Geplaatst: 8 mei 201411 j Aan de ene kant vervelend dat het regent (wiel racefietsen), aan de andere kant: de moestuin was aardig droog ondanks sproeien. Er gaat toch niets boven een regenbui van een uur of 2-3.
Geplaatst: 8 mei 201411 j Hier ook blub blubb. De hele middag druipt het al. Maar wat is dat ook eigenlijk prachtig he ? Alles druppend en fris. Frisgroen langs de weg. Frisgroene bomen en struiken. Gras, Fluitekruid, bloemen. Alles nog helemaal voorjaar. Niks zwaars in donkergroen blad nog. De paardenkastanje is misschien het meest frisse al kwijt. De boom maakt al wel héél veel schaduw al. Maar nog frisgroen. Prachtig zo'n lente he ?
Geplaatst: 8 mei 201411 j Hier geen piepregen meer. Het plenst al een uur met bakken ! Hooo maaar !!!
Geplaatst: 8 mei 201411 j Ook hier. Wij moesten vanavond de kleine kipjes even in de caravan zetten..dat durven ze nog niet zelf 3 minuten werk, en drijfnat zijn we. Heerlijk!!! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 9 mei 201411 j Hehe, eindelijk. Ik ben weliswaar zeiknat geregend bij het uitplanten van chinese kool en knolvenkel, maar dat drukte de pret niet. Gisteren een kalm regentje, over meerdere uren:: Het werd ook wel tijd: Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 9 mei 201411 j Ja. Het is hier wel meteen vroege lente met veel wind en regenvlagen. Warme jas moest ik zoeken De tuin straalt gewoon je ziet wat de regen doet ..heerlijk! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 9 mei 201411 j Vreselijk al die regen, tuin zo meteen weer kledder zodat er niet gespit kan worden, naar de tuin fietsen is er ook niet bij want dan al nat bij aankomst... De slakken vieren feest... Ik baal er in ieder geval behoorlijk van!!! Dit weer kan ik nu niet gebruiken. Zit nu te hopen dat er zo meteen een gat tussen de buien zit om te kunnen gaan... Dus... als al jullie tonnen weer vol zijn en de grond verzadigd is... kunnen jullie dan alstjeblieft ophouden met de regendansjes...
Geplaatst: 9 mei 201411 j hm ik heb nog wel een poosje volgehouden tegen iedereen die over de regen zeurde dat het goed was voor de tuin, maar inmiddels denk ik dat de tuin wel genoeg hoosbuien gehad heeft en quite frankly, ik ook!
Geplaatst: 9 mei 201411 j Hier zijn we ook weer verzadigd door alle overdaad! Dat onweer wat kado was had zelfs helemaal niet gehoeven: heb de (grote) hond trillend op schoot. (Sorry Cesar) Home is where the harvest is.
Geplaatst: 9 mei 201411 j Niet te voorbarig... REGEN IN PLAATS VAN VORST Wat willen we nog meer? Jippie, regen! Ideaal toch, dit weer? Lekker voor de planten: een beetje koel zodat ze wat langzamer groeien; beetje veel wind zodat ze stevig worden en sterkere stengels krijgen; beetje veel buien zodat de grond verzadigd wordt van water na de droogte, heer-lijk toch? En ná volgende week alweer beter weer, zodat je de buitenplanten eindelijk buiten uit kunt planten. Hoewel niemand iets kan garanderen... ook na ijsheiligen kan er nog nachtvorst komen.
Geplaatst: 9 mei 201411 j Hier al heel de dag regen ook, af en toe droog tussendoor. Daarnet begon het heel hard te donderden, met vlak erna hagelstenen die tegen de ramen aankletsten... Blij toe dat de windrichting zo is dat ze niet in mijn moesbalkonnetje inslaan . Hard waaien ook al de hele dag...
Geplaatst: 9 mei 201411 j Flinke hagelstorm hier met hagelstenen ter grote van knikkers! Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Geplaatst: 9 mei 201411 j whahaha. Héérlijk deze regen-klaagbaak We geven allemaal gewoon Appelvrouw de schuld. Die danst ook gewoon ráár hoor ... de goden nemen daar echt aanstoot aan.... vind je het gék ? Beláchelijke hoeveelheden regen, vééls te sterke wind, opeens felle zon ( mijn kasje staat dan te stomen ( ik heb nog steeds niet gekalkt , eigen domme schuld )). Ik vind het echt allemaal niks. Dan beter die droogte hoor. Ik ben een verwend mannetje Ik wil 's nachts wat regen aub, en overdag mooi werkbaar weer. Hoeft niet warm te zijn nog. Die 15 graden is prima. Wisselend bewolkt graag.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.