speets Geplaatst: 1 juni 2016 Geplaatst: 1 juni 2016 Gefeliciteerd en bedankt Dat staat vanavond dus hier ook op het menu, met ganzenbouten. Enne... hoe hoog is bij jou de boomspinazie? "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Jorieke123 Geplaatst: 1 juni 2016 Geplaatst: 1 juni 2016 Gisteren de 1e aardbei! Doormidden gesneden om met zijn 2-en te kunnen proeven. Ik denk dat er nu 2 rijpe exemplaren aan hangen, ik ga zo kijken Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
femmie Geplaatst: 1 juni 2016 Geplaatst: 1 juni 2016 Vandaag eerste aardbeien (3) en peultjes (7), niet veel maar wel lekker haha
Toto Geplaatst: 1 juni 2016 Geplaatst: 1 juni 2016 Straks een kotelet met verse andijvie in witte saus en patatjes Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!
pippi Geplaatst: 1 juni 2016 Geplaatst: 1 juni 2016 Vandaag weer allerlei sla en aanverwante blaadjes uit de tuin, met een (bio Lidl) komkommer erdoorheen en een dressing van creme fraiche/mayonaise/peper/zout/beetje mosterd/kruiden uit de tuin, met gebakken zalm en gebakken aardappeltjes. De rest van de dressing smaakte ook prima als sausje bij de zalm en de aardappeltjes. Speets, mijn boomspinazies zijn ongeveer 10-15 cm nu. Maar ik heb er nog zoveel (in potjes, nog niet uitgeplant), dat ik wel wat van die jonge kopjes door de sla kan gooien. Bij mijn moeder staat een zaailingetje van mij in de volle grond, en die begint flink te groeien, is nu wel zo'n 30-35 cm.
Erny Geplaatst: 1 juni 2016 Geplaatst: 1 juni 2016 Hier ook de eerste twee aardbeien! Nog nét niet helemaal rijp maar gedurende de dag kleurden ze al aardig bij... en durfde ze niet over te laten aan de slakken vannacht. Dus ópgegeten! Jammie. Afkomst: AH drie jaar geleden (12 plantjes in 1 pot). En weer knoflookbloemstengels en rucola door de laatste rijst (ja ik doe lang met zo'n pan vol... dagenlang rijst eten... heb ook nog steeds broccoli/oerpreisoep over... ) met weer extra dippedijtjes erbij gebakken... en de haasjes hangen eraan hoor Speets! Oh en de laatste augurkjes uit een heeel lekker potje.. denk dat dit wel mn lekkerste versie augurkjes moet zijn... Op die "tacochips uit de oven/ van onder de grill" versie is het ook erg lekker om wat handjes vol met kidneybonen erover heen te gooien. En er hoort natuurlijk een flinke bak salsa bij om de tacochips met aanhangende groenten mee te bedelven.
Enjoy! Geplaatst: 1 juni 2016 Geplaatst: 1 juni 2016 Snijsla, bieslook en allerlei toebehoren. En een verrukkelijke aardbei!! Foto helaas niet recht te krijgen..[img-rotate=][/img-rotate]
pippi Geplaatst: 1 juni 2016 Geplaatst: 1 juni 2016 Och, een kipje zonder kop. Erny, de combi met bonen is inderdaad ook erg lekker. Als ik chili con carne maak staat er ook een bak taco/tortillachips op tafel en dan lepelen we die chili met de chips naar binnen. In taco's hoef ik dan weer geen bonen, die vind ik het lekkerst met gehakt en veel ijsbergsla en tomaat en paprika en kaas (blokjes geitenkaas voor mij, plakken jong belegen voor zoonlief). Ik heb een Mexicaanse schoonzus, en zij is ook vaak een bron van inspiratie want ze kan heel lekker koken. Mexicaans(-achtig) eten is ook wel erg lekker!
