appelvrouw Geplaatst: 10 augustus 2015 Geplaatst: 10 augustus 2015 Ik kreeg bezoek van een forumlid, die heeft me samen met zijn vrouw goed geholpen met achterstallig werk, aardappels eruit, sperciebonen geplukt, boerenkool -die door de woelmuis wordt aangevallen- geoogst en ingevroren, gewied. Er zijn ook walnoten voor me gekraakt, en er is heerlijk voor me gekookt. Thanks...Ik ben een blij mens Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Piroska Geplaatst: 11 augustus 2015 Geplaatst: 11 augustus 2015 Geweldig! Ik had ook een forumlid langs , de oude dakpannen van ons huis zijn meegenomen en alle kapotte in ons bos gegooid om het wat op te hogen. Eindelijk wat ruimte in de tuin, de pannen stonden er al jaren.Verder tuin gewaterd, varkens een douche gegeven, kippenren afgebouwd, ladder gemaakt voor kippen om de stal uit te komen, gewied, tomaten opgebonden, tomaten geoogst, pepers geoogst en te drogen gelegd, aubergines geoogst. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Wuppie_84 Geplaatst: 11 augustus 2015 Geplaatst: 11 augustus 2015 Wij hebben vandaag een buxushaag moeten ruimen. Deze was helemaal kapot gevreten door de buxus-rups. Wat zijn dat gemene rupsen. Ze schijden/spugen ook groene rotzooi als ze zich bedreigd voelen. Helaas dus twee bakken leeg kunnen halen met buxus. Hopelijk hebben we ze net op tijd ontdekt, voor ze de heg in schieten. Zo als we nu zien, zitten ze daar nog niet in. Als dit wel gebeurd, hebben we een probleem. De buren hebben gevaarlijke honden en hebben de heg nodig. Dus hopelijk hebben we alles geruimd en gebeurd dit niet. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 11 augustus 2015 Geplaatst: 11 augustus 2015 De oude takken uit de Tay berry geknipt, echt een rotwerk met dat prikding.Snijbonen gepluktIk had 3 mosterdblad planten in bloei laten schieten ik heb ze nu afgeknipt en ondersteboven in een emmer gezet zodat het zaad eruit kan vallenhet zelfde met de dilleNog 3 komkommers geplukt en de komkommers, pepers, aubergines en meloenen water gegeven net als wat zaailingen. Laurier geplukt en 4 sterappels de wespen zitten eraan De konijnen hebben aan mijn wortelen gezeten.En nog wat onkruid verwijderd. Maar daar valt momenteel niet tegenop te werken ik weet niet of andere er ook last van hebben maar ik heb erg veel gras in de tuin dat je er niet met wortel en al uitgetrokken krijgt. Quote
prettig gestoord Geplaatst: 11 augustus 2015 Geplaatst: 11 augustus 2015 Angela, herkenbaar probleem! Loop al met een mesje te hakken op het onkruid om het maar los te krijgen wat zelfs dan nog lastig is. Hier wat doorgeschoten andijvie aan de kippen gevoerd, en onkruid gewied Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
RobO Geplaatst: 12 augustus 2015 Geplaatst: 12 augustus 2015 gister even naar de tuin gekeken, moet er nog wel even aan trekken zo na de vakantie...dahlia's meegenomen, prachtige crocosmia's. courgette, kilootje pruim Quote
Erny Geplaatst: 12 augustus 2015 Geplaatst: 12 augustus 2015 Japanse Wijnbessen geoogst, moestuinpaden gemaaid met bosmaaier. Her en der wat oogsten en wieden. Eerste paarse boontjes geoogst. Quote
RobO Geplaatst: 13 augustus 2015 Geplaatst: 13 augustus 2015 pompo's opgebonden, snijbonen gestut, rozen idem, eucalyptus idemkilootje blauwe bes, 1,5 kilootjes kruisbes, kilootje zwarte bes gepluktsnijbonen, lemonkomkommers, 3 kilootjes prei geoogstkool bijgemest, aardbeien ookgewied of courserug laten masseren labels nieuwe plantjes kwijtgeraakt de chrysanten worden een verrassing dit jaar Quote
simke Geplaatst: 15 augustus 2015 Geplaatst: 15 augustus 2015 Een nieuw aardbeien bed gemaakt.Druiven gesnoeidlavagrit bij de bomen.En onkruid gewied. Quote
loes Geplaatst: 15 augustus 2015 Geplaatst: 15 augustus 2015 aardbeienuitlopers geordend en in potjes gestoken om weg te geven. labels erbij gestoken en toen was het weer genoeg voor vandaag. Quote
RobO Geplaatst: 15 augustus 2015 Geplaatst: 15 augustus 2015 nz spinazie geplukt en gewassen, gegeten en wegegeven 1 bedje gewied, au, ibuutje geslikt Quote
appelvrouw Geplaatst: 15 augustus 2015 Geplaatst: 15 augustus 2015 Oei..toch geen Franse spit hè Rob Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
RobO Geplaatst: 16 augustus 2015 Geplaatst: 16 augustus 2015 nee, echte Haarlemse, beetje fanatiek aan de slag na de vakantie Quote
appelvrouw Geplaatst: 16 augustus 2015 Geplaatst: 16 augustus 2015 lastig. Ik heb mijn aardappelbedden mooi kunnen harken omdat Rob de aardappels er voor me uit heeft gehaald (Dank Rob:thumbup:)Later maar inzaaien met rogge en wikke..volgens de boer hier een goede elkaar versterkende combi. Verder heel veel geknipt..tayberrie(inderdaad een rotklus door die priktakken) veel bloemen, het tijmveld met de heggeschaar, de grootste zadendozen uit de Koninskaars enz. Eerste pompoen geoogst. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
