Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2015)

Featured Replies

Geplaatst:

Gespit en mijn aller aller allerlaatste aardappeltjes op het land gelegd. IN de grond is geen optie omdat het hier kurk en kurkdroog is, ik heb er maar een berg maaisel/hooi opgelegd, op hoop van zegen.

1000m veel te lang gras gemaaid, gras geharkt en aan het einde van de dag het gras gekeerd.

Berm en goot gemaaid.

2 moestuinen gewied.

Kippen de uitgeschoten veldsla en winterpostelein gegeven.

prei geoogst voor de nasi.

brandnetels rond de waterput geknipt.

alle tuinen gewaterd.

Geplaatst:

Hier was't van moeten hoor!

De Bazin had het in haar bolleke gestoken dat de voegen van het terras moesten gerepareerd worden, en wie mag dat doen denkt ge?

Juist, Bibi.

Dus voor de middag, tijdens de storm, in de kas bezig geweest en na de middag met cement geklooid.

Had er compactuna in gedaan, voor betere hechting en waterdichting, denkend dat ze, zoals gezegd, de arduin ging opkuisen wanneer ik gedaan had, maar noppes, het poortje gesloten, de deur toe en binnen!

En wie gaat er morgen zijnen bult mogen afdraaien???

Weeral Bibi!

Ne mensch zou nog leren vloeken ook.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

2 keer staan 'vloeken' en daarna nog is opnieuw

1ste keer toen ik zag dat de tuinkas (kleine koude bak van 'plastic') gaan vliegen was en in stukken en brokken over de tuin van de buren verspreid lag op 10'tallen meters van de oorspronkelijke plaats vandaan. Had hem eergisteren verplaatst en de ankers niet degelijk teruggeplaatst... eigen schuld dikke bult.

2de keer toen ik zag dat de tuinkas onderweg nog is een noodlanding gemaakt had... bovenop de voorgezaaide tagetes die ik ook eergisteren al klaar had gezet in de tuin

En daarna nog is opnieuw toen ik zag dat het opnieuw in elkaar zetten van de kas nog wel lukte maar dat er toch wel blijvende schade aan is. Daarna al fluitend terug de auto ingestapt en naar huis gereden, komt wel weer goed.

Geplaatst:

eigenlijk gisteren maar vooruit.

mijn tomaten naar binnen en buiten gezet om te laten afharden en verder nieuws omdat het zulk wispelturig en winderig weer was.

De boontjes en sla liggen te wachten tot een droog moment. Dan kunnen ze de bak in

"Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"

Geplaatst:

dikke grijns, alles stond nog overeind

tomaat in de kas uitgeplant

2 veenmollen, uhhh....(doet geluid van krakend papieren zakje na)

tonkinstokken in de was gedaan

Geplaatst:

paprika's en pepers verpot naar hun vaste plekje, ik heb grote emmers gekocht bij Action en ze daar in gezet.

Geplaatst:

Laatste tomaten geplant in de kas. Ik heb nog een plekje over en zaterdag hier de grote plantenruilbeurs waar ook de tomatendeskundige komt. Goed gepland dus ( not ) Enfin; ik zie wel welke tomaat ik van hem meeneem..die ene die ik echt niet kan missen ( zal wel gartenperle zijn)

Verder kolen geplant en me ingehouden..daar neem ik er veel mee van a.s. zaterdag.

Tabak verspeend in potjes..

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Petit Posy, rode spruitjes, palmkool, asperge brocoli, bladkool geplant en ze voorzien van koolkraagjes en een goede laag mulch en salieplantjes als 'goede buur'.

Kippengaas uitgerold en daarmee de moestuin half afgespannen, toen begon het grote knikkers te hagelen en ben ik de auto in gevlucht

Geplaatst:

gister: geplukt en geplant: helleborus van de RobO en de hessenhof

Geplaatst:
Hier was't van moeten hoor!

De Bazin had het in haar bolleke gestoken dat de voegen van het terras moesten gerepareerd worden, en wie mag dat doen denkt ge?

Juist, Bibi.

Dus voor de middag, tijdens de storm, in de kas bezig geweest en na de middag met cement geklooid.

Had er compactuna in gedaan, voor betere hechting en waterdichting, denkend dat ze, zoals gezegd, de arduin ging opkuisen wanneer ik gedaan had, maar noppes, het poortje gesloten, de deur toe en binnen!

En wie gaat er morgen zijnen bult mogen afdraaien???

Weeral Bibi!

Ne mensch zou nog leren vloeken ook.

Ach arme Willy, wat heb je het toch zwaar Wat je allemaal niet moet doen, van je bazin Wat ben je toch ook een onderdukte gehoorzame man

Veel te planten, de tomaten zijn ineens een stuk groter.

Geplaatst:

gisteren: weer wat boontjes uitgeplant, beetje onkruid gewied, tomaten gediefd in de kas, en vooral even rustig gezeten in het zonnetje, even bijtanken!

Geplaatst:

De klim constructie voor de erwten verhoogd en ook de eerste bloemen ontdekt. Tomaten water gegeven en vandaag ook de eerste bloemen open.

