Geplaatst: 30 mei 201213 j Als t goed is komt t morgen langs Dennis. Anders ff een regendansje maken, of grotere regentonnen aanschaffen (IBC-vat?).Heb even wat reakties terug gelezen, maar hier al zeker een hele week geen drup gezien! Dus die grote en kleine buitjes zijn allen langs ons heen gegaan. Good things come in small packages
Geplaatst: 30 mei 201213 j Hier in omgeving Rotterdam is gisteren toch een flinke bui gevallen. Vandaag volgens mij nog niet.
Geplaatst: 31 mei 201213 j Hier nu wat regen. Jammer voor het gemaaide gras, maar dat kan wel wat hebben. De gewassen (vooral voederbiet) zijn er wel dankbaar voor volgens mij facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 31 mei 201213 j Poe hier regent het mals..gelukkig maar. ik bleef nw plantjes gieteren... Verdorie na 5 minuten al afgelopen...ik ga met de ventjes een regendansje doen. 31 mei 201213 j aangepast door Gast We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 31 mei 201213 j Geen drupje hier ben al een tijdje mijn watervoorraad aan het aanspreken voor het pas gezaaide/geplante spul.Eergisteren voor het laatst een spetje.Bloedje benauwd.
Geplaatst: 31 mei 201213 j Hier in Zeeland nog steeds niks, mijn moestuin ligt ook in een van de droogste delen van zeeland maar wel met bijna landelijk de meeste zon uren. Elk nadeel hebt zijn voordeel zij cruijf toch?
Geplaatst: 31 mei 201213 j Ja, hier in Zwolle nu "echte" regen....!! Niet al te hard, mooi voor de tuin regen dit
Geplaatst: 31 mei 201213 j hier eindelijk wat regen...gisteren is er al wat gevallen maar dat maakte alleen het toplaagje vochtig.nu valt er rustig aan meer...ik zou naar de tuin kunnen om wat te straten maar ik heb geen zin
Geplaatst: 31 mei 201213 j iemand nog belang bij "pijpenstelen"?het regent er hier van.....gratis en voor niets! Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 31 mei 201213 j Doe ons wat van die pijpenstelen, Greetje. Hordroog hier. Waartegen wil je ruilen?
Geplaatst: 31 mei 201213 j jammer, kijk net naar buiten en........UITVERKOCHT! Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 31 mei 201213 j Het druipt hier de hele dag al door, gelukkig genoeg om de tuin weer wat vochtiger te maken.Had alleen vandáág het courgette/pompoen transport (van achtertuin naar moestuin) gepland... Geen zin om in de regen te sjokken.... ff opletten of er nog een gaatje in de bewolking komt... heb m'n hoop gezet op vanaf een uur of 5...
Geplaatst: 31 mei 201213 j Tijdens m'n ritje door Zwolle een flinke regenbui eroverheen gehad. Terug in Kampen werd het weer een miezerig buitje. Ach de tuin is wel overal lekker nat geworden. Ben benieuwd hoe lang het buitje duurt. Good things come in small packages
Geplaatst: 2 juni 201213 j Ik zat al te denken om morgen ochtend flink water te geven. Hoop dat dat hemelwater kan worden. Morgen 5-15 mm. Doe mij maar 15. Het is hier hard nodig. We hebben de afgelopen 2 weken amper een druppel gehad. Eergisteren gras gemaaid in de regen. Dan weet je dat er weinig viel. Misschien dat ik 's middags (na de regen) nog de komkommers de grond in kan krijgen? Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
Geplaatst: 3 juni 201213 j Hee Kruidje je hebt het toch niet per ongeluk naar mij gestuurd? Ik ben er wel blij mee trouwens..het giet hier pijpenstelen..flink mals rechtstandig naar beneden. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 3 juni 201213 j Hier regent het al een tijdje gestaag door. We hadden gisteren mooi al het hooi binnen! Had nog mooi kunnen drogen met het zonnetje. En dan nu een lekker regenbuitje voor het kale veld wat er onder vandaan kwam. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 3 juni 201213 j De eerste regen hier! (sinds het begin van de warmte dan) We hebben iedere keer net pech gehad... De buien wel gezien, maar niet bij ons gevallen... Onze regenton van 110 liter (kleine tuin hè) was al meer dan een week leeg... Nu dan eindelijk!!! Inmiddels al 13 mm gevallen! Goed voor de plantjes, en voor de regenton! Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Geplaatst: 3 juni 201213 j Ook hier in nrd-oost Groningen, nat en grauw.Echt leesvoer weer De meeste woorden worden in stilte gesproken ..... @Nique
Geplaatst: 4 juni 201213 j Gisternacht in Zeeland een flinke bui en nu regent het ook lekker eindelijk wordt de grond na weken weer een beetje nat.Het water geven met de gieter was ik ook wel weer beu.Enkel jammer dat het gemaaide gras wat eigenlijk dit weekend geperst moest worden nu een beetje verpietert op het land.
Geplaatst: 4 juni 201213 j Gisteren nog tussen de buitjes door wat op de tuin gedaan (ophogen) maar vandaag miezert het de hele dag al door... jakkie bah... én koud dus de verwarming is hier ook weer aan...
Geplaatst: 4 juni 201213 j hier in 48 uur... 50 mm!!! We hadden nog niets gehad, dus het was hard nodig! Regenton weer vol! Maar die kou... Brr.... Vannacht 4°C voorspelt, paprika's voor de voorzichtigheid maar even binnen gezet! Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Geplaatst: 6 juni 201213 j Heb nu wel weer even genoeg regen gezien.... Mag wel weer zonnig worden hoor!! Voorspellingen zijn ook niet al te best.... Bah!
Geplaatst: 6 juni 201213 j Precies er komt nog veel meer aan deze week. Ik krijg er ook een sik van moet ik toegeven Gelukkig liggen er twee drainagebuizen onder mijn moestuin...
Geplaatst: 6 juni 201213 j ook ik heb weer genoeg regen gezien...nu mag het wat mij betreft weer ophouden!wie bestelt even mooi weer?
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.