Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Pickels en Chutney Proeverij..

appelvrouw

Aanbevolen berichten

Omdat ik nogal gek ben op pickels/zoetzuur/augurken enz lijkt het me leuk om een pickels proeverij te houden op de mtfd. Als jullie ook meedoen? Ik ben heel benieuwd naar jullie recepten!

We zetten alles op een tafel, en je neemt je recept ook mee, dat leggen we ernaast. Duidelijk geschreven of geprint.

Een stapel theelepels erbij ( of hoe zullen we dat doen, het zou toch fijn zijn als we geen plastic hoeven te gebruiken) en proeven maar..vind je een soort lekker kan je een foto maken van het recept.

Wie doet er mee? Wie neemt er nog een pak soepstengels mee, die kunnen we gebruiken om mee te proeven

Jet: Jet is verhinderd

*Lemon cucumber pickels

*Gemengde groente zoetzuur

*Courgettechutney (kort gekookt)

*Pak soepstengels

Angela:

*Zure bommen

Simke:

*Zwarte bessenchutney

Yuras:

* Zoute bommen

AussieKarin:

* Indiaase courgette chutney en een piccalilly.

* Green tomato pickle

+ stokbrood

Henkg:

* Chutney tomaat, mild

* Chutney tomaat/cayenne, medium heet

* Chilisaus, heet

+ Pak soepstengels, als eetbare lepels.

Estemy:

* Nader te bepalen

Weknow:

* piccalilly

* zoetzuur van courgettes

* Misschien: vers zoetzuur met augurken en komkommers

aangepast door Gast

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eigenlijk geen recept

Ik doe altijd maar wat.

Ik ben eigenlijk zelf niet tevreden over mijn zure bommen ik vind de schil te taai maar de smaak is prima, voor mij dan.

Ik heb tot nu toe alle augurken opgevoerd aan de cavia's maar ik zal eens kijken of ik iets mee kan brengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe ook vaak maar wat,maar ze zijn wel erg lekker (meestal).Wel maak ik ze in ,in zoetzuur,want dat vinden wij het lekkerste. Vorig jaar heb ik de muizenmeloentjes ingemaakt,en die zijn verrassend lekker.Ik hou wel van een stevige bite,en de muizenmeloentjes hebben een hard schilletje.

Ik gebruik meestal ui,zout,suiker,mosterdzaad,dille,koenjit,laurierblaadjes,kruiden uit de tuin. Nu wil ik eens een wat steviger bite er bij,dus ga ik er pepers ,in ringetjes gesneden, aan toe voegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indy ik zag een vraagteken achter je naam bij wie er komt. Als je wel komt neem je dan een potje mee? Het gaat me hier in eerste instantie niet om de recepten, die komen wel ter plekke, maar om te proeven wat iedereen maakt, hoe simpel dan ook. Want dat zou veel lekkerder kunnen zijn dan al dat gekook met veel ingrediënten.

Angela ik zou graag je zure bommen proeven. Als je dan dit keer op zou willen schrijven hoe je ze maakt? Want misschien vind ik die juist vreselijk lekker

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hè jet een super idee

Ik kan nu alleen nog maar dromen over Tom Tom saus een saus van tomatilli's

Maar ik heb div receptjes uit gezocht en gemaakt.

Ik ga voor de zwarte bessen chutney. En je kan ook proeven met soepstengels net als bij de olienvinerge winkel. Een ieder kan toch zijn eigen lepel er in zetten. En daar mee smeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weeks later...

Ik neem ook wat gemengde groente (in het zuur) mee, maar mijn vriend moet ze eerst maken (hopelijk volgende weekend). Als we wat extra tijd hebben dan maak ik ook wat komkommers in). Als ik die tijd niet heb neem ik gewoon jam, limoncello of appelmoes mee, als dat ook mag (?). Of oogst ik een van mijn pompoenen een beetje eerder en dan maak ik ingemaakte pompoen (in Estse manier), maar ik weet niet of we genoeg tijd hebben om dat te doen (duurt meestal paar weken totdat het lekker zacht wordt).

En ik zou heel graag meer (uit)geproevde GOEDE recepten willen. Ik had vorige jaar komkommers ingemaakt en vond ze helemaal niