Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het regent!!!!!

Featured Replies

Geplaatst:

Als t goed is komt t morgen langs Dennis. Anders ff een regendansje maken, of grotere regentonnen aanschaffen (IBC-vat?).

Heb even wat reakties terug gelezen, maar hier al zeker een hele week geen drup gezien!

Dus die grote en kleine buitjes zijn allen langs ons heen gegaan.

Good things come in small packages

Geplaatst:

Hier in omgeving Rotterdam is gisteren toch een flinke bui gevallen. Vandaag volgens mij nog niet.

Geplaatst:

Poe hier regent het mals..gelukkig maar. ik bleef nw plantjes gieteren...

Verdorie na 5 minuten al afgelopen...ik ga met de ventjes een regendansje doen.

aangepast door Gast

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Geen drupje hier ben al een tijdje mijn watervoorraad aan het aanspreken voor het pas gezaaide/geplante spul.

Eergisteren voor het laatst een spetje.

Bloedje benauwd.

Geplaatst:

Hier in Zeeland nog steeds niks, mijn moestuin ligt ook in een van de droogste delen van zeeland maar wel met bijna landelijk de meeste zon uren. Elk nadeel hebt zijn voordeel zij cruijf toch?

Geplaatst:

Ja, hier in Zwolle nu "echte" regen....!! Niet al te hard, mooi voor de tuin regen dit

Geplaatst:

hier eindelijk wat regen...gisteren is er al wat gevallen maar dat maakte alleen het toplaagje vochtig.

nu valt er rustig aan meer...

ik zou naar de tuin kunnen om wat te straten maar ik heb geen zin

Geplaatst:

iemand nog belang bij "pijpenstelen"?

het regent er hier van.....gratis en voor niets!

Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

Geplaatst:

Doe ons wat van die pijpenstelen, Greetje. Hordroog hier. Waartegen wil je ruilen?

Geplaatst:

jammer, kijk net naar buiten en........UITVERKOCHT!

Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

Geplaatst:

Het druipt hier de hele dag al door, gelukkig genoeg om de tuin weer wat vochtiger te maken.

Had alleen vandáág het courgette/pompoen transport (van achtertuin naar moestuin) gepland... Geen zin om in de regen te sjokken.... ff opletten of er nog een gaatje in de bewolking komt... heb m'n hoop gezet op vanaf een uur of 5...

Geplaatst:

Tijdens m'n ritje door Zwolle een flinke regenbui eroverheen gehad. Terug in Kampen werd het weer een miezerig buitje. Ach de tuin is wel overal lekker nat geworden. Ben benieuwd hoe lang het buitje duurt.

Good things come in small packages

Geplaatst:

Ik zat al te denken om morgen ochtend flink water te geven. Hoop dat dat hemelwater kan worden. Morgen 5-15 mm. Doe mij maar 15. Het is hier hard nodig. We hebben de afgelopen 2 weken amper een druppel gehad. Eergisteren gras gemaaid in de regen. Dan weet je dat er weinig viel.

Misschien dat ik 's middags (na de regen) nog de komkommers de grond in kan krijgen?

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Geplaatst:

Hee Kruidje je hebt het toch niet per ongeluk naar mij gestuurd?

Ik ben er wel blij mee trouwens..het giet hier pijpenstelen..flink mals rechtstandig naar beneden.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

De eerste regen hier! (sinds het begin van de warmte dan) We hebben iedere keer net pech gehad... De buien wel gezien, maar niet bij ons gevallen... Onze regenton van 110 liter (kleine tuin hè) was al meer dan een week leeg...

Nu dan eindelijk!!! Inmiddels al 13 mm gevallen!

Goed voor de plantjes, en voor de regenton!

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Geplaatst:

Ook hier in nrd-oost Groningen, nat en grauw.

Echt leesvoer weer

De meeste woorden worden in stilte gesproken ..... @Nique

Geplaatst:

Gisteren 20 mm hier

Geplaatst:

Gisternacht in Zeeland een flinke bui en nu regent het ook lekker eindelijk wordt de grond na weken weer een beetje nat.

Het water geven met de gieter was ik ook wel weer beu.

Enkel jammer dat het gemaaide gras wat eigenlijk dit weekend geperst moest worden nu een beetje verpietert op het land.

Geplaatst:

Gisteren nog tussen de buitjes door wat op de tuin gedaan (ophogen) maar vandaag miezert het de hele dag al door... jakkie bah... én koud dus de verwarming is hier ook weer aan...

Geplaatst:

hier in 48 uur... 50 mm!!!

We hadden nog niets gehad, dus het was hard nodig! Regenton weer vol! Maar die kou... Brr.... Vannacht 4°C voorspelt, paprika's voor de voorzichtigheid maar even binnen gezet!

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Geplaatst:

Heb nu wel weer even genoeg regen gezien.... Mag wel weer zonnig worden hoor!!

Voorspellingen zijn ook niet al te best.... Bah!

Geplaatst:

Precies er komt nog veel meer aan deze week. Ik krijg er ook een sik van moet ik toegeven

Gelukkig liggen er twee drainagebuizen onder mijn moestuin...

Geplaatst:

ook ik heb weer genoeg regen gezien...nu mag het wat mij betreft weer ophouden!

wie bestelt even mooi weer?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.