Jeroen81 Geplaatst: 2 maart 2015 Geplaatst: 2 maart 2015 Hallo, Ben erg fan van dit topic en las die potgrond rekensom van pieter16Nu zag bij de Lidl ( hoe vaak die niet langskomt hier )20 liter voor 0,99Dan heb je volgens mij voor 10,89 220 liter potgrond In plaats van 210 liter voor 15,00 Gr Jeroen
gerritr1955 Geplaatst: 2 maart 2015 Geplaatst: 2 maart 2015 Kijken we nu alleen naar prijs of ook nog naar kwaliteit.Ergens moet het prijsverschil vandaan komen toch. Hortus est amicus meus.
Jenneke Geplaatst: 2 maart 2015 Geplaatst: 2 maart 2015 Kijken we nu alleen naar prijs of ook nog naar kwaliteit.Ergens moet het prijsverschil vandaan komen toch. Ik vind dat iedereen die afweging maar voor zichzelf moet maken. Maar ben wel benieuwd wat dan precies dat kwaliteitsverschil is tussen die van de Welkoop en die van de Lidl.
gerritr1955 Geplaatst: 2 maart 2015 Geplaatst: 2 maart 2015 Zeker, ik heb ook niet beweerd dat een ieder niet zijn eigen keuze zou mogen maken.Ik heb alleen gewezen op het prijs / kwaliteit verhaal. Hortus est amicus meus.
japie101 Geplaatst: 2 maart 2015 Geplaatst: 2 maart 2015 Bij de Dirk, Bas en Digros, zijn de heesters en fruitstruikjes weer in de winkel, voor 1,29 de stuk. Onder andere, Frambozen, Aalbes Jonkheer van Tets, Kruisbessen Hinnonmaki Rot en Grun, Tayberry's en Blauwe bes Patriot. Kleine plantjes, maar voor 1,29 kun je er ook weer geen buil aanvallen. Heeft iemand hier toevallig meer info over? Heb mijn Dirk gebeld en ze wisten er niets van. als het niet kan zoals het moet, dan moet het zo als het kan
Marjolein23 Geplaatst: 3 maart 2015 Geplaatst: 3 maart 2015 Ik heb 2 zakken bij de lidl gekocht, dus ga het nu testen ..
sugarlevi Geplaatst: 3 maart 2015 Geplaatst: 3 maart 2015 Bij de Dirk, Bas en Digros, zijn de heesters en fruitstruikjes weer in de winkel, voor 1,29 de stuk. Onder andere, Frambozen, Aalbes Jonkheer van Tets, Kruisbessen Hinnonmaki Rot en Grun, Tayberry's en Blauwe bes Patriot. Kleine plantjes, maar voor 1,29 kun je er ook weer geen buil aanvallen. Heeft iemand hier toevallig meer info over? Heb mijn Dirk gebeld en ze wisten er niets van. Niet meer dan dan dat ik ze vorige week in de folder zag staan, en ze ook in de winkel lagen. Qua fruit hier maar heel weinig, twee dozen vol, terwijl er tientallen dozen sierheesters stonden. Over een paar weken, tussen half maart en eind maart zullen er wel weer fruitstruikjes en boompjes bij de lidl, praxis en karwei zijn. "I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"Colonel Kurtz
Deborah Geplaatst: 4 maart 2015 Geplaatst: 4 maart 2015 Volgende week bij Aldi: http://www.aldi.nl/aldi_vanaf_woensdag_1103_5_10406.html O.a. Kruidenrek, zaaisets, plantenvoeding, koemest, mini kweekkasjes. Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
Deborah Geplaatst: 4 maart 2015 Geplaatst: 4 maart 2015 Sorry hoor Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
Annew Geplaatst: 4 maart 2015 Geplaatst: 4 maart 2015 Kijken we nu alleen naar prijs of ook nog naar kwaliteit.Ergens moet het prijsverschil vandaan komen toch. Ik vind dat iedereen die afweging maar voor zichzelf moet maken. Maar ben wel benieuwd wat dan precies dat kwaliteitsverschil is tussen die van de Welkoop en die van de Lidl. Dat vraag ik me inderdaad ook af! Ik koop die potgrond eigenlijk altijd bij de lidl of aldi en dat werkt prima. Maar nu hij in de reclame is bij welkoop, vraag ik me toch af of het dan beter is om daar een paar zakken te kopen of dat het niks uitmaakt.
Pieter16 Geplaatst: 4 maart 2015 Geplaatst: 4 maart 2015 Potgrond, bestaat toch uit turf en andere organische stoffen. Wat zou dan dat grote kwaliteitsverschil kunnen zijn? Regenwormen graven gangen, en veel!
geertlaurent Geplaatst: 4 maart 2015 Geplaatst: 4 maart 2015 De tuin promotie bij lidl België is ook begonnen. Zaden in aanbieding, blauwe korrel, potgrond, plantuien, rozen, ...
D_SDennis Geplaatst: 4 maart 2015 Geplaatst: 4 maart 2015 Voor de snijbloemenliefhebber: er liggen momenteel zakken van 50 gladiolenbollen in verschillende mengsels en met flinke bolmaten in de Aldi. Nog geen 4 euro per zak.
