Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Geen idee, maar ik was er blij mee want was vlugge en goeie lekkere radijs heb ze alweer opgegeten, maar vreemd was het wel

en was officiele verpakking niet bij een beunhaas op mp ofzo.

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

heb al nieuwe gezaaid voor de zekerheid. Heb ook nog normale rucola van een '' echt merk'' , die doen het goed... super doen die het.

Maar als dit andere zaadjes zijn: Waarvan zijn dit dan de zaailingen?

Zal binnenkort is een ander zakje zaaien, had er 5 gekocht ( ) is kijken of dat ander resultaat geeft...

Geplaatst:

Misschien is de grond waar ze in staan niet helemaal in orde? Het blad van bijv. bloemkool verkleurd paars bij een gebrek aan stikstof. Ik weet niet of dat bij rucola ook zo is maar misschien is het een teken dat er te weinig voeding in de grond zit.

http://www.hobbyzaden.nl

Zaden te koop al vanaf 0,25 €.

Geplaatst: (aangepast)

Zo ziet mijn Rucola er uit.

8 mei gezaaid in groeizak, krijgt de hele dag zon en regelmatig water.

De kleur is heldergroen. 1o6mn6.jpg

aangepast door Gast
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Geplaatst:

ik was gisteren bij een tuincentrum en die verkocht die 'ronde' rucola als 'gewone rucola' en die gekerfde rucola als 'wilde rucola'... weet niet of het echt zo is, heb zelf die wilde, vond ik mooier.

Maybe Slowpoke is pretty slow downstairs in the feet, but he's pretty fast upstairs in the cabeza.

• 1 maand later ...
Geplaatst:
ik was gisteren bij een tuincentrum en die verkocht die 'ronde' rucola als 'gewone rucola' en die gekerfde rucola als 'wilde rucola'... weet niet of het echt zo is, heb zelf die wilde, vond ik mooier.

Misschien heb je hier wat aan: post27329.html

• 1 year later...
Geplaatst:

Ps ik had nog een vraag,

Ik heb van vrienden rucola stekjes gekregen.

Ik heb die direct inde grond gezet en water gegeven.

Nu zijn de blaadjes nog maar 5 cm groot en hij komt al tot bloei.

Is dat normaal?

Moet ik de bloemen ervan knippen?

Grtjs Yentl

Geplaatst:

Zou me verbazen dat dat raketsla is... Waarschijnlijk gewoon de ALDI die niet teveel zorg in hun zakjes steekt. Of gevuld met zaadjes die ooit eens ergens door mekaar zijn geraakt ofzo. Zou ook eerder aan pluksla denken.

Moest het toch raketsla zijn, dan is zo'n rode verkleuring mogelijk een teken van stikstof of fosfor tekort...

Geplaatst:
Ps ik had nog een vraag,

Ik heb van vrienden rucola stekjes gekregen.

Ik heb die direct inde grond gezet en water gegeven.

Nu zijn de blaadjes nog maar 5 cm groot en hij komt al tot bloei.

Is dat normaal?

Moet ik de bloemen ervan knippen?

Grtjs Yentl

Waarom zou je dat stekken? Gewoon zaaien, toch? 3 weken later staat je hele bak toch al vol...

Geplaatst:

Eerder had ik de Rucola in potten. Ging niet heel geweldig. Verkleuringen en slechte groei...

In de volle grond knalt het nu de grond uit; dat gaat veel beter

Ook al in bloei (door de droogte van een paar weken geleden?), da's minder, maar hij smaakt er (nog) prima om.

Gewoon laten staan dus, en alvast nieuwe zaaien in de volle grond.

Vorig jaar heb ik ook die ronde gezaaid (Rucola coltivata/Eruca sativa), maar die is lang niet zo sterk van smaak. Doen we niet weer.

Volgens mij is het gewoon een broertje van de gekartelde vorm.

525990arocketrucolacoltivata-rucolarucolacoltivata20011371834455.jpg

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...