Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2015)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vandaag bbq met wat familie, dus snel wat peterselie, bieslook en lente uitjes gaan oogsten. Van die laatste ga ik er wat bijzaaien van de week want iedereen wil wel lente uitjes uit mijn tuin hebben

Kon het niet laten nog snel wat te schoffelen tussen de wortelen.

Geplaatst:

Enorme puinzooi van de achtertuin gemaakt door in mijn anti-onkruid modus te gaan gooien met ongewenste plantjes. Allemaal om plek te maken voor frisse zaailingen. Met de vijzel in de weer voor gemalen eierschalen om een verdedigingslinie bij die zaailingen aan te leggen. Hopen dat het werkt, er zijn er al flink wat gesneuveld toen er wat slakken mijn koude kas hadden ontdekt.

Dahlia's geplant (beter laat dan nooit), tunnelkasje afgemaakt, gras gemaaid (saaaai), gepeinsd over druppelslang ja/nee/wanneer/hoeveel? en nu de puinzooi weer aan het opruimen.

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:

Meloepnpeer 'Pepino' , nog een stek van vorig jaar, uitgeplant op de tuin. Nog wat tomaten uitgeplant. Wat soortjes zwarte bes stekken een maatje grotere pot gegeven. Gezien dat de 1e rode bessen al vaag kleuren ( mein himmel wat gaat dat snel zeg !! Netten ???? nu al ? ) en ook 1 kers al. Gemaaid en 1 van de heggen gesnoeid. Al voor de 2e keer. t gaat hard allemaal.

Geplaatst:

Kasje neergezet met daarin tomaat en aubergine. Pepino in de tuin gezet. Gewied, gemulcht en daar een blog over geschreven http://plukjegelukje.blogspot.nl/2015/05/waarom-moeilijk-doen-als-je-mulchen-kan.html

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Geplaatst:

4 rijen (van een meter) lage boontjes gezaaid in verschillende kleuren, waaronder pikzwarte. 1 rij middelhoge boontjes Harvester en 2 wigwams met respectievelijk yin yang bonen en 'enorma' bonen.

Lente-uitjes gezaaid misschien wat laat maar we zien wel, klein zijn die ook lekker.

Onkruid weggeschoffeld en de uitlopers van de aardbeien weggeknipt.

Geplaatst: (aangepast)

honderden slakken, tsjonge, dat vraagt om iets nuttigs, zoo groot

zelf tuinwerk voor de club gedaan, pad opgesloten met heul veul ijzeren staven

en water gegeven aan pas geplante pompoenen, die stonden erg droog door zon en wind en aan al het zaaigoed

en 3 kg rabarber geplukt voor de weck

aangepast door Gast
Geplaatst:

Pompoentjes, 3 soorten courgettes en een pattison tussen de maïs uitgeplant. Gewied op een stuk waar bergen dille en koriander opkomt..wat is dat lastig zeg. Toch de meeste uitgetrokken. Goldenpearls, koninginnebonen en tomatillo uitgeplant. Genoten van de ouders van 2 nesten roodstaarten die om het hardst rupsen e.d. zoeken in de tuin. Andijvie geoogst voor de eerste stamppot andijvie..mmm

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Onkruid geschoffeld, dat doe ik elke dag wel, radijs geoogst, pastinaak gezaaid en de zwarte bladluis op mijn tuinbonen eens goed besproeid met een mengsel van water en afwasmiddel.

Geplaatst: (aangepast)

Snel even het bonenkruid in de regenton gegooid, ik ben die vergeten uit de voorzaai bakjes te halen bij het zaaien van de bonen deze week. Stonden nu erg droog te verpieteren, komt hopelijk weer helemaal goed want ze stonden er erg mooi bij begin deze week.

* edit: ben er over de middag snel even langs geweest en jawel het ziet er weer als nieuw uit

Kon het niet laten om ook nog wat netelgier tussen de pompoenen te gieten, met als gevolg dat ik mij ook nog is moest gaan douchen na een tuinbezoek van amper 15 minuten

2015-05-27-2182911432846477.05

aangepast door Gast
Geplaatst:

Een paar draadjes boven mijn balustrade gespannen tegen de vogels die al mijn aardbeien komen pikken. Hopelijk werkt dat, nu kunnen ze niet meer op de rad van de balustrade zitten om naar beneden te duiken voor de aardbeien.

Geplaatst:

Een T balk constructie geplaatst met de | paal in de verhoogde border en twee dwarse palen daarop steunend naar beide muren die op 4 m van elkaar afstaan in de achtertuin. Bij de rechtopstaande paal heb ik gisteren de druivelaar geplant, de Boskoop Glory die een metertje verderop stond en die ik bijna helemaal teruggesnoeid had. Hopelijk slaat deze weer aan, want het is niet het goede jaargetijde hiervoor. Maar beter nu op de plek van bestemming dan later de boel overhoop halen.

Net het wasrek buiten gezet, plus het gereedschap om de tuinschuur af te maken. Vervolgens de buienradar bekeken, ik begon al nattigheid te voelen. En inmiddels alles weer binnen gezet, het regent.

Geplaatst:

Ik niet, maar mijn vriend heeft onze tuin en die van de buurman konijnproof gemaakt. Zijn pas uitgeplantte slaplantjes waren weggevreten.

En ik heb een netje over de aalbessen gespannen.

De eerste lichting kolen, had de overstap naar de tuin goed overleefd, dus de laatste mochten mee. En met het mooie weer in aantocht, de eerste aubergines, bonen en een komkommer in de tuin gezet.

"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"

Colonel Kurtz

Geplaatst:

Afgelopen donderdag:

Achter mn huisje tegels aan het wippen geweest teneinde daar een bak voor de tomaten te maken onder het, vorig jaar gemaakte, tomatenafdak.

De restanten van de kweek van vorig jaar stonden er nog.

IMG559783931433084302.JPG

Meer dan dertig tegels eruit en een rij in de grond gestoken.

Zat een prachtig mierenpaleis onder.

IMG560895971433084442.JPG

Even pauze genomen en de mieren de kans gegeven om te vertrekken en hun eitjes te redden. Daarna zand afgegraven...

IMG560955211433084506.JPG

Gevuld met laagje mulch... en wat nat geworden koemestkorrels.

IMG561129011433084508.JPG

En de oude potgrond uit de potten van vorig jaar en een zak verdroogde tuinaarde.

IMG561254171433084509.JPG

En uiteindelijk... na een welverdiende pauze in het zonnetje:

Een paar tomatenplanten erin gezet.

WP2015052801954841433084662.jpg

Alleen jammer dat de andere helft ook nog moet...

Geplaatst:

Nu je het vraagt, ik heb vandaag toch wat gedaan: een paar kweekbakken met zaailingen buiten gezet om af te harden. Straal vergeten ze weer binnen te zetten, ga ik nu gelijk doen, zien of ze vol geregend zijn (zet bakjes terug in kas). En het valt mee, de bakjes zijn niet zwaar van het regenwater.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...