RobO Geplaatst: 13 september 2015 Geplaatst: 13 september 2015 semi-indo-tomaatsoepje, mie hoen, eitje pindasaus (dzz:kweek een seizoen tomaatjes voor de soep, moneymakers in mijn gevalpluk ze bijna overrijpkook ze 2 minuten en passe vite zedoe sap in pan met gedroogde groenten, 1/2 bouillonblokje porciniprut een uurtjedoe P&Z na proevendoe beetje laos en gemberpoeder en proef.....en smullen maar )
Jorieke123 Geplaatst: 13 september 2015 Geplaatst: 13 september 2015 Broodje varkenshamburger met tomaat en komkommer. En broodje gebakken appel met kaneel en honing. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Erny Geplaatst: 13 september 2015 Geplaatst: 13 september 2015 Smoothie Bramen-bietjes-komkommer en banaan.Rijst met eigen paprika, peper, ui, tomaat en een eitje en courgettezuur 2014.
Bit Geplaatst: 13 september 2015 Geplaatst: 13 september 2015 Vanmiddag met mijn oude moeder de enige meloen dit jaar uit eigen tuin opgesmikkeld. Hij was verbluffend lekker.
RobO Geplaatst: 14 september 2015 Geplaatst: 14 september 2015 andijviestamp, amerikaanse varkenslapjes (dzz:braad schouderkarbonaadjes zonder bot aan in boter, olie, klein beetje ganzevetmaak een mix van appelmoes, honing, mosterd, p&z, basterdsuikersmeer een ovenschaal in, de bodem dan, met de mixleg de aangebraden lapjes eropsmeer bovenkant in met de rest van de mix en strooi fijngekniote rozemarijn eropzet voor 1 uur op 180 in de oven)
angela († maart 2025) Geplaatst: 14 september 2015 Geplaatst: 14 september 2015 Boterboontjes met Charlotte aardappeltjes en een gehaktbal.
bartp Geplaatst: 15 september 2015 Geplaatst: 15 september 2015 Chili sin carne. Enkel ajuin niet uet
RobO Geplaatst: 16 september 2015 Geplaatst: 16 september 2015 lekker zomers,recept van Janneke V. met wat aanpassingen: Risotto met venkel en sinaasappel3 – 4 el olijfolie1 ui, gesnipperd + teentje knoflook1 venkelknol, in blokjes250 g risottorijst50 ml witte wijn1 liter hete groentebouillon of porcinibouiilonrasp en sap van 1 mineola (hadden we toevallig wél liggen)6 – 8 el belegen geitenkaas, geraspt1 el peterselie, fijngehaktknlontje roomboterVerhit de olie in een pan met dikke bodem en fruit hierin de ui en tweederde van de venkelblokjes (dat doen we dus even apart omdat we dan de garing beter kunnen controleren). Voeg de rijst toe en roer tot alle korrels glad zijn van de olie. Blus af met wijn (deksel op de pan natuurlijk)Voeg de bouillon beetje bij beetje toe, totdat de risotto bijna gaar is. Proef eens na 10 minuutjes. Roer de venkelblokjes erdoor en laat de risotto nog ongeveer 10 minuten pruttelen . Roer de mineolarasp en -sap er dan door en een klontje roomboter voor de glans.
prettig gestoord Geplaatst: 16 september 2015 Geplaatst: 16 september 2015 Chinese tomatensoep met prei en courgette Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Erny Geplaatst: 16 september 2015 Geplaatst: 16 september 2015 "Alles wat voorhanden was - opruim curry" Had nog een pan gekookte rijst en de boontjes moesten vandaag er ook wel aan geloven dus: rondje door keuken, koelkast en vriezer, dat ruimde lekker op. Had nog gaargesudderd lamsvlees (van de kersttoestand) in de vriezer.Bakje Besengeh Mix (indonesisch), wat currypaste.Eigen teelt: Rode ui, gele courgette, verschillende soorten boontjes, tomaat, PdPdP en Artist pepers, veel knoflook, hele sjalotjes in schil, stukjes appel, prut uit mn peperoliefles'14.Sudderen met wat rijstwater (afgietsel van rijst is goed bindmiddel).Opeten met de rijst, pappadums, eigen mixed pickels'14. En al zeg ik het zelf.... is wel errug lekker... (Gelukkig maar want hier moet ik nog wel 1 á 2x van eten gezien de pan vol... )
Jorieke123 Geplaatst: 17 september 2015 Geplaatst: 17 september 2015 Een haas, van Indy (ja Indy, nu pas ). Gaargesuddert in bier met wat toevoegingen (mosterd, soyasaus, etc.) Met een patatje er bij, was dat wel smullen voor ons en onze hulpjes (we hebben een boel varkensvlees verwerkt) gisteravond. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 17 september 2015 Geplaatst: 17 september 2015 Mmm lekker zeg! Wij aten vroeger thuis wel eens hazenpeper..dat was echt zondagseten. Ik eet nu druiven van mijn twee zelf gestekte druiven..ze zijn lekker en ik ben er trots op!Verder het gewone septemberspul + een flinke lading shitakes..die gaan in de soep, in de omelet, in de salade We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Indy Geplaatst: 17 september 2015 Geplaatst: 17 september 2015 Leuk Jorieke,dat ie gesmaakt heeft. Ik krijg dit jaar vast wel weer
Jenneke Geplaatst: 17 september 2015 Geplaatst: 17 september 2015 Tagliatella met gebarste tomatensaus
RobO Geplaatst: 17 september 2015 Geplaatst: 17 september 2015 rijst, balletje kipgehakt met tamarinde en ketjapsaus, kool met kerrie en kokos, eitje met pindasaus
angela († maart 2025) Geplaatst: 17 september 2015 Geplaatst: 17 september 2015 Nog een keer wortelstamp.
HuubvG Geplaatst: 17 september 2015 Geplaatst: 17 september 2015 Drie verschillende pepers, roma (nog 3 te gaan dan zijn de tomaten op), bonenkruid, bazielkruid, wilde marjolein, bieslook, bosui, bergsalie, tijm.
Jorieke123 Geplaatst: 18 september 2015 Geplaatst: 18 september 2015 Restje haas, met een restje varkensvlees, door witte-bonen-in-tomatensaus, met suikermaïs. Lekker prakkie, snel klaar Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Anna3 Geplaatst: 18 september 2015 Geplaatst: 18 september 2015 Tomatensoep van de laatste grote tomaten
Indy Geplaatst: 18 september 2015 Geplaatst: 18 september 2015 In de ketel buiten (ketelkoken) een lekkere soep gemaakt met prei,wortel,ui,knoflook,venkel,bleekselderij,lavas, en aardappel. Een kilootje gehakt tot balletjes gemaakt,en erbij gedaan.
frankberg60 Geplaatst: 18 september 2015 Geplaatst: 18 september 2015 Vandaag heerlijke Parijse worteltjes uit eigen tuin met eigen broccoli, eigen aardappels en een stukje zalm van de visboer om de hoek met een vissausje met eigen dille.
RobO Geplaatst: 19 september 2015 Geplaatst: 19 september 2015 courgettesoepje met desembroodjesnijboontjes, aardappeltjes uit de oven, balletje sjonnie boer, tomaatje
Aanbevolen berichten