prettig gestoord Geplaatst: 22 augustus 2015 Geplaatst: 22 augustus 2015 Water gegeven in de kas, paprika's bemoedigend toegesproken dat het okay is dat ze gaan kleuren, ze zijn al erg groot. Bietjes geoogst, bonen geplukt, courgetteplant in een grote pot gezet als expiriment om straks in de kas te kunnen zetten. Zoon met ongetwijfeld buikpijn van alle tomaten die hij naar binnen heeft gewerkt, bij de planten weggejaagd. Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
RobO Geplaatst: 23 augustus 2015 Geplaatst: 23 augustus 2015 uitlopers van 2e jaars aardbeien opgepot, 50 stuks 10 stuks wel opgepot maar aan de plant vast laten zitten om te kijken of er verschil ontstaat tussen de moederplanten van de opgepotte losgemaakte en de opgepotte nog vastzittende pantjes volgens sjef groeien de uitlopers sneller aan de moederplant maar ik denk dat die moederplant dan minder energie heeft voor het volgende seizoen, en dan ook minder aardbeien gaat geven, we gaan het zien veldje meteen opgeschoond en verwend met koemestkorrels en een beetje kali, ze mogen nu aan de bloemetjes voor 2016 beginnen nieuw veldje korona's van Duivenvoorden uitgeplant en de bloemetjes eruit gehaald vandaag nog maar eens de Lambada's stekken 2016 wordt mijn aardbeienjaar (hoop ik ) Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 23 augustus 2015 Geplaatst: 23 augustus 2015 Mijn moeder mee naar de tuin genomen.Wortels geoogst.Samen met mijn moeder snijbonen geplukt1 courgette geoogst6 komkommers geoogsten een rijtje aardappels eruit gehaald.En toen samen terug gefietst En nu is het hier mooi aan het regenen krijgt de tuin weer het benodigde water. Quote
prettig gestoord Geplaatst: 23 augustus 2015 Geplaatst: 23 augustus 2015 Water gegeven in de jas, geconstateerd dat alle paprika planten, ruim 130cm hoog topzwaar zijn en om aan het vallen zijn. Maar eens even bedenken hoe ik dat nu weer op ga lossen Eea geoogst aan komkommers, peaches and cream corn, boontjes, uchi kuri's en courgettesBedacht dat regen nu toch wel fijn zou zijn! Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Jenneke Geplaatst: 23 augustus 2015 Geplaatst: 23 augustus 2015 Van repen van een oud t-shirt mitella's gemaakt voor twee trossen tomaten die geknakt waren . Hopelijk wordt het nog wat. 'k Heb dat nog niet eerder gehad, maar ik had ook nog niet eerder zulke dikke trossen Heb een paar andere trossen maar preventief in een mitella gehangen om meer schade hopelijk te voorkomen.Verder een beetje water gegeven en wat luilakkig rondgelummeld Quote
balkontuinder Geplaatst: 24 augustus 2015 Geplaatst: 24 augustus 2015 Aardbeien opgekuist, rupsen uit de snijbiet gehaald en geplet. Quote
RobO Geplaatst: 24 augustus 2015 Geplaatst: 24 augustus 2015 tomatenblad geknipt, hou mn vingers crossed ivm geelbruine vlekjes gewied, 2 kruiwagens vol, in totaal nu 6 in 1 week na 3 weken vakantie tomaten geplukt, pepers geplukt, valappel geproefd en uitgespuugdgezien dat de slakken twee nieuwe plantjes gekortwiekt hadden, grrrr... Quote
RobO Geplaatst: 27 augustus 2015 Geplaatst: 27 augustus 2015 meer tomaatblad met geelbruine vlekjes weggehaald sla, snijboon, kool geoogst Quote
Erny Geplaatst: 27 augustus 2015 Geplaatst: 27 augustus 2015 Het insectengaas weer van de bramen gehaald. De constructie bleek niet bestand tegen de aanhoudende regenhozen en windstoten en het deed meer kwaad dan goed. Geoogst:Bramen, drie kilo. Wijnbessen.Courgettes... óf heel klein... óf groot. Er is hier gewoon geen middenweg vanwege het immer beschikbare water in de grond.Eerste mini Patisson! Boontjes, Aspergesla en 1e kropje sla geoogst.Salie op het kruidenlaantje.Tomaten! De eersten! De slakken waren me bij de eerste 5 voor... Komkommers Khiva, Miniature White en Crispy Salad.En twee aardappelplanten Sarpo Mira gerooid. Paar pepers geplukt en planten voeding gegeven. Tomatenplanten beter opgebonden. Bak gewied en bedekt met mulch.Tussen de kleine kiempjes onkruid geplukt. Sla uitgeplant (3 plantjes waren de volgende middag al weer op... ). Quote
jean Geplaatst: 27 augustus 2015 Geplaatst: 27 augustus 2015 Tomaten geplukt en paprika, s , boontjes,boerenkool en aardbeien geoogst Quote
RobO Geplaatst: 28 augustus 2015 Geplaatst: 28 augustus 2015 waterniveau in de tuin gechecked, was ok, pompje heeft alles weggewerkt gister verder geholpen op het landjevandeboer, haagwinde getrokken Quote