angela († maart 2025) Geplaatst: 16 augustus 2015 Geplaatst: 16 augustus 2015 Op de moestuin niets maar begonnen met de voortuin van mijn moeder wat op orde te brengen.Onkruid eruit, heb ik 2 weken ook al gedaan maar dat gras Wat nieuwe planten staan er vast in, er moet nog lavendel gesnoeid worden en er zijn planten tussen de tegels gegroeid die moet ik er nog tussen uit zien te krijgen. Verder heb ik wat tomaten opgeruimd. Quote
RobO Geplaatst: 16 augustus 2015 Geplaatst: 16 augustus 2015 geluisterd naar renaissance madrigalengoed voor de geest en voor de spiertjes Quote
balkontuinder Geplaatst: 17 augustus 2015 Geplaatst: 17 augustus 2015 Pfff, ik kom hier niet verder dan af en toe wat bakken verplaatsen en afgieten. Het regent echt aan een stuk door! Quote
Anna3 Geplaatst: 17 augustus 2015 Geplaatst: 17 augustus 2015 Bakken afgieten, dat is de goede bewoording balkontuinder! Mijn zaailingen stonden onder water.. Ook maar met regenpak aan wat gebarsten tomaten geplukt. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 17 augustus 2015 Geplaatst: 17 augustus 2015 Geoogst:wortelen, komkommers (snack, gewone, lemon apple, simkin) frambozen, lente ui, paarse en groene tomatillo's , augurken, knolselderij.Nog wat onkruid verwijderd, schuurtje opgeruimd als het te nat werd en praatje gemaakt. Quote
Roseapple Geplaatst: 20 augustus 2015 Geplaatst: 20 augustus 2015 Zaden geoogst van borage, droge erwten en bloemen van de goudsbloem voor olie. Quote
HuubvG Geplaatst: 20 augustus 2015 Geplaatst: 20 augustus 2015 Droge grond in de kas na vakantie water gegeven, eerst met een druppeltje afwasmiddel erdoor om beter in te trekken. Daarna steeds om de paar uren een paar gieters erbij.Komkommers en tomaten bewonderd, voor de vakantie was het nog niks, nu kan ik plukken en eten, en weggeven aan de paardenhouder voor de mest.Olijfkomkommer gesloopt omdat het niks wordt, en met te dikke courgettes in het compostvat gedaan. De courgettes in het vat kleiner gehakt met spade.Zaailingen van goudbes 2013, komen nog steeds weer op, uitgetrokken.Van vakantie meegebrachte tijm, citroentijm en bergsalie uitgeplant in de kas. Quote
RobO Geplaatst: 20 augustus 2015 Geplaatst: 20 augustus 2015 gewied, veulrupsen geplukt, slakken geplet, gestoken door een agressowesp (ik dee niks, echt niet...)snijbonen geplukt, bonen geplukt, courgette idem, blauwe bessen ook, nz spinazie, tomaatje, gezien dat de rogge nu eens niet opgegeten wordt: dik net erover Quote
balkontuinder Geplaatst: 21 augustus 2015 Geplaatst: 21 augustus 2015 Bewondert hoe alles eruit ziet na die enorme lange regenbuien de afgelopen tijd. Nieuwe zaailingen en de eerste paarse bonen gespot, nog wat potten afgegoten en een hand blauwe bessen geplukt. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 21 augustus 2015 Geplaatst: 21 augustus 2015 Wat uitgebloeide/uitgegroeide zaken weggehaald, rode mieren van mijn blote voeten geschopt, en daarna verhuisd naar een ander stukje tuin. Daar gebeurde ongeveer hetzelfde, die mieren doen alsof die tuin van hen is. En bijten! Auw.... Op de leeggekomen stukken plant ik van alles wat ik de afgelopen maanden weer eens in potjes had laten staan of had gezaaid. Volgend jaar is de tuin weer groter (was nu kleiner) en dan mag ik in de zomer echt niets meer in potten hebben staan hoor. Ik vergeet ze altijd en dan droogt de hele bende uit. En als ik er dan een schotel of grote bak onder zet, gaat het 3 dagen regenen en staat alles te verzuipen Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Erny Geplaatst: 21 augustus 2015 Geplaatst: 21 augustus 2015 Wijnbessen en bramen geplukt, aspergesla en boontjes geoogst. Bieslook oerwoud afgeknipt.Laatste verdwaalde knoflookjes geoogst. Eentje was alweer aan het uitlopen.Fotorondjes gemaakt. Beetje onkruid gewied.Peperaandachtsdagje, tijd voor wat persoonlijke attentie, allemaal gecheckt op stiekeme slakken onder de pot. Allemaal deelgenomen aan de fotosessie en de door de slakken aangevreten pepers en paprika's geoogst. Water met voeding gegeven.Slakkendood gestrooid onder de tomaten (en de pepers) want die werden aangevreten.Tomaten-, komkommer-, courgette- en pompoenenplanten besproeid met Bakingsoda/olie/water-mengsel. Bedenk net dat ik de augurkenplanten vergeten ben. De meeldauw heeft helaas al toegeslagen maar kon de afgelopen week ook niet sproeien met al die regen... En toen zelf ff afkoelen in de badkuip. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.