Jeroen81 Geplaatst: 5 maart 2015 Geplaatst: 5 maart 2015 Hallo mensen, Even een misschien wat domme vraag maar weet het echt niet.Aldi heeft een emmer koemest korrels in de aanbieding van 10 kilo!!Iemand enig idee hoeveel liter dat is?? Aangezien bijvoorbeeld. Welkoop het weer in liters ipv kilo's aangeeft. Mvg Jeroen
gerritr1955 Geplaatst: 5 maart 2015 Geplaatst: 5 maart 2015 Voor de snijbloemenliefhebber: er liggen momenteel zakken van 50 gladiolenbollen in verschillende mengsels en met flinke bolmaten in de Aldi. Nog geen 4 euro per zak. Sorry, maar dit begrijp ik niet goed: snijbonenliefhebbers en gladiolen. Hortus est amicus meus.
loes Geplaatst: 5 maart 2015 Geplaatst: 5 maart 2015 Voor de snijbloemenliefhebber: er liggen momenteel zakken van 50 gladiolenbollen in verschillende mengsels en met flinke bolmaten in de Aldi. Nog geen 4 euro per zak. Sorry, maar dit begrijp ik niet goed: snijbonenliefhebbers en gladiolen.Snijbloem
gerritr1955 Geplaatst: 5 maart 2015 Geplaatst: 5 maart 2015 yep, een blackout denk ik Hortus est amicus meus.
Katja1604 Geplaatst: 5 maart 2015 Geplaatst: 5 maart 2015 Ik heb vandaag pootaardappels bij de Lidl gekocht.Ze hadden 6 verschillende soorten: Nicola, eigenheimer, desiree, doré, bintje en bildtstar.Een zakje met 8 stuks kost 99 cent.
dennislp Geplaatst: 5 maart 2015 Geplaatst: 5 maart 2015 Afbeelding gemaakt voor op FB van Intr. HHW. Maar wellicht zijn er hier ook mensen geinterreseerd. Vooral de consument wordt er beter van.. Er zit tenslotte amper winst op. Dus moet kunnen in dit topic leek me? Ik vind het in ieder geval een aanrader De bosviooltjes t/m 11 maart bij Intratuin (alle vestigingen) even goedkoop als bij bijv. de Praxis > Planten kopen? Doe het bewust!
dennislp Geplaatst: 5 maart 2015 Geplaatst: 5 maart 2015 Kijken we nu alleen naar prijs of ook nog naar kwaliteit.Ergens moet het prijsverschil vandaan komen toch. Ik vind dat iedereen die afweging maar voor zichzelf moet maken. Maar ben wel benieuwd wat dan precies dat kwaliteitsverschil is tussen die van de Welkoop en die van de Lidl. Ik merkte zelf altijd een aanzienlijk verschil tussen Overvecht potgrond en die van Intratuin. Die van Overvecht lijkt grover te zijn, de structuur van Intratuin is naar mijn idee luchtiger en fijner. Ook in opgedroogde potten klonk de aarde van Overvecht veel meer in, het werd één samengeklonterd blok waar het water langsspoelde. Maar uiteindelijk kan je die problemen wellicht ook verhelpen door het toevoegen van cocopeat/kokosvezels. Heb dat nooit echt uitgebreid getest/vergeleken. Misschien nog eens interresant om te doen. Misschien een topic opstarten waarin we de samenstellingen van de diverse potgrondmerken verzamelen? Als het goed is staat dat achter op de zak. En aan de hand van de samenstelling zullen er ook vast duidelijke verschillen in eigenschappen van de aarde waar te nemen zijn. Kwaliteit bepalen is denk ik uiteindelijk wel lastig; wat is kwaliteit? Goede aarde? Ja.. Maar dat verschilt tenslotte weer per seizoen (nat weer? vochtafvoerend.. droog? vochtvasthoudend..) en per plant. > Planten kopen? Doe het bewust!
RobO Geplaatst: 6 maart 2015 Geplaatst: 6 maart 2015 we merken hier ook wel verschil tussen de rhp grond van Fleurella (1,25 per 20 l)en die van Park (45 ct per 20 l met luchtmijlen), de laatste is wat grover en bij het vullen van de zaaipotjes moet ik af en toe een takje wegplukken, maar ja, of die plantjes dat nou merken....
dirk71 Geplaatst: 6 maart 2015 Geplaatst: 6 maart 2015 In BelgenlandLidl potgrond 40l 2€tal van zaden e.d.http://www.lidl.be/nl/plantenmarkt.htmAldi Zaden e.d.http://nl.aldi.be/aldi_vanaf_zaterdag_0703_5_1642.html
Gwen Geplaatst: 6 maart 2015 Geplaatst: 6 maart 2015 25% korting op heel veel planten en tuinartikelen bij Intratuin! http://www.intratuin.nl/folder-1/
MartinH Geplaatst: 6 maart 2015 Geplaatst: 6 maart 2015 Net liep ik bij de Lidl en toen zag ik opeens een rek met pootaardappels staan. Ik heb een zak Bintje, Désirée en Nicola meegenomen. Voor 99 cent per zak met 8 poters.Daar heb ik helemaal niets van in de folder zien staan... mijn moestuin http://www.martinsmoestuin.nl
Aanbevolen berichten