Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het regent!!!!!

Featured Replies

Geplaatst:
Nou het viel reuze mee hier....wel een flinke bui gehad....maar het '"rode"" gedeelte op buienradar, loste zich op boven Luik....dus....zaten ze er gelukkig naast

Intussen is alles wel even opgefrist maar de temperatuur is nauwelijks gedaald. Ik denk dat ik de buitentomaten flink ga -ontbladeren- want het is nu niet meer de vraag of de ziekte er in komt...maar wanneer....met zulk weer

he allemaal stress maar je hebt wel gelijk

Geplaatst:

Hier is tussen 9 en 10 flink wat regen gevallen tijdens een spetterend onweer dat nu richting Limburg trekt..misschien is het dan al afgezwakt, anders toch nog een staartje voor Gé, Jos en andere limbo`s

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

En morgen verdwijnen de buien via het oosten weer uit het land.

Ga ik daar nou net naartoe!!!!

De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht.

Geplaatst:

Ik hoor.... druppels in de tuin. Eerste bui van de dag, de rest ging allemaal langszij of loste op voordat het hier gearriveerd was.

Oh... en ik voel... een lekker fris windje erbij

Geplaatst:

Fijn Jorieke dat jullie nu ook eens meedeelden, hier 2,1 mm, pff

Geplaatst:

Hier vannacht nog aardig wat bijgevallen, zat 26mm in de regenmeter vanochtend. En dat is vanaf de eerste druppel gisteren avond geteld!

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Geplaatst:

Unwetterwarnung Stufe Rot vor Gewitter

gültig von: Samstag, 28. Juli 2012, 15:05 Uhr

gültig bis: Samstag, 28. Juli 2012, 16:35 Uhr

gültig für: alle Höhenstufen

kräftiges Gewitter mit Starkregen, (Hagel und Sturmböen sind möglich)

Ik hoor het onafgebroken rommelen.

Op de radio word gewaarschuwd voor zo'n 60 millimeter regen per vierkante centimeter.

1 mm regen komt precies overeen met 1 liter water per vierkante meter.

Dus verwachten we weer eens 60 liter water.

Onze nieuwe habitat :

https://youtu.be/BapOVa6jPgg

Zittauer Gebirge ( Natur, Wandern, Entspannung, Ruhe )

Geplaatst:

"Kort maar krachtig"

Zo, de regen en onweer hebben we (nu) al weer achter de rug.

De zon brand al weer ongenadig aan de hemel.

De straten stonden net wel compleet blank, maar de 60 liter zullen we niet gehaald hebben.

Maar de regen tonnen zitten weer vol, en ik hoef vandaag niet te gieten.

Onze nieuwe habitat :

https://youtu.be/BapOVa6jPgg

Zittauer Gebirge ( Natur, Wandern, Entspannung, Ruhe )

Geplaatst:

Hier vanavond helaas weer aardig noodweer geweest morgen

Maar weer kijken wat de schade is...

pfff wat een zomer

Geplaatst:

O echt ik woon ook in Gelderland, en de hele avond droog,buiten gezeten nog zelfs,we hadden visite wel de vuur kachel aan gestoken,anders was het wel fris later op de avond.

Geplaatst:

Hier vanavond echt een tropische storm!

Waaien en gieten tot en met... 15mm bijgevallen in een half uur tijd

Waren bij pa en ma, die net terug waren van vakantie en mn zusje hoorden kuikens te keer gaan achter in de kippenwei... Blijkt er een heel nest in de regen te hebben gelegen... één was er al niet meer te redden, de rest snel in een doos met stro, en de kachel en fohn erboven! 15 minuten later waren de verlepte amper ademende hoopjes ellende weer piepende pluizenbolletjes!

Terug onder hun slechte moeder gezet... (kalkoen met kippen-kindjes)

Geplaatst:

Gisteren is hier zoveel water gevallen dat de stukken waar de aardappels op stonden heel mooi geëgaliseerd zijn, we hadden er nog niets aan gedaan na de oogst; maar nu geen heuvels, kluiten en harde aarde meer. Toch een voordeel dan, kan ik mooi boerenkool en oerprei planten

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

• 3 weken later...
Geplaatst:

De regentonnen zijn leeg en er valt net genoeg regen om de tomaten te verzieken. Waar ik gisteren was zijn er 2 enorme stortbuien gevallen en hier thuis amper een druppel. Ik ga maar eens water geven.

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Geplaatst:

Eerste spetters en het word hier nu redelijk donker Maar volgens buienradar kan het niet heel veel zijn..

Achja, tomaten planten staan weer veilig en droog in de schuur.

Geplaatst:

mijn schuur is heel donker Dennis,is dat bij jou niet zo? hier ook erg donker wel een verfrissende wind,maar vannacht zou het vallen volgens buien radar.

Geplaatst:

Pftttttttttttttt, op buienradar een ferme hoop regen onderweg.

Schuift die toch rakelings langs zeker.

En voor de verdere avond en nacht niks nattigs van belang.

Wordt dus morgen water oppompen want de IBC tanks zijn waarschijnlijk leeg nadat er nu druppelaars aanhangen.

En de grond is hier zo kurkdroog, er zijn barsten in de grond rond de kolen die ik vandaag nog geen water kon geven.

Geplaatst:

Tjonge... op buienradar was bijna niets meer te zien. Dus ik mopperde al omdat ik dan vandaag zou moeten sproeien. Want het is gortdroog, en de komende dagen nog droger.

Maar goed, rond een uur of 11 ging het toch ineens los! Flitsen van alle kanten, een trillend huis van de donder, en flinke vlagen met regen. Uiteindelijk is er zo'n 14 mm gevallen. En alles is lekker opgefrist.

Jammer dat ik had gezegd dat er geen regen meer zou komen, en Joep dus de trekker buiten heeft laten staan. Het zadel is een beetje stuk, en dus nu volgezogen met water. En de dop van de olietank lijkt ook wat slecht, vorige keer zat er na zo'n bui een laagje water op de olie

Geplaatst:

Hier niks regen gehad, heb vandaag dan maar iets van 1.500 liter water bedruppeld.

De grond rond de groenten zijn veel natter dan met dezelfde hoeveelheid water gebroesd.

Geplaatst:

Uiteindelijk viel de regen hier nog wel mee, gelukkig.

mijn schuur is heel donker Dennis,is dat bij jou niet zo? hier ook erg donker wel een verfrissende wind,maar vannacht zou het vallen volgens buien radar.

Valt erg mee hoor Raam op het zuiden en een raam in de deur achter die een beetje zuid-oost zit. denk allebei iets van 1,5m hoog en 1m breed ofzo. Dus aan die kant van de schuur valt het erg mee De tomaten moeten er niet weken staan.. Maar m'n 5 dagen afwezigheid hebben ze er laatst erg goed overleefd

[Alleen blijft wel een vermoeiend gesleep met die tomaten..]

Geplaatst:

Bij ons was de stoep nat... Maar bij ouders lagen de hagelstenen in de keuken, spoot het water uit de WC omhoog, en is het zwembad (ingegraven in de kas) compleet naar de haaien! (water via de zijkant de grond in, en zo het hele doek losgerukt...)

Tja... het is ook nooit goed...

Geplaatst:

Regen wat is dat??????????????????????

Geplaatst:

Was een noodweer geweest....hoorde ik....hier niks noppes nada

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.