Anna3 Geplaatst: 16 juli 2015 Geplaatst: 16 juli 2015 Kliekjes van deze gerechten van afgelopen dagen: SnijbietsoepSnijbietgratin met gestoomde nieuwe aardappelsSnijbietlasagne met gorgonzola Morgen maar iets anders..
prettig gestoord Geplaatst: 16 juli 2015 Geplaatst: 16 juli 2015 Bietensalade met een genipperd uitje, roerbak van 4 verschillende soorten courgette, uien, knoflook en nieuwe aardappels. Daar doorheen een paar geklutste eieren en zelfs de monsters klaagden niet over zoveel courgette Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Almond Geplaatst: 17 juli 2015 Geplaatst: 17 juli 2015 Gevulde courgette en eigen aardappeltjes uit de oven "Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"
RobO Geplaatst: 18 juli 2015 Geplaatst: 18 juli 2015 paksoi met een drup oystersaus, rijst,sop-eitje, gehakt met roedjaksaus (was wel veel saus ... )
prettig gestoord Geplaatst: 18 juli 2015 Geplaatst: 18 juli 2015 4 verschillende soorten courgettes, 3 verschillende soorten uien gemarineerd in knoflook olie, peper en zout erbij, paar extra champignons en wat voorgekookte krieltjes. Dit alles op de bbq gegooid en even kort geroerbakt..helemaal super! Op de champignons na uet Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Deborah Geplaatst: 20 juli 2015 Geplaatst: 20 juli 2015 Rubus tricolor (bodembedekkende braam): de eerste (oranje) vruchtjes waren rijp. Volgens PFAF (http://www.pfaf.org/user/plant.aspx?LatinName=Rubus+tricolor) was de eetbaarheid 3 van 5. De smaak was nogal flauw, maar ik ben wel heel blij met deze vruchtdragende en gemakkelijke bodembedekker Wat ik niet eet, eten de vogels wel op. Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
Indy Geplaatst: 22 juli 2015 Geplaatst: 22 juli 2015 Suagarsnaps,geroerbakt met knoflook (uet) ,ui(uet) en spekjes (udw) met nieuwe aardappeltjes.(uet)
Claudia69 Geplaatst: 23 juli 2015 Geplaatst: 23 juli 2015 De eerste vijgen van het seizoen. Ze beginnen eindelijk te rijpen...
Erny Geplaatst: 23 juli 2015 Geplaatst: 23 juli 2015 Aardbeitjes direct van de plant. En nu staat een "huis,tuin en keuken"zoep op. Met tot nog toe: Lavas, tijm, oregano, peterselie, selderie, sjalotten, ui (met schil voor de kleur), rode ui, uiengroen, oerpreibolletjes, tomaatjes, knoflook en knoflook en nog veel meer knoflook , pompoentje van vorig jaar, aubergine (moest op), droge pepertjes, kippebotjes (van mn drumstickjes van gister voor de bouillon), twee kippedijfilets in grote stukken koken nu mee, zout, peper, sesamolie, fishsauce, shaoshing ricewine, scheutje maggi, ketjap. Oja... en een paar aardappeltjes.
Deborah Geplaatst: 25 juli 2015 Geplaatst: 25 juli 2015 Alvast voor de picknick van morgen: soort van vegetarische huzarensalade met: Paarse en gewone gekookte aardappels in schijfjesKleine blokjes rauwe koolrabi (van de wedstrijd ) voor een knapperige biteVeel nog niet geoogste lente uitjes (AH moestuintje)Erwtjes van peultjes die te ver waren doorgerijpt om nog als peultjes te etenWat zelfgeteelde knoflookteentjesGekookte eieren en voor de smeuïgheid en smaak: mayo, yoghurt, peper, ketjap manis.Morgenvroeg nog even decoreren met bloemen van Oost-Indische kers en Borage en brood erbij bakken (Je moet wat over hebben voor de schoonfamilie...) Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
prettig gestoord Geplaatst: 25 juli 2015 Geplaatst: 25 juli 2015 Tosti met summersquash, ui en ronde de nice courgette plakjes, vanavond pizza met een roux saus. Daarin spinazie, heel veel knoflook, uien en groene courgette plus een gele. Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
geertlaurent Geplaatst: 25 juli 2015 Geplaatst: 25 juli 2015 Snijbiet puree uit eigen tuin: 1 kg aardappelen400 gr snijbiet blad en steel (groen, wit, geel, rood, roze)2 uien Aardappelen gaar koken en de fijn gesnipperde snijbiet een 10 tal minuten in licht kokend water zetten. ui stoven en alles door elkaar mengen met daarbij een 200 ml melk (die laat ik koken met daarin een blokje kruiden bouillon) en klaar is kees Snijbiet is dus idd half gaar, maar dat is echt lekker
loes Geplaatst: 25 juli 2015 Geplaatst: 25 juli 2015 worteltjes en doppertjes(uet), aardappeltjes(uet), kip en appelmoes(uit ouders tuin)
Liekie Geplaatst: 25 juli 2015 Geplaatst: 25 juli 2015 ovenschotel met ui, knoflook (uet), gehakt, chinese kool (uet), tomaatjes (uet), aardappels (uet) en een laagje kaas. Kidsproof, dus lekker!