speets Geplaatst: 2 juni 2016 Geplaatst: 2 juni 2016 Tortillataart van chorizochips en ganzenbout mét haasje . Verder alles wat ik aan 'groen' kon vinden, zoals goudsbloem-, bieten-, broccoliblad, eeuwige moes, R. kervel, zwartmoeskervel, peterselie, rucola, radijs enz.enz.Opgetopt met: aspergekaas! Sla verbouwen lukt hier niet met al dat ongedierte, maar die perpetual spinach is heerlijk en de rest ook. En dan moet de melde nog komen (4 cm). Dus voor mij geen 'echte' sla meer. De een-na-laatste peper is er door gegaan, maar de nieuwe zitten er gelukkig aan te komen P.S. Lief kipje. Zal geen haasje in zitten "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Enjoy! Geplaatst: 2 juni 2016 Geplaatst: 2 juni 2016 Jij houd van lekker eten speets! Klinkt overheerlijk. Nee m'n kipje had geen haasje maar was evengoed verrukkelijk
speets Geplaatst: 2 juni 2016 Geplaatst: 2 juni 2016 Dat heb je goed gezien, ik heb alleen de pest aan koken en afwassen Dus vanavond wordt het weer een k&k-maaltijd van de supermarkt. Toevallig ook Mexicaans "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
paddestoelengek Geplaatst: 2 juni 2016 Geplaatst: 2 juni 2016 komkommersalade komkommer uit de supermarkt dille eigen oogst uit de tuin gr Adriaan moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Anna3 Geplaatst: 3 juni 2016 Geplaatst: 3 juni 2016 Veel mierzoete bosaardbeitjes! Ze smaken eigenlijk best wel naar roze kauwgomballen (als ik dat mij goed herinner van heel vroegah), hoort dat?
RobO Geplaatst: 3 juni 2016 Geplaatst: 3 juni 2016 andijviestamp, worst, slakstukjes gister rodekool met rabarber
julia Geplaatst: 3 juni 2016 Geplaatst: 3 juni 2016 Van 2 flinke rode bietjes een lekkere salade gemaakt met appel.
pippi Geplaatst: 3 juni 2016 Geplaatst: 3 juni 2016 De allereerste doperwtjes, ik kon me niet bedwingen en heb er een paar geplukt. Veel te weinig voor een maaltijd, dus ze zijn rauw door de komkommersalade gegaan. Lekker. En aardbeien!
Jorieke123 Geplaatst: 4 juni 2016 Geplaatst: 4 juni 2016 Weer zo'n dubbelgevouwen omelet van eendeneieren, met spinazie en kaas. En 2 handenvol aardbeien als toetje. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
pippi Geplaatst: 6 juni 2016 Geplaatst: 6 juni 2016 Ik moet dit topic eigenlijk niet 's avonds laat lezen, ik heb nu trek in andijviestamppot (zonder slak) en een omelet met spinazie en kaas. Vandaag weer een handje doperwten, ik heb ze op het allerlaatste moment bij de gekookte worteltjes gegooid, dus wel warm maar niet meegekookt, en dan lekker met gebakken aardappeltjes en biefstuk met 2 sterren van de Lidl die 30% was afgeprijsd vanwege de houdbaarheidsdatum (echt een mooi systeem van de Lidl trouwens, dat dingen even voor die UVD met korting weg mogen en niet worden weggegooid). Was weer erg lekker, en die doperwtjes die zo van PANG! doen als je erop bijt en dan heel zoet zijn, heerlijk, ik wil er nog meer en heel veel! ik wil eigenlijk nog 20 doperwtenplanten planten. (Zou je een zomer- of najaarsteelt kunnen doen met doperwten, dat je gewoon met een stalen gezicht beweert dat het maart is en dat het een beetje een warme lente is? De zaailingen misschien af en toe een nachtje in de koelkast? Trappen ze daarin?) Tussen de middag boterhammen met aardbeitjes, ik had er eentje waar al een klein hapje uit was, maar tot dusver zijn ze verder allemaal supergaaf en prima van smaak.
Raquette Geplaatst: 6 juni 2016 Geplaatst: 6 juni 2016 Een lentestamppotje met komatsuna, een paar overgebleven raapsteeltjes (vergeten groente:)), lenteui én bieslook uit eigen tuin! En dan met hüttenkase, hamblokjes en veel versgemalen peper. Goddelijk! Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com
pippi Geplaatst: 6 juni 2016 Geplaatst: 6 juni 2016 Oh dat klinkt lekker, Raquette, ik noteer hem even.
Nadi Geplaatst: 7 juni 2016 Geplaatst: 7 juni 2016 Hahaha nou wie weet misschien trappen ze er wel in pippi gewoon proberen. Mijn tuinbuurman heeft tegen mij gezegd dat ik nog prima lage peultjes kan zaaien. Had hij ook gedaan vorig jaar. Ik dacht ach waarom niet ik doe het ook Rode kropsla, peultjes, sugarsnaps, mini tuinbonen en avocado, feta, amandel, pijnboompitten salade met een stukje zalm en een paar aardbeitjes gegeten. Het was lekker!
RobO Geplaatst: 7 juni 2016 Geplaatst: 7 juni 2016 sla, selder, aardappeltje uit de weckpot gebakken, vleesjerabarber met appel en aardbei
Aanbevolen berichten