Verder nog wat onkruid uit gedaan in de bedden.

Geplaatst:

Rozemarijn en citroenmelissen in hun definitieve potten gezet. De gekregen pepers van Anna3 verpot, evenals de paprika. Massamoord gepleegd op de luizen en alle grote planten buiten gezet om af te harden.

Geplaatst:

Asperges geoogst en spinazie.

Verder onkruid verwijderd en nog wat planten verplaatst die zichzelf hadden gezaaid en nog wat dingetjes geplant.

Door alle regen was alles goed gegroeid incl. het onkruid.

Geplaatst:

Nou he..hier ook. Mijn gras in de tuin en in de boomgaard zit boordevol bloeien zenegroen, paardenbloemen, boterbloemen en madeliefjes. Nu gaan we maaien, dat is zaad verspreiden!! Het is niet anders, we genieten ook wel weer heel erg van al dat bloemwerk...

Geplaatst:

Dank je Dennis..ja dat is zeker zo, de appelbomen bloeien nu maar de boomgaard zit zo vol met bijtjes en zoemers dat ik niet bang ben voor de bestuiving...

Geplaatst:

De courgettes in hun definitieve bakken gezet, een netwerk gemaakt tussen de buren en onze tuin,om de boontjes in te laten klimmen,boontjes geplant. Een idee die ik hier opgedaan heb,uitgewerkt voor de muizenmeloen,en de komkommers.Muizenmeloen, en paprika's op de veranda gezet om af te harden. Beetje onkruid gewied,kuipplanten gewaterd,en een fles om mijn opgevreten bonte eeuwige moes gezet. Heerlijk buiten gegeten,buitenkachel voorzien van hout,en lekker met een wijntje tot 11 uur buiten gezeten.

Geplaatst:

zegge weggetrokken, wat een loeder is dat zeg!

genoten van de dappere aardbeibloemetjes die gewoon tegen windkracht 8 uit de plantjes gekomen zijn

druif aangebonden,

compostbak pompoklaar gemaakt,

álles geschoffeld (het is bewezen: heermoes groeit 20 cm in een week),

wedstrijdkool vertroeteld,

zaailingen rode melde geprobeerd te slijten aan tuinbuuv (die kon de grap wel waarderen )

Geplaatst:

Haal jij de heermoes ook weg na het schoffelen? Ik heb ooit ergens gehoord dat alle delen van heermoes kunnen uitgroeien tot nieuwe heermoes, maar of dat waar is weet ik niet. Het groeit hier ook tegen de klippen op helaas en nu haal ik elk sprietje weg, maar als dat niet hoeft scheelt dat ook werk.

Geplaatst:

In de moestuin nog wat gewied. Bij de schorseneren zijn de eerste sprietjes te zien, pastinaak komt nog niet op.

Uitgebloeide tulpenhoofdjes weg gesnoeid en 2 bloemenborders opgekuist, nog wat plantensteunen gezet. Als alles goed toe gegroeid is kan ik er niet meer tussen kruipen, was ook al bijna geen onkruid meer te vinden

Nog net voor de regen het gras kunnen afrijden.

Geplaatst:

Vandaag even de aardbeien in de vaste grond een strobedje gegeven;

QGbNr3J.jpg

Blijft een leuk gezicht die verschillende soortjes door elkaar zien te bloeien, met ook nog eens verschillende kleuren bloemen. (hard roze, zalm roze en wit).

Eerder in de week al een Nectrarine Red Gold op halfstam geplant;

it3mW7r.jpg

Gekocht toen hij al uit de bloei was, maar gelukkig nog wel wat vruchtjes te zien;

WdAqddG.jpg

En nog wat druiven gezet;

Bianca;

uDEPft9.jpg

Glenora:

rVl0Qy3.jpg

En Eddy's Blue Wonder, die al wat druifvorming laat zien:

Pc21ZR5.jpg

daaX22E.jpg

Allemaal weer nieuw soort fruit in de tuin voor mij, het is ook wel weer leuk om daar ervaring mee op te doen.

-

Geplaatst:

Helemaal niets, je waait de tuin uit hier,en brrrrrrrrrr,echt weer koud.

Geplaatst:

Gewied, gewaterd, lang gras gemaaid voor hooi, geharkt. Hooi van vorige week gekeerd. Nog een paar pompoenen in de tuin gezet tussen de oude kippenmest.

Geplaatst:
Haal jij de heermoes ook weg na het schoffelen? Ik heb ooit ergens gehoord dat alle delen van heermoes kunnen uitgroeien tot nieuwe heermoes, maar of dat waar is weet ik niet. Het groeit hier ook tegen de klippen op helaas en nu haal ik elk sprietje weg, maar als dat niet hoeft scheelt dat ook werk.

nee, alleen de zwarte stukken met een knoop groeien weer uit, het groen kan je gewoon composteren

ik heb nog nooit gezien dat een liggend groen/zwart stukje weer vastgroeit

toch harken we alles wel even weg voor het mooi

vandaag stekjes genomen voor de stekjesdag, piepklein beetje gewied

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.