Jorieke123 Geplaatst: 28 augustus 2015 Geplaatst: 28 augustus 2015 Samen met mijn moeder heel wat oude frambozenstaken weggeknipt, en de nieuwe weer tussen de draden gevouwen. Ook wat dakpannen onder pompoenen gelegd want er rot er af en toe eentje weg Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
angela († maart 2025) Geplaatst: 28 augustus 2015 Geplaatst: 28 augustus 2015 Geoogst:Komkommers (3 soorten)courgettewitte koolgele boontjesgroene boontjesbramenframbozeneen rij aardappelspompoentjelente uitomatenpepers (2 soorten) Verder nog onkruid verwijderd, en de zonnebloemen omgedaan. En iemand heeft per ongeluk de bloemsteel uit de stokroos gebroken Die zat nog strak in knop dus erg jammer! Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 9 september 2015 Geplaatst: 9 september 2015 Vast 7 rijen aardbei uitloper geplantonkruid verwijderdMosterdblad zaailingen verplantEen rijtje aardappels eruit gehaaldkomkommers geoogst gewone, lemon en 1 simkinframbozen geplukteen peper geoogst en een gele punt paprika (die was aan de kleine kant)trosjes druiven geplukt Quote
speets Geplaatst: 13 september 2015 Geplaatst: 13 september 2015 Deze week jonge koolrabi uitgeplant. Tot grote vreugde van de koolwitjes, die meteen aan de leg gingen Vandaag dus babyrupsjes verhuisd naar de O.I.-kers, die daar speciaal voor bedoeld is. Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
angela († maart 2025) Geplaatst: 13 september 2015 Geplaatst: 13 september 2015 De tomaten opgeruimd.Lavendel in potjes gezet. Quote
julia Geplaatst: 13 september 2015 Geplaatst: 13 september 2015 Gisteravond plantjes overgepoot naar de nieuwe moestuinbakken en vanmorgen de laatste vakken ingezaaid. Eindelijk zijn de nieuwe moestuinbakken klaar ! Quote
Flup Geplaatst: 15 september 2015 Geplaatst: 15 september 2015 Winteruien gepoot, kruisbessenstruik geplant en een cranberrystruik geplant. Pompoenen geoogst en een pompoenplant verwijderd. Quote
RobO Geplaatst: 15 september 2015 Geplaatst: 15 september 2015 regenwaterafvoer gerepareerd, goh, kwam dat ff goed uit !10 kg appels geplukt, gewassen10 kg heermoes getrokken (bij de buuv hoor...) Quote
Flup Geplaatst: 15 september 2015 Geplaatst: 15 september 2015 ......10 kg heermoes getrokken (bij de buuv hoor...) Zo'n buur wil ik ook wel! Heb veel te veel heermoes in de tuin en wat plukhulp kan nooit kwaad. Quote
HuubvG Geplaatst: 16 september 2015 Geplaatst: 16 september 2015 Voortuin buur, paar dagen geleden al: alle 6 reuze courgettes eruit gehaald, tegelpaadjes eruit, bovenste laag grond/compost afgeschept en terug naar eigen achtertuin gebracht, geëgaliseerd, gras gezaaid, regendans gedaan. Eigen voortuin : alle groenten opgeruimd (behalve schorseneren), tegelpaadjes weg gehaald, wachten op einde herfst, zodat vaste bloemenplanten weer van achtertuin naar voortuin kunnen. Conclusie getrokken: voortuin moestuin is waardeloos in deze woonwijk en ga ik nooit meer doen. Quote
RobO Geplaatst: 16 september 2015 Geplaatst: 16 september 2015 ......10 kg heermoes getrokken (bij de buuv hoor...) Zo'n buur wil ik ook wel! Heb veel te veel heermoes in de tuin en wat plukhulp kan nooit kwaad. de buuv zorgde voor mijn tuin afgelopen vakantie, vandaar verder heb ik vandaag alleen 100 m schoolslag in de tuin gedaan Quote
Nynkef Geplaatst: 16 september 2015 Geplaatst: 16 september 2015 Rupsen van mijn boerenkoolplantjes afgehaald. Wel 8 van 3 plantjes terwijl ik gisteren ook al bezig geweest was. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 17 september 2015 Geplaatst: 17 september 2015 Alle aardappels uit het aardappelstukje eruit gehaald.2 volle emmers (5l) Frieslanders1 volle emmer (5l) Charlotte1 kleine volle emmer (2,5l) Pink fir apple Quote
Jorieke123 Geplaatst: 18 september 2015 Geplaatst: 18 september 2015 Ik heb van de week al het aardappelloof weggehaald en verbrand. Er kwamen bruine vlekken in en ik vond het ook wel mooi geweest. De enige tomaat die buiten staat wordt nu ook ziek, dus die had er ook bij gemoeten. Maar dat zag ik vanmorgen pas. Oh, en ik heb dus ook erg vaak een bal weggegooid, want als we buiten bezig zijn dan loopt er steeds zo'n blij klein dik hondje achter me aan met een groene bal in haar bek. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.