Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het regent!!!!!

Featured Replies

Geplaatst:

Fikse hagelbui gehad vandaag

Geplaatst:

Hier ook veel regen, sorry maar ik baal er van, heb natuurlijk alleen maar een mm en potten, en snap de mensen wel die een groot stuk land hebben, maar ik heb liever zon,mooi weer en slepen met mijn planten gieter.

Geplaatst:

Hier regent het nu alsof het uit een gieter komt..er is geen zuchtje wind en de regen komt rechtstandig naar beneden met flinke dikke druppels..ik wilde de rest van de aardappels gaan doen, maar dat gaat kleien worden.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Piet Paulusma zei het al in Frankrijk en Spanje, gaat het noodweer worden te veel water?

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Hier weer prachtig weer en geen druppeltje regen.

De tuinslang vandaag gebruikt...nou ja m'n moeder...ik ben levensgevaarlijk met dat ding En zelf natter dan de tuin na afloop

Geplaatst:

Stortbui geweest daarstraks....de vaten zijn vol....de vijver bijna weer op niveau.....nog een dagje regen en dan mag de zon weer komen

Geplaatst:
De tuinslang vandaag gebruikt...

Je plantjes hebben net 20 mm op hun kop gehad. Om nu meteen weer de tuinslang te hanteren vind ik wel erg verspillend.... Maar wellicht moet dat met zo'n MM.

Geplaatst:

Maar wellicht moet dat met zo'n MM.

Ik heb een aantal zaailingen net in plantenbakken overgezet...en als het zonnetje erop schijnt, worden die (zwarte) bakken erg warm en snel ook weer droog.....je ziet ze na een halve dag alweer gaan hangen. Ik geef ze dan ook water en probeer ze even in de schaduw te zetten....dat is met losse bakken natuurlijk wel makkelijk. Meestal na een dag of 3 kunnen ze zichzelf bedruipen (en vinden vooral de tomaten die droge bakken wel lekker)...maar ik zou het jammer vinden na alle zorgen en werk van zaaien, verspenen en ernstig toespreken , als ze binnen 3 dagen het loodje leggen

Sommige zaailingen hadden al een plekje toebedeeld in de vollegrond....die gaan inderdaad niet zo snel hangen van een beetje zon.

On topic: hier schijnt de zon....dus lekker even géén regen.....in kasje al 25 graden....ga zo meteen de raampjes maar eens open zetten.

Geplaatst:

Laten we vooral zonnestralen laten regenen hier (naar elkaar toe). Hier is dat buiten wel het geval. Nog geen regen gezien sinds eergisteren. Mijn zaadjes en zaailingen krijgen wel 1x in de 2 dagen wat vocht. Ik heb gemerkt dat ze toch wat meer zon/warmte nodig hebben om te kunnen ontkiemen dus er zit overal plastic of plexiglas overheen. En zowaar, daar begint ineens de kropsla Wonder der Jaargetijden van omhoog te komen Ik dacht, wat Miranda kan met haar koude bak, kan ik met een stukje plastic

Ben ik zowaar weer off-topic gegaan

Good things come in small packages

Geplaatst:

Berichten van gisteravond, indien van toepassing, opgeschoond

Geplaatst:

Ik hoor dingen over hagel in plekken in NL? regen? Mist? Slecht weer?

Ik zie: Stralende blauwe lucht met een lekker zonnetje.. Net lente... Gisteren ookal...

Geplaatst:

Wie wind zaait zal storm oogsten.....

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:

On topic graag, daarom maar even de volgende plaatjes.

Bij mij, de afgelopen maand:

raind38821334332407.png

De komende dagen (voorspelling de Bilt):

prec27261334332407.png

Alleen jammer dat het zo fris is.

Geplaatst:

Hier ook een plensbui geweest met hageltjes. Nu weer droog en een beetje zon.

Good things come in small packages

Geplaatst:

vandaag onweer gehoord! das hier zeldzaam zo vroeg in het jaar...

er volgde een korte plensbui en dat was dat.

Geplaatst:

Hier ook donder gehoord, maar geen druppel regen gezien! Wel wat dreigende lucht af en toe, vooral ook veel zon!

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Geplaatst:

Vindt de voorspellingen toch echt niet kloppen hoor, hier vandaag ook regen voorspeld o wat werd het donker vanmorgen, en de grond van mijn aardappels was al zo nat, dus snel afgedekt, geen regen gezien vandaag, en als ik denk morgen doe ik het niet dan plenst het weer.

Geplaatst:

Hier strak blauwe lucht op t moment! Voorspeld: regen! (en onweer vanmiddag) Ik hoop dat t blauw blijft!

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Geplaatst:

de regenbui is net overgekomen...als ik buienradar zo bekijk komen er nu nog hooguit wat kleine buitjes...

Geplaatst:

Hier een pikzwarte lucht en zon, onwijs mooi gezicht!

Geplaatst:

Loop ik midden in de soesterduinen, enorme plens en hagelbui.

Had ik maar even de buienradar gecheckt. De tuin vindt het fijn.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.