prettig gestoord Geplaatst: 24 mei 2016 Geplaatst: 24 mei 2016 Vanavond boerenkool met een gebakken eitje vek..( van eigen kippen hehehe) Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Joycee Moes Geplaatst: 25 mei 2016 Geplaatst: 25 mei 2016 Schouderkarbonade, niet uit eigen tuin, met venkel, lavas, bieslook, knoflookbieslook en citroenmelisse, wel uit eigen tuin. Ben erg enthousiast geweest met de kruiden haha Groetjes Joycee ----------------When someone said I live in a fantasyworld I almost fell off my unicorn
Erny Geplaatst: 25 mei 2016 Geplaatst: 25 mei 2016 Vers Oerpreibollejes, rode ui ('15) en klein vers mini knoflookje door de salsa (gemaakt met mn recent gemaakte Hotsauce Bonne Mamám).Snijbiet en Oerprei met tomaatje erbij gebakken en bij mn gebakken kippehaasjes en broodje.
speets Geplaatst: 25 mei 2016 Geplaatst: 25 mei 2016 kippehaasjes Wat zijn dát nou weer voor beesten "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Erny Geplaatst: 25 mei 2016 Geplaatst: 25 mei 2016 Speets toch... je weet wel... je hebt ook varkenshaasjes... en dus ook kippehaasjes... Das dat dunne lekkere stukje wat aan de kipfilet hoort te zitten. Van de Aldi, de gepaneerde versie want die gemarineerde soorten vind ik niet te pruimen.
femmie Geplaatst: 25 mei 2016 Geplaatst: 25 mei 2016 Tuinboontoppen door een omelet gedaan, lekker zachte tuinboon smaak.
speets Geplaatst: 25 mei 2016 Geplaatst: 25 mei 2016 (aangepast) Das dat dunne lekkere stukje wat aan de kipfilet hoort te zittenNee jò De kipfilet is de borst, en het haasje van een kip is de dij, zonder bot. Het bovenste deel van de poot.Dat zit dus heel ergens anders dan het haasje van een varken, want dat zit aan de binnenkant van de ruggengraat, tegen de lendewervels Maar ik vind het leuk bedacht @Femmie: ook leuk bedacht om die toppen zo te gebruiken. Ziet er heerlijk uit 25 mei 2016 aangepast door Gast "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Erny Geplaatst: 25 mei 2016 Geplaatst: 25 mei 2016 Das maf want ze lijken geheel niet op de ontbeende kippedijtjes die ik van de Nazar betrek. Zal volgend keer eens goed observeren... Daarom dacht ik dat het dat dunne flapje van de kipfilet was. Daar lijkt het wel op namelijk. En is ook niet zo sappig als mn dijtjes... Maar ja... ik eet bij voorkeur geen kipfilet want te droog, dus die zie ik niet vaak meer voorbijkomen.
speets Geplaatst: 25 mei 2016 Geplaatst: 25 mei 2016 Ik geloof dat je gelijk hebt dat het inderdaad een stukje van de borstfilet is Weer wat geleerd. Tóch een merkwaardig woord: 'kippehaasje' "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
loes Geplaatst: 25 mei 2016 Geplaatst: 25 mei 2016 ik ken kippenhaasje ook als het kleine stukje onder aan een kipfilet zit. google vertelt mij ook dat het een onderdeel van het filet is "Kipfilet bevat vaak ook een 'binnenfilet', die ook wel het haasje wordt genoemd."
Erny Geplaatst: 25 mei 2016 Geplaatst: 25 mei 2016 Oerprei, knoflook, Daslook, bieslook, rode ui, snijbiet door de rijst met champignonnetje van buiten de tuin. En wat van mn Bonne Mamám Hotsauce en ingemaakte courgette (pittig).
tuinLB Geplaatst: 27 mei 2016 Geplaatst: 27 mei 2016 Aangezien ik vandaag alleen was en niet eraan gedacht eten klaar te zetten, maar een rondje door de tuin gemaakt. Resultaat was een salade met 2 soorten sla, rucola, veldsla, spinazie, snijbiet en bieslook uit eigen tuin. Verder nog spekjes, ui augurk en krieltjes toegevoegd
Enjoy! Geplaatst: 29 mei 2016 Geplaatst: 29 mei 2016 Knoflookbloemstengels verwerkt tot pesto om in te vriezen. Kon het natuurlijk niet laten om te proeven. Heerlijk!!
Enjoy! Geplaatst: 29 mei 2016 Geplaatst: 29 mei 2016 ...oh ja, en natuurlijk gemengde sla uit de kas, een paar stengeltjes van de bleekselderij, bieslook en knoflookblad.
