Flup Geplaatst: 9 mei 2015 Geplaatst: 9 mei 2015 Haal jij de heermoes ook weg na het schoffelen? Ik heb ooit ergens gehoord dat alle delen van heermoes kunnen uitgroeien tot nieuwe heermoes, maar of dat waar is weet ik niet. Het groeit hier ook tegen de klippen op helaas en nu haal ik elk sprietje weg, maar als dat niet hoeft scheelt dat ook werk. nee, alleen de zwarte stukken met een knoop groeien weer uit, het groen kan je gewoon composterenik heb nog nooit gezien dat een liggend groen/zwart stukje weer vastgroeittoch harken we alles wel even weg voor het mooi vandaag stekjes genomen voor de stekjesdag, piepklein beetje gewied Ok, dank voor de tip, dat scheelt weer flink wat werk. Quote
geertlaurent Geplaatst: 10 mei 2015 Geplaatst: 10 mei 2015 De voorgezaaide tagetes snel snel de grond ingestopt, stonden er plots erg belabberd bij door de hitte en de uitgedroogde perspotjes... komt hopelijk nog goed. Heb ze even in de waterton verzopen en ze nadien erg flink begoten in de tuin . De rest ook nog goed wat water gegeven en nog wat salie tussen de kolen gezet. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 12 mei 2015 Geplaatst: 12 mei 2015 Onkruid verwijderd.spinazie geoogst en aspergesCourgette uitgeplant en de slangenradijs. Verder had een kennis van me vanmorgen schijnbaar willen helpen in mijn tuin en heeft een hoekje onkruid vrij gemaakt maar ook daarmee de kweepeer verwijderd die daar stond dus ik heb ook nog in de compostbakken zitten zoeken naar de kwee.Uiteindelijk gevonden in de zak met onkruid dat niet op de compostbak mag en terug geplant. Nu hopen dat hij het weer gaat doen.Verder zag de rabarber er een beetje vreemd uit misschien dat kennis wat heeft geoogst of zo of er tussen zitten graven op zoek naar onkruid Quote
loes Geplaatst: 12 mei 2015 Geplaatst: 12 mei 2015 kwam die kennis dan zonder dat je het weet op je tuin helpen?? hopelijk overleeft je kwee het. Quote
Piroska Geplaatst: 12 mei 2015 Geplaatst: 12 mei 2015 Gewied, brandnetelveldje gemaaid, berm gemaaid, guldenroede-veld gemaaid. Planten gewaterd, moestuin gewaterd, in de tuin stoel in slaap gevallen en verbrand aan de achterkant. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
appelvrouw Geplaatst: 12 mei 2015 Geplaatst: 12 mei 2015 Rondgelopen door de tuin met mijn drietand en tussen de groentes lopen krabben. De tuinbonen staan al fijn in bloei!Spruitjes in grotere potten gezet, eens kijken hoelang het me lukt ze in potten te houden. Gemaaid gras geharkt en er wat van op het KHG gelegd, Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
grassprietje Geplaatst: 12 mei 2015 Geplaatst: 12 mei 2015 Een heleboel kweek geoogst;) weer een aantal plantjes de kas in en wat gezaaid Quote
dennislp Geplaatst: 12 mei 2015 Geplaatst: 12 mei 2015 De laatste tomaten en paprika's onder de tl-buizen vandaan gehaald, om ook dat nu te gaan afharden. De lege ruimte direct weer gevuld met diverse zaailingen, onder andere reukerwt, klimmende winde, zinnia, oost-indische kers, dille, korenloem en cosmos. Verder wat tomaten, paprika's en kruiden verpot naar een grotere pot. En ook nog de dhalia's voor het eerst weer water gegeven. Planten was niet nodig: bewaar ze in een krat met turf.. kwestie van dat weer nat maken en over een tijdje uitplanten Laat de zomer maar komen.. can't wait! Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
aalterse-willy Geplaatst: 12 mei 2015 Geplaatst: 12 mei 2015 Mijn erwten staan eindelijk buiten, de butternut en een watermeloen ook.De grote pompoenen welke ik eerder uitgeplant had hadden een beetje dorst, na elk een hele gieter water te hebben gegeven zien ze er weer veel beter uit.Verdorie mensen het moet hier dringend gaan regenen hoor, alles terug poeierdroog en de putten leeg. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
angela († maart 2025) Geplaatst: 12 mei 2015 Geplaatst: 12 mei 2015 kwam die kennis dan zonder dat je het weet op je tuin helpen?? hopelijk overleeft je kwee het. Ja doet hij wel vaker. Soms is het fijn met name als er nog niets in de tuin staat of als er gespit moet worden maar met plantjes en zaailingen hij ziet het verschil vaak niet tussen mijn geplante plantjes en de niet gewilde plantjes (onkruid)Van de week ook al een hele rij zaailingen weg je zou toch zeggen het staat strak in een rij maar..... Quote
loes Geplaatst: 12 mei 2015 Geplaatst: 12 mei 2015 lief bedoeld dus maar niet altijd even handig. Quote
