 kilometer van ons vandaan, afhankelijk waar je heen gaat is het flink hier vandaan.

Onze nieuwe habitat :

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.