Erny Geplaatst: 29 mei 2016 Geplaatst: 29 mei 2016 Supermarktbroccoli moest op dus Broccoli-Oerprei-Daslook-crémesoep gemaakt. Versierd met bieslookbloemetjes.
HuubvG Geplaatst: 30 mei 2016 Geplaatst: 30 mei 2016 ik ken kippenhaasje ook als het kleine stukje onder aan een kipfilet zit. google vertelt mij ook dat het een onderdeel van het filet is "Kipfilet bevat vaak ook een 'binnenfilet', die ook wel het haasje wordt genoemd." Het lekkerst van de kip zijn die twee kleine ronde stukjes aan beide kanten van de rug, dus niet iets van de filet. Dat zijn dus eigenlijk de kippenhaasjes/kippenoesters, of de Sot-l'y-laisses.http://www.volkskrant.nl/archief/kip-a-la-napoleon~a3247149/ Rucola, NZ spinazie, tuinboontoppen van de planten.
Erny Geplaatst: 30 mei 2016 Geplaatst: 30 mei 2016 (aangepast) Dat klopt Huub, die "kippe-oesters" zijn écht het lekkerst. Die kom ik dan weer regelmatig tegen bij mn gefileerde kippedijen van de Nazar (Marokkaanse supermarkt met slagerij). 30 mei 2016 aangepast door Gast
speets Geplaatst: 30 mei 2016 Geplaatst: 30 mei 2016 Ja heerlijk. Toch is er iets nóg lekkerder, volgens jouw link:Er is trouwens een stukje kip dat nog lekkerder is dan de Sot-l'y-laisse: de poep.'Pardon?'De poep, dat is het frummeltje vlees aan het achtereinde van de kip. Als je dat krokant bakt... heerlijk.'Volgens mij is dat de staart On-topic: Supermarktmaaltijdsalade "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Erny Geplaatst: 30 mei 2016 Geplaatst: 30 mei 2016 Edit: Had nog een foto van mn Broccoli-Oerprei-roomsoep. Met klontje roomkaas in het midden, plakje ham in reepjes erdoor en Bieslookbloemen eroverheen.Vandaag eet ik dat dus ook gewoon weer, heb wel ff een emmertje in de vriezer gezet anders moet ik morgen nog een keer.
RobO Geplaatst: 30 mei 2016 Geplaatst: 30 mei 2016 tuinboonhaasjesaardappel, sla, belgische stoof (gister wokje van knoflookbloemstengels, yum)
Jorieke123 Geplaatst: 31 mei 2016 Geplaatst: 31 mei 2016 Gisteren gebakken aardappeltjes (nu echt de laatste oogst uit de grond), met een groenteschijf (gekregen om te testen) en warme rabarbermoes met kaneel. Die dag daarvoor geroosterd brood met braadworst en curry. Die dag dáárvoor weer een grote salade met krokant gebakken hamreepjes, en niet-keihard-gekookte krieleitjes. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Nadi Geplaatst: 31 mei 2016 Geplaatst: 31 mei 2016 Hartige taart met spinazie en tuinmelde uit eigen tuin. En snijkool van de tuin van Kibas, met een gedroogde pepertje van vorig jaar
Indy Geplaatst: 31 mei 2016 Geplaatst: 31 mei 2016 Brandnetelsoepje met oerprei, olifantenlook, ui, en brandnetels. En een macaronisalade.
pippi Geplaatst: 31 mei 2016 Geplaatst: 31 mei 2016 Tortillataart want zoonlief was jarig. Da's sla en ander groenvoer (en dat kwam dus uit de tuin, plus stukjes bio paprika en ui) met wat olijfolie, peper en zout op aluminiumfolie in een bakblik, laag tortillachips, laag (verhitte) aan draadjes gesneden bio kipfilet met ui en knoflook en iets van salsasaus of wat je aan iets tomatensaus-achtigs in huis hebt geroerbakt, weer een laag chips, eventueel nog een laag kip en chips, en dan een idioot dikke laag geraspte kaas eroverheen. Heel even in de oven tot de kaas gesmolten is en tegen bruin worden aan zit, en dan lekker eten. Door de alufolie blijft de rauwkost ondanks die oven vers en knapperig, en het is echt heel lekker. Het ging weer schoon op, en toen hadden we toch nog plek voor gebak bij de koffie. Wel hilarisch dat zoon even schrok van de rode meldeblaadjes in de sla. Er zit echt een soort neon-knalroze glitter op die blaadjes, veel meer nog dan op de boomspinazie. Wel heel feestelijk.
Aanbevolen berichten