Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het regent!!!!!

Featured Replies

Geplaatst:

En hier mag het echt eens beginnen regenen want het is droog, de paar mm die gevallen is heeft met moeite het stof geblust.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Ja hoor, we hadden zowaar 8 mm aan regen vandaag! Jammer dat we ook net hadden bedacht met verteerde paardenmest te gaan slepen, dus het werd een lekkere smeerboel. Maar ons hoor je niet klagen! (ja, dat het wel wat meer mocht zijn nog)

Geplaatst:

Wij hadden 17 mm sinds gisterenavond.

Geplaatst:

vanmorgen om 7.00 uur een heerlijke wandeling in het natuurgebied achter ons huis gemaakt.

Om goed 9.00 uur weer thuis gearriveerd , en om 10.00 uur begon het te regenen . Helaas is er mar 9 mm

gevallen . Een mazzel heb ik (en mijn zoon ook ) we hebben donderdag mais en pompoenen gezaaid ,en

gister de hele tuin weer strak getrokken met schoffel en hark ,dan is een plensje water welkom .

Zie hier een tevreden mens

Geplaatst:

Hier heeft het vandaag ook geregend, jammer genoeg geen 17 mm maar slechts 17 druppels, bij wijze van spreken dan maar het stof is niet geblust.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Ugh, hier ook.... En m'n put is officieel leeg: de pomp pakt lucht.

Het zal een volle week moeten regenen eer alles is aangevuld. Nu zal alles met kraantjeswater moeten gebeuren.

Geplaatst:

Ik heb me ook gewonnen gegeven, de zwenksproeier op de kraan en een uurtje de belangrijkste plaatsen water gegeven...

Geplaatst:

Ook hier nog geen drup. Met Lie met de pikhouweel gaten gemaakt voor enkele planten..echt waar( zaten ook stenen in die grond hoor)..en in de kruidentuin wat gesproeid omdat de jonge peterselie dood gaat...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Regen regen ik weet onderhand niet meer wat dat is, is gewoon niet normaal, als ik met de honden loop over de dijk zie ik onweer boven zwijndrecht, papendrecht en gorinchum, maar hier helemaal niets miss tien druppels maar verder niets.

En vandaag zag de lucht er dreigend uit maar weer helemaal niets.

Alles kurk droog, dus met de hand alles bewateren. Moet wel zeggen dat de knoflook het super goed doet door die droogte.

Geplaatst:

Een foto van 2 weken terug. Het is er hier alleen maar erger op geworden. Mijn knoflook :

DSCN560262581396634246.JPG

3 druppels gevallen sindsdien op de tuin ( krimpenerwaard ) Hier in Rotterdam is wel een paar avonden terug een tropische bui gevallen, in kwartier tijd 10 mm. Maar op de tuin nog niets. Gisteren warm , té warm haast ( iedereen zat in de bewolking , maar wij niet ? !! ) Later dreigende wolken , waren na 2 uur weer weg.

Vandaag bewolkt. Misschien regen ?

Het schijnt trouwens nu écht om te slaan de komende dagen. 12 graden op vrijdag ! Daarna weer droog en zonnig, maar wel veel kouder.

Laat de winter nog ff wegblijven aub

Geplaatst:

Ja, hoe was het ook al weer?

Een winter zonder vorst

Een lente zonder regen

Een zomer zonder zon

Een herfst zonder oogst

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Yes hier is het al een hele voormiddag aan het miezeren. Het is wel maar van die zachte miezerregen die er uit valt, niet zo veel dus, maar we hebben eindelijk toch wat nat

Geplaatst:
Ja, hoe was het ook al weer?

Een winter zonder vorst

Een lente zonder regen

Een zomer zonder zon

Een herfst zonder oogst

Niet te positief he !!

Hier vallen nu ook een paar druppels

Geplaatst:

Het druppelt hier wel nu, niet hard, maar genoeg voor mijn MM

Geplaatst:

Hier op de klei mag er wel een flinke bak water komen (dat klinkt zo lekker, de klei)

Geplaatst:

Nou, hier in het zuiden regent het volop... was nodig, dat wel

Geplaatst:

drupje, niks bijzonders

Geplaatst:

Hier weer de hele ochtend geregend

Geplaatst:

hier was het vannacht eindelijk prijs, alles zag nat en sinds 20 minuten zijn er terug van die dikke druppels aan het vallen, t'mag nog wat duren want het was nodig...

Geplaatst:

Muggepis..... zo geraakt m'n put bijlange niet terug vol hoor....

Ik heb een stortbui nodig van minstens 2-3 uur.... ( en dan is ie al terug een "aanvaardbare" halfvol )

Gelukkig voorspellen ze nog enkele dagen nattigheid, moet ik enkel m'n kasplanten van kraantjeswater voorzien.

Ik heb de rest van de kleine planten gewoon voor de kas gezet... De nachten zijn toch zacht genoeg, en kunnen ze gelijk mee profiteren van de nattigheid.

Geplaatst:

Hier gaat het al dagen hard en staan de plassen op de binnenplaats. Nog even en er gaat een bordje aan de straat "gratis af te halen: regen"

Home is where the harvest is.

Geplaatst:

Even wisselen? Ik kan het goed gebruiken...

Geplaatst:

Eindelijk het regent, nu maar hopen dat het even zo door blijf gaan, want een paar druppels is te weinig.

Geplaatst:

Deal! Krijg ik er dan zon voor terug? Werd er net weer aan herinnerd hoe wit mijn benen zijn... (en blijven )

Home is where the harvest is.

Geplaatst:

kiekenboerinneke schreef:

Deal! Krijg ik er dan zon voor terug? Werd er net weer aan herinnerd hoe wit mijn benen zijn... (en blijven )

Is ok voor mij Het enige nadeel is, is dat wij "af en toe" zon hebben... Af en toe is ze er, en af en toe niet Maar dat is al beter dan regen, denk ik?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.