Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Varkensvlees verkoop op de Moestuinfoumdag sept. 2015


Jorieke123

Aanbevolen berichten

Ik heb ook potjes reuzel, die ik wel wil ruilen tegen pakken suiker.

Er zijn kleinere potjes (200ml) met niervet, dat gebruiken de Engelsen bijvoorbeeld veel voor (hartige)taartbodems en dat soort zaken.

En dan zijn er wat grotere potjes (370ml) met rugvet. Om in te bakken bijvoorbeeld. Er schijnt net wat meer smaak aan te zitten dan het niervet, al ruik ik dat zelf niet zo.

Het vet is uitgekookt en heet in hete potten gedaan. Het is dus lang houdbaar, en na openen hoeft het pas in de koelkast.

 

Ik zou graag 2 pakken suiker ruilen tegen 1 potje reuzel.

 

IMG994541211439018915.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Doe ik Nynke! En de allergoedkoopste witte kristalsuiker is goed Tenzij je nog iets anders hebt liggen ergens in een keukenkastje waar je bijv. niets meer mee doet ofzo. We gebruiken het vooral voor het maken van bier en limonade enzo.

 

Ook voor jou is er nog 1 Cindy, en daarna zijn er nog wel wat hoor. En volgende week komt er weer nieuw vet bij, wat weer uitgesmolten zou kunnen worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gisteren nog even in de coppa staan drukken, hij voelde mooi stevig. Ik zal eens opzoeken hoe lang het ding ook alweer moest hangen, en hoelang hij nu hangt. Want als je zo'n coppa eenmaal aansnijdt... dan hang je hem niet weer even terug. (de ham enzo wel).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben altijd erg fan van je vleeswaren. Ben alleen wel wat kieskeurig qua stukken vlees.. Ik hou van:

 

karbonades, schnitzels, ham, lonzino (heheh) en die coppa lijkt me ook wel wat. Lukt het je om daar wat mee samen te stellen a 1-1,5 kilo? Wil prima meer betalen aangezien t de wat duurdere stukken zijn. Hoor t wel!

Bzzzz...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben de tel en het overzicht enigszins kwijt, woensdag weet ik wat er nog is. Maar de schouder/hals was populair deze keer.

Er zal in ieder geval nog een hele ham 'over' zijn

 

Willy; halskabonade is mooi donkerrood van kleur, en mooi gemarmerd. Mensen die niet van lekker eten weten die vinden het vaak te vet Het is mijn favoriete stuk van het varken. Nou ja... NA buikspek dan.

 

Als je de botten weghaalt, krijg je ook wel procureur, coppa, en zo zijn er nog wel meer namen en snij-manieren voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naast die dikke karbonades hebben we ook nog een paar mooie ribstukken (met zwoerd). Van 2,2 (verkocht) en 2,4 en 2,6 kilo. Een een mooi stuk van richting de hals. Van 2,9 kilo.

 

Ook ligt er nog een stuk ham van 1,6 kg, waar ik bijv. wel eens dit mee maakte: gerookte-en-gepocheerde-ham-in-hooi-t16517.html?

 

En natuurlijk nog wat lekkere lapjes en gehakt enz. waar ik gemengde pakketten van maak.

 

IMG067724431442507175.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...