Ga naar inhoud

Wat heb je net gegeten? (uit eigen tuin) #3

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

zuurkool met aardappel-pastinaak puree

(dzz:

zwager kwam eten... die had me gesponsord met twee tankjes demiwater om a en b voeding te maken; voor de kool zei hij, om er zuurkool van te maken....)

Geplaatst:

Mn eerste zelf gezaaide rucola en oriental spicy mix van dít jaar. Normaal eet ik de eerste rucola al ergens in maart. Op broodje met gebakken J&J eitjes. Natuurlijk ook bieslook en bieslookbloempjes.

Geplaatst:

Sugar snaps, geroerbakte aardappels met courgette en knoflook uit eigen tuin en blokjes hamlap.

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.

Geplaatst:

Gisteravond de rocketstove aan, fikkie gestookt en knoflookbloemstengels in olijfolie gebakken. En oerprei en mosterdblad door de opgebakken nasi (vd chinees). Aardbeien toe.

Geplaatst:

pappadag, dus pappa kookte kipnuggets met wat gemalen kaas en salie, peultjes en wortels, appelmoes 2014, aardappeltjes knof/rozemarijn olie, zelfgemaakte mayo

(tsja, die mayo...normaal neem ik een neutrale olie maar die was even op, dus spaanse olijfolie genomen, dat was wel een diep smaakje voor de mayo vond ik, xtra suiker toegevoegd maar de kids "moesten toch wel even wennen"...kids zijn heul lief )

Geplaatst:

O mijn maag begint te rammelen bij jouw foto. Pesto ook zelf gemaakt?

Ik eet vanavond weerstandssoep uit het boek Grow your own drugs..met eigen shitakes, uien, knoflook en een enkele gojibes. Zelhemse kippepoot zit er ook in...de laatste..

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Peulen, hoe kan het ook anders! Ik heb nog nooit zoveel peulen gehad als dit jaar!! Verder sla en aardappels uet met eigen eitjes en mayo dressing. Daarbij suddervlees dat de hele dag al staat te pruttelen en iedereen helemaal gek maakt

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

Psst RobO, het was enorm lekker

Vandaag chinese tomatensoep met lenteuitjes uet met eigengemaakte meergranen kaas uien broodjes met hymalaya zout..( damn het duurt nog uren voor het avond eten en ik kan niet wachten tot het deeg gerezen is zodat ik kan bakken!)

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

ok, now you've done it, ben gek gemaakt

vandaag:

sla, peul, wortel, bloemkool mix, aardappeltje uit de oven, eigen mayo, stukje zalm met alleen P&Z

aardbei, ijs, en vlierbessensiroop

(dzz:

we gingen ff wandelen in Beeckesteyn en ook langs de beste vishandel ter wereld, Tel in ijmuiden

kabeljauw, zalm, makreel, rookzalm gescoord, handjes verder netjes op de rug gehouden...jeeezzzz poon, baars, platvis, super allemaal...)

Geplaatst:
Dunne pizza met de 1e courgette, met 2 soorten ham (rauwe-, en gepocheerde gerookte ham ) en zelfgemaakte kaas.

IMG930018881435063535.JPGIMG930535531435063541.JPG

Dat ziet er donders smakelijk uit!

Geplaatst:

Oerprei zat nu ook vol mooie lange bloemstengels dus die gegrilld op de rocketstove... met alleen olijfolie/zout/peper... jummie jummie jummie !!

Op een salade van divers snijgroen (rucola, jonge snijbiet, snijkool, Oriental mix, Mosterdblad, Mizuna, etc).

Geplaatst:

Salade met komkommer en aardbeitjes, gegrilde courgette met rozemarijn en ander kruidig spul wat ik kon vinden, lekker bij de BBQ met een lekker glaasje

Geplaatst:

Hier zijn de tuinbonen met peul, buurvrouw haar dochter was er niet om het recept te vertalen, maar dat bleek helemaal geen probleem, het is eenvoudig bereid, gewoon een basis.

tb-00176141435367461.JPG

Peulen in stukjes, uiteinden eraf, aanbakken met uien, p & z, sudderen tot ze gaar zijn, wel langer dan een half uur.

Saus: yoghurt met olijfolie en knoflook, peper en zout.

Ik heb er zelf een salade bij gemaakt van bonenkruid, paar blaadjes van de tijm, beetje wilde marjolein, kervel en basilicum, rucola en mosterdblad.

Geplaatst:

Nou het smaakte wel goed, maar om te zeggen een delicatesse, nee dat niet eerlijk gezegd. Eerder heb ik ook wel jongere, kleinere peulen in z'n geheel gegeten, die waren eerder gaar en smaakten zoeter. Dus ik vond deze eigenlijk al te groot. De topjes van de plant vind ik beter smaken. Nog even wachten en dan ga ik de eerste gepelde tuinboontjes eten.

Je kunt het altijd een keer zelf proberen, smaken verschillen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...