Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het regent!!!!!

Featured Replies

Geplaatst:

@Mijke: maar een mens mag toch wel hopen...

Vorig jaar wel prachtige buien mogen meemaken trouwens...

Maar op de tuin vertellen de oude mannetjes dat het komt door het Paterswoldse- en Leekstermeer, dat de buien afbuigen dus...

Geplaatst:

Haha ja, ik hoop het ook elke keer weer hoor Vorig jaar hadden we inderdaad wel echt een flinke mega-onweer ter compensatie! Waar dan helaas wel weer iemand bij om het leven is gekomen, maarja

Het klopt denk ik trouwens wel dat het afbuigt vanwege het water. Tenminste ik zie het op buienradar vaak inderdaad ongeveer daar gebeuren. Mijn oom en tante hebben jarenlang in Kopaf (ja dat is een plaats in noord-groningen, naast Wagenborgen) op een boerderij gewoond naast een meer. Ze hadden een mini-camping waar wij natuurlijk elke zomer te vinden waren. Fantastisch, als je aan de overkant van het meer de regen met bakken uit de lucht zag komen, zaten wij droog in het zonnetje! Nouja niet altijd natuurlijk, alleen als het uit de goede richting kwam. We noemden de camping om die reden dan ook wel het Plaatselijk Zwemgat. In de zin dat het er altijd heerlijk zwemweer was

Malouis dat ziet er inderdaad niet al te best uit hey! Wij hadden hier gisteravond ook wel een paar aardige plensbuien, maar sodemieters, zo erg als bij jou was het gelukkig niet! Ik hoop dat je niet AL te veel gezaaid had gister?

Geplaatst:

Hier hebben ze de kranen weer te vroeg toegedraaid... Wat valt ( Vooral gemiezer ) is voldoende voor alles wat groeit en bloeit, maar m'n put geraakt niet bijgevuld

Ze voorspellen ( gelukkig ) nog wel heel de week regen, maar ik weet niet of dat voldoende gaat zijn....

Geplaatst:

Vreselijk er is me toch een hagel gevallen met stenen als knikkers zo groot Durf niet naar de tuin te kijken wat de schade is.!

Ik hoop dat het meevalt. Het regent nog steeds maar het hagelen is gelukkig gestopt pfff.

De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!

Geplaatst:

Regen, hagel, wind

En deze knuppel had gisteren al een paar sla plantjes aan moedertje natuur toevertrouwd

KWW zoals we in Twente zeggen (kiek'n wat word(kijken wat het word))

Groetjes Loraine

"Wat niet kan, moet nog gebeuren."

Geplaatst:

Hehe er valt hier ook eindelijk wat regen. Door jullie waarschuwingen heb ik mijn kwetsbaarste plantjes een afdakje gegeven nu hoop ik dat alles het heelhuids doorstaat!

"Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"

Geplaatst:

Hier onweert het , maar er valt niet veel regen.

Net genoeg om niet met gieters bij alle planten langs te hoeven sjouwen,

dat is wel fijn

Geplaatst:

In Aalter zouden we zeggen; sjanchebeesten! (geluksvogels)

Hier enkel een paar druppels gevallen, de stoep niet volledig nat.

Na een winter zonder vorst krijgen we nu een lente zonder regen, wat gaat de zomer brengen? En woelmuizen(ratten) tegen de sterren op. Ga proberen van pindakaas te vinden in een of andere winkel. Hopelijk lusten ze dat echt en geraak ik er van af.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:
Malouis dat ziet er inderdaad niet al te best uit hey! Wij hadden hier gisteravond ook wel een paar aardige plensbuien, maar sodemieters, zo erg als bij jou was het gelukkig niet! Ik hoop dat je niet AL te veel gezaaid had gister?

Gelukkig nog niet heel veel; de 'grote zaaironde' staat voor volgende week in de planning.

Maar ik denk wel dat ik voor het derde jaar op rij geen wortelpeterselie heb, dat is nu te laat om opnieuw te zaaien.

Dingen als sla e.d. zijn zo opnieuw gezaaid, da's geen probleem.

Van de vroege bietjes had ik gelukkig nog wat reserve in een bakje staan, dus daar heb ik de weggezwommen exemplaren mee kunnen vervangen.

Verder ben ik een hele tijd bezig geweest de zaailingen van de prei uit te baggeren en rechtop te zetten. Ik denk/hoop dat de meeste het wel gaan redden.

Geplaatst:

Hier kwamen knikker grote hagelstenen onder een hoek van 30 graden tegen raam, en op balkon. Dacht even dat ik onder schot lag.

Het voordeel is dat ik voor het eerst 'regenwater' op mijn plantjes op het balkon heb, de planten hebben het ook verbazingwekkend goed doorstaan. Het nadeel is, dat de onderste helft van mijn raam opeens glanzend schoon is, pijnlijk duidelijk makend hoe vies de rest van het raam is. Ramenlappen is niet langer uit te stellen, vrees ik.

"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"

Colonel Kurtz

Geplaatst:

Gisteren en deze nacht veel regen hier. Overdag zon, ideaal

Geplaatst:

Ook hier weer geen druppel..en ze hadden wel beloofd ik zie het er van komen dat ik voorlopig moeten blijven gieten, en dat het dan midden in de zomer het lang gaat regenen zoals enkele jaren geleden...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Hier sinds eind gistermiddag genoeg regen gehad om de plantjes voorlopig tevreden te houden!

Geplaatst:

20 mm gisteravond alleen al Er zaten al kikkers in de kas, waterslangen op het achterland en 1000 slakken in mijn uien en kolen

De eenden zwemmen op mijn grasveld.

Geplaatst:

Sterkte!

Regen is leuk, maar dit soort hoeveelheden heb je alleen maar last van.

Geplaatst:

Niet fijn, Piroska!

Oohh...die slakken, ik zou gillend gek worden! Ik heb er een in mijn kleine staande kasje, die heeft mijn komkommer plantjes opgevreten en begint nu aan de net opkomende pompoentjes.....en ik kan het kreng niet vinden!

Maar als ik jouw bericht dan lees, dan klaag ik niet!

Geplaatst:

Hier komt het in vlagen.... Gepaard met wat gebroem, wat geflits.... een hevige regenvlaag en daarna terug zon.

Voldoende om zelf niet water te moeten geven, behalve in de kas.

Benieuwd hoe het met m'n waterput gesteld is...

Ze voorspellen hier wel nog gans de week regen, dus als het zo nog een weekje duurt geraakt m'n put wel vol.

Teveel is ook niet goed, want dan geraken m'n kersverse kuikentjes ( krieltjes ) vast in de modder. ( nadeel van een -te- laag gelegen tuin )

Geplaatst:

Hier ook al de ganse week niets, geen druppel...

Geplaatst:

Het zal nou ondertussen toch wel regenen bij jullie jorieke ? Hier vannacht 5 mm en het regent nu al de hele ochtend

Geplaatst:

Hier in Amsterdam regent het ook een beetje. Lekker buitje, is goed voor de plantjes. Veel wind staat er niet.

Geplaatst:

Hier is het mooie regen, goed voor de planten.

Geplaatst:

Lekker droog.

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Het mag nu onderhand wel een keer stoppen met regenen Zondag's is eigenlijk mijn enige dag dat ik echt wat werk in de tuin kan verzetten en er was nog wel wat werk te verzetten vandaag

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.