Ga naar inhoud

Wat heb je net gegeten? (uit eigen tuin) #3

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

@appelvrouw

Turkse aardappelsoep maak je met blokjes aardappel, runderpoulet, heel fijn gesneden ui. Alles even bakken in een scheutje olie of boter. Dan een flinke lepel tomatenpuree en paprikapoeder erbij. Even meebakken en vervolgens kokend water erop gieten. Vuur laag zetten en ongeveer 20/25 min laten pruttelen. Heel lekker!

Het werd overigens courgettesoep. Lekker vol en romig. Bietensalade met gele biet uit de tuin, olijven, feta en zelfgemaakte druivenmelasse met olijfolie en een kneepje citroen. Verder de Left overs van de afgelopen 2 dagen die op moesten. Osso buco van gisteren en de kip van zondag. Was erg lekker.

Geplaatst:

Vandaag weer sla,tomaat erin.

Bieslook veel geknipt voor in de sla,en voor zelfgemaakte bitterballen,waar ik altijd wat door de roux doe.hier kent men geen bitterballen)of kroketten, aangezien ik zaterdag Hollandse mensen op visite krijg. Liggen ze lekker in de vriezer, o wordt ook een kaasplankje.van beiden landen wat.

Geplaatst:

Ik heb een grote pan stevige pompoensoep gemaakt van de eerste grote long Island cheese pompoen. Deze had donkere kringen aan de buitenkant en ik denk dat ik hem net op tijd heb geoogst want van binnen was ie nog helemaal goed.

Lekkere dikke soep, lekkerder dan die van de oranje hokkaido laatst. Ik heb er ook boontjes ingedaan en een prei, en chioggiabietjes, en blokjes courgette. En omeletreepjes. En heb nog veel basis pompoensoep in de vriezer. Nu wil ik deze week wel een pompoentaartje maken.

Geplaatst:

Gister courgettesoep met gerookte zalm.

Morgen courgettesoep met pancetta.

(Table Gold).

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

• 2 weeks later...
Geplaatst:

haha klinkt goed! Geeft minder vlekken ook

Kruidenpannenkoeken met gesnipperde palmkool en bosui en eigen shii-takes..parmezan erbij helaas niet uit eigen tuin, wel de tomatenpepersaus en de erover gestrooide rucolablaadjes erbij.IMG2017092718511972521506777168.jpg

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ow, die pannenkoek (zonder de Parmezaan dan) ziet er wel heel smakelijk uit!

Ik had in de achtertuin nog een rode kool staan in een grote pot/mand, die echt niet meer groter wilde groeien. Geoogst, en toen had ik een beetje rode kool. niet genoeg voor 2 personen. Dus aan het googlen geslagen en de kool geroerbakt met ui, knoflook, paprika en courgette, peper, zout, paprikapoeder en gember, en op het laatst nog een scheut zelfgemaakte appelmoes erdoor. Gegeten met aardappels en pittige vegan balletjes, en dat was echt lekker! Het lijkt een rare combi, maar het smaakt echt prima en ik ga het zeker nog een keer maken als ik een te kleine of een restje rode kool heb.

Tussen de middag broodje hamburger. Ik vreet me echt klem aan de 'snacks' sinds ik vegan eet, want ik ben wel een beetje een junkfoodfan, en nu mag het, want helemaal plantaardig en gezond enzo. Lekker met eigen sla en tomaatjes en uitje, dikke flats Mayolijn en curry erop, en gezonder dan een bruine boterham met kaas. En dan vragen mensen van "Is dat niet moeilijk? Vegan eten? Want je mag bijna niks."

Okee, dat was mijn veganpromo voor vandaag, ik shut nu weer up.

Geplaatst:

Wij eten gele hergstframbozen, nog wat snijbonen en de laatste aardbeien. Ik heb medelijden met die stakkers.... nog zo veel bloesem en groene vruchten... dat wordt nooit meer rijp natuurlijk.

Geplaatst:

Tuinsoep: Ui, bol knoflook, wortel, bladselder, rozemarijn, tijm, oregano, maggikruid, courgette, paprika, uien, hete peper en veel tomaten. Dus een tomatengroentesoep met alleen de olijfolie, z/p. bouillonblokjes en paprika niet uit eigen tuin. Oja, en het water natuurlijk.

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Aardappelsalade met een paar eigen aardappeltjes en vooral gekochte piepers, een gekochte ei en paprika, dressing van mayo met mosterd en olie, waterkers, munt, peterselie en gerookte Turkse paprikapoeder. Was erg lekker. Denk ik... het was op voor ik er een hap van heb kunnen nemen

7ba168168b025e8e2965a47dd588c3d5.jpg

De waterkers groeit overigens ineens als een tierelier! Heel de zomer een groene waas geweest en ineens groeit het uit zijn voegen... lekker hoor!

Geplaatst:

Ziet er lekker uit Mellie! Wilde bijna vragen waar we konden aanschuiven, maar ik lees dat we dan toch te laat waren geweest helaas...

Hier zodadelijk spitskool, net als de komende 2 weken trouwens...

Vanmiddag een uit de tuin gehaald en op de weegschaal gelegd, ruim 5 kilo!

(Hoeveel meer weet ik niet, want de weegschaal kan max 5 kg aan)

Oudholland

Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu?

Geplaatst:
Ziet er lekker uit Mellie! Wilde bijna vragen waar we konden aanschuiven, maar ik lees dat we dan toch te laat waren geweest[/size]

Weet je wat, als je 12/11 naar de 020 moesdag komt, maak ik hem weer! En eet ik er zelf dan ook van

Geplaatst:

IMG000329371508350706.JPG niet de mooiste foto maar ze waren wel heel erg lekker.gevulde courgette met courgette paksoi, snijbiet en wortel uit eigen tuin. Een uitje van Henk meegepakt op de moestuinforum dag. En gehakt uit jorieke haar tuin. Gekruid met garam massala.

IMG000269971508350705.JPG

Samen met gevulde paprika. Paprika van Angela ook gekregen op de moestuin forum dag. Verder gevuld met gehakt uit jorieke haar tuin, quinoa , bonen en mais en nog een uitje van Henk

Geplaatst:

Uit de oven..en het was toch lekker!

Wortel, pastinaak, pompoen, aardappeltje, uitje, knoflook, kruiden, image81711508435191.jpegimage60541508435193.jpegalles uit eigen tuin! Volgens mij daarom extra lekker!

Geplaatst:

Ziet er goed uit zeg! Welke kruiden had je er overheen gegooid, Jootje?

(En wat heb jij mooie parelwitte pastinaken!)

wees bevriend met kleine dingen

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...