geertlaurent Geplaatst: 13 mei 2015 Geplaatst: 13 mei 2015 (aangepast) Doek over de betonnet serre gespannen en vastgemaakt, worteldoek op de grond en 14 tomaten erin e. Daarna koorden gespannen. Veel water gegeven en hier en daar wat onkruid weggehaald en nog wat bosaardbei en tussen de tomaten geplant. Daarna was mijn vrijheid van 2 uur alweer om 13 mei 2015 aangepast door Gast Quote
Piroska Geplaatst: 13 mei 2015 Geplaatst: 13 mei 2015 10 m hek op de afscheiding met de buren gemaakt met gaas, border ervoor gemaakt afgezet met boomstammetjes. Hierin bonen, kouseband, Armeense komkommer, aubergine en tomaten geplant. Tuin gewaterd ( pff wanneer komt er eens een keer regen?) Gewied in alle tuinen, pomoen uitgezet, gele pattison uitgezet, paaltjes geslagen. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Flup Geplaatst: 13 mei 2015 Geplaatst: 13 mei 2015 Water gegeven, want regenen doet het hier ook niet. De pompoenen die ik eergisteren buiten had gezet beschermd (die zijn nog wat kwetsbaar), beetje onkruid gewied en verder niks. Gewoon genieten.Moet nog wel een cunstructie bouwen voor mijn bonen én mijn komkommer, zodat ze goed kunnen klimmen. Van de bonen had ik nooit verwacht dat die uit zouden komen (was een test met zaad van een slecht merk) en de komkommer moet binnenkort ook naar buiten. Volgens de buren hoeven komkommers niet te klimmen, maar ja, dan wordt het helemaal lastig om een goede plek te bedenken voor de komkommers. Quote
HuubvG Geplaatst: 13 mei 2015 Geplaatst: 13 mei 2015 Het grootste gedeelte van de opgekomen aardpeer opgeruimd. De knollen houden er niet van om boven de grond te zijn, drogen snel uit, sterven af. En dan kunnen ze in het compostvat. Een klein gedeelte mag weer blijven, mits onder controle, net als crosne. Deze week begonnen met het bouwen van een schuurtje achter het huis, achter de bijkeuken, voor fiets + 2 fietskarren (waarvan er 1 bij een paardenhouder mag staan tot die vol zit met paardenvijgen), kruiwagen, tuingereedschap, afvalcontainers. Een heel klein beetje bio-NPK en wat kali-magnesium gestrooid over de hele 50 m² tuin, vooral bij planten die wat meer van de grond gaan vragen, in de loop van het seizoen doe ik dat nogmaals. Ben zuinig daarmee, doe jaren met een paar kilo korrels. In de kas kaneel gestrooid tegen de mieren. Kaneel bijgekocht voor de rest van de tuin. Slakkenkorrels gestrooid, ook heel spaarzaam. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 13 mei 2015 Geplaatst: 13 mei 2015 Nieuwe rij spinazie gezaaid van de andere heb ik al meerdere keren geoogst.Ook nieuwe rij zonnebloemen geplant, oude rij was door enthousiaste hulp verwijderd, bij de zonnebloemen bijenmix zaden van de Action gestrooid.Ook de laatste groenlof eruit gehaald voor de cavia's op dat stuk moet strosgierst komen te staan.En sommige planten wat water gegeven. Quote
Mari Geplaatst: 13 mei 2015 Geplaatst: 13 mei 2015 Tomaten aangebonden, gediefd en bloempjes getrildIn de achtertuin onkruid uit gedaan in de bloemenborders en buxuswolken gesnoeidOok nog asperges en spinazie geoogst Quote
RobO Geplaatst: 14 mei 2015 Geplaatst: 14 mei 2015 kasje in orde gemaakt en alles uitgeplant wat stond te wachten in de zaaibakjes: tomaatje, pepers, sereh, curcuma, kerriekruidstekjesbuiten cosmea, brawallia, rode? ridderspoorgewiedademloos naar de kwee gekeken: stond in haar mooiste jurkje Quote
Itoero Geplaatst: 14 mei 2015 Geplaatst: 14 mei 2015 Ik heb zonet het laatste tomatenplantje geplant in de serre! Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
aalterse-willy Geplaatst: 14 mei 2015 Geplaatst: 14 mei 2015 Deze morgen veldje kolen geplant, ietske te dicht opeen maar ze moeten echt zooo groot niet worden voor ons tweetjes. De vergeten te zaaien erwtjes, ze komen wel goed hoop ik. En de struikboontjes komen er ook goed voor. De kalkoenhen blijft maar zitten broeden, denk niet dat er nog iets van voort komt maar de ganzen blijven er maar eieren bij leggen, twee per dag. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Jane Doe Geplaatst: 14 mei 2015 Geplaatst: 14 mei 2015 Ziet er goed uit Willy, hoop geplant.Pas maar op dat de kalkoenhen niet te lang blijft broeden, dat zal niet goed zijn voor haar gezondheid. Quote
Fleur Geplaatst: 14 mei 2015 Geplaatst: 14 mei 2015 de onderkant van de prei uit de winkel in de grond gezet om uit te proberen.Had gezien dat de prei dan weer gewoon gaat groeien waarna je gewoon af kan snijden wat je nodig hebt Gek genoeg dit gister gedaan en vandaag zag ik verschil met hoe ze in de grond gezet waren dus ik ben benieuwd Quote
Claudia69 Geplaatst: 14 mei 2015 Geplaatst: 14 mei 2015 Paprika's uitgeplant. In de loop van de komende dagen volgen de komkommers en de pompoenen. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.