AshaiRey Geplaatst: 26 juli 2015 Geplaatst: 26 juli 2015 7 potten Tayberry jam gemaakt en de overgebleven pulp met een beetje water aangelengt en opnieuw door een zeef gehaald. Daar 4 heerlijke rollen fruitleer van gemaakt. Had dat nog nooit gemaakt maar het is heerlijk zeg. Groetjes,Bram
Jenneke Geplaatst: 30 juli 2015 Geplaatst: 30 juli 2015 Rigorto (risotto van parelgort) met gebakken courgette met oregano, bergbonenkruid en salie.
geertlaurent Geplaatst: 31 juli 2015 Geplaatst: 31 juli 2015 BBQ gehouden. Geraak je best wel veel tuin dingen in kwijt Paprika, kerstomaatjes, rode krul en groene krop sla, aardappelen, eieren, bieslook, peterselie, Lente ui, en suikermais van vorig jaar (ingevroren, bestveel smaak kwijt.)
Jorieke123 Geplaatst: 1 augustus 2015 Geplaatst: 1 augustus 2015 Een puntje havermoutkoek bij de koffie net. Ik maak ze met reuzel (niervet) in plaats van margarine. Gaat super En nee, je proeft het niet Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
geertlaurent Geplaatst: 5 augustus 2015 Geplaatst: 5 augustus 2015 (aangepast) Paarse bloemkool soep ziet er super grappig uit en is echt erg lekker 6 augustus 2015 aangepast door Gast
Jorieke123 Geplaatst: 5 augustus 2015 Geplaatst: 5 augustus 2015 Weer eens een wrap met sla, komkommer, tomaat, yoghurt-mayo, en uiteraard uitgebakken bacon Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
balkontuinder Geplaatst: 6 augustus 2015 Geplaatst: 6 augustus 2015 Lekker Jorieke! Hier nog een restje van de courgettetaart.
prettig gestoord Geplaatst: 6 augustus 2015 Geplaatst: 6 augustus 2015 Courgettes, uien en knoflook en champignons met een beetje olie zout en peper uit de oven Vanavond, bietjes met een uitje, scholletje en knoflookaardappelpuree Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
balkontuinder Geplaatst: 6 augustus 2015 Geplaatst: 6 augustus 2015 Garnalennasi. De wortel en paprika uit de tuin, prei en ui van de super.
HuubvG Geplaatst: 7 augustus 2015 Geplaatst: 7 augustus 2015 Gisteren 2 kleine courgettes, een paar roma tomaten, pepertjes, aardappel, ui, knoflook, oerprei, salie, bonenkruid, rozemarijn, oregano, basilicum. Behalve de oregano en basilicum alles in kleine stukken gesneden, gemarineerd met olijfolie, zout en peper, scheutje ketjap, toen wijd uitgelegd op de bakplaat en daarna in de oven gaar laten worden met een krokant korstje. Een pepertje lag in een hoek van de plaat, dat was aangebrand en moest ik weggooien. Daarna de boel op een bord laten glijden met de basilicum en oregano erover.
Jorieke123 Geplaatst: 7 augustus 2015 Geplaatst: 7 augustus 2015 Gisteravond een stevig belegde (volkoren)pizza Met tomatenpuree van vorig jaar, en een boel gehakt, kaas, courgette, tijm, en tomaatjes. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten