Geplaatst: 27 april 201411 j En hier mag het echt eens beginnen regenen want het is droog, de paar mm die gevallen is heeft met moeite het stof geblust. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 27 april 201411 j Ja hoor, we hadden zowaar 8 mm aan regen vandaag! Jammer dat we ook net hadden bedacht met verteerde paardenmest te gaan slepen, dus het werd een lekkere smeerboel. Maar ons hoor je niet klagen! (ja, dat het wel wat meer mocht zijn nog) facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 27 april 201411 j vanmorgen om 7.00 uur een heerlijke wandeling in het natuurgebied achter ons huis gemaakt.Om goed 9.00 uur weer thuis gearriveerd , en om 10.00 uur begon het te regenen . Helaas is er mar 9 mm gevallen . Een mazzel heb ik (en mijn zoon ook ) we hebben donderdag mais en pompoenen gezaaid ,en gister de hele tuin weer strak getrokken met schoffel en hark ,dan is een plensje water welkom .Zie hier een tevreden mens
Geplaatst: 27 april 201411 j Hier heeft het vandaag ook geregend, jammer genoeg geen 17 mm maar slechts 17 druppels, bij wijze van spreken dan maar het stof is niet geblust. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 28 april 201411 j Ugh, hier ook.... En m'n put is officieel leeg: de pomp pakt lucht.Het zal een volle week moeten regenen eer alles is aangevuld. Nu zal alles met kraantjeswater moeten gebeuren.
Geplaatst: 28 april 201411 j Ik heb me ook gewonnen gegeven, de zwenksproeier op de kraan en een uurtje de belangrijkste plaatsen water gegeven...
Geplaatst: 28 april 201411 j Ook hier nog geen drup. Met Lie met de pikhouweel gaten gemaakt voor enkele planten..echt waar( zaten ook stenen in die grond hoor)..en in de kruidentuin wat gesproeid omdat de jonge peterselie dood gaat... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 28 april 201411 j Regen regen ik weet onderhand niet meer wat dat is, is gewoon niet normaal, als ik met de honden loop over de dijk zie ik onweer boven zwijndrecht, papendrecht en gorinchum, maar hier helemaal niets miss tien druppels maar verder niets.En vandaag zag de lucht er dreigend uit maar weer helemaal niets.Alles kurk droog, dus met de hand alles bewateren. Moet wel zeggen dat de knoflook het super goed doet door die droogte.
Geplaatst: 29 april 201411 j Een foto van 2 weken terug. Het is er hier alleen maar erger op geworden. Mijn knoflook : 3 druppels gevallen sindsdien op de tuin ( krimpenerwaard ) Hier in Rotterdam is wel een paar avonden terug een tropische bui gevallen, in kwartier tijd 10 mm. Maar op de tuin nog niets. Gisteren warm , té warm haast ( iedereen zat in de bewolking , maar wij niet ? !! ) Later dreigende wolken , waren na 2 uur weer weg.Vandaag bewolkt. Misschien regen ? Het schijnt trouwens nu écht om te slaan de komende dagen. 12 graden op vrijdag ! Daarna weer droog en zonnig, maar wel veel kouder. Laat de winter nog ff wegblijven aub
Geplaatst: 29 april 201411 j Ja, hoe was het ook al weer? Een winter zonder vorstEen lente zonder regenEen zomer zonder zonEen herfst zonder oogst We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 29 april 201411 j Yes hier is het al een hele voormiddag aan het miezeren. Het is wel maar van die zachte miezerregen die er uit valt, niet zo veel dus, maar we hebben eindelijk toch wat nat
Geplaatst: 29 april 201411 j Ja, hoe was het ook al weer? Een winter zonder vorstEen lente zonder regenEen zomer zonder zonEen herfst zonder oogst Niet te positief he !! Hier vallen nu ook een paar druppels
Geplaatst: 29 april 201411 j Hier op de klei mag er wel een flinke bak water komen (dat klinkt zo lekker, de klei)
Geplaatst: 29 april 201411 j hier was het vannacht eindelijk prijs, alles zag nat en sinds 20 minuten zijn er terug van die dikke druppels aan het vallen, t'mag nog wat duren want het was nodig...
Geplaatst: 29 april 201411 j Muggepis..... zo geraakt m'n put bijlange niet terug vol hoor.... Ik heb een stortbui nodig van minstens 2-3 uur.... ( en dan is ie al terug een "aanvaardbare" halfvol )Gelukkig voorspellen ze nog enkele dagen nattigheid, moet ik enkel m'n kasplanten van kraantjeswater voorzien.Ik heb de rest van de kleine planten gewoon voor de kas gezet... De nachten zijn toch zacht genoeg, en kunnen ze gelijk mee profiteren van de nattigheid.
Geplaatst: 29 april 201411 j Hier gaat het al dagen hard en staan de plassen op de binnenplaats. Nog even en er gaat een bordje aan de straat "gratis af te halen: regen" Home is where the harvest is.
Geplaatst: 29 april 201411 j Eindelijk het regent, nu maar hopen dat het even zo door blijf gaan, want een paar druppels is te weinig.
Geplaatst: 29 april 201411 j Even wisselen? Ik kan het goed gebruiken... Deal! Krijg ik er dan zon voor terug? Werd er net weer aan herinnerd hoe wit mijn benen zijn... (en blijven ) Home is where the harvest is.
Geplaatst: 29 april 201411 j kiekenboerinneke schreef:Even wisselen? Ik kan het goed gebruiken... Deal! Krijg ik er dan zon voor terug? Werd er net weer aan herinnerd hoe wit mijn benen zijn... (en blijven ) Is ok voor mij Het enige nadeel is, is dat wij "af en toe" zon hebben... Af en toe is ze er, en af en toe niet Maar dat is al beter dan regen, denk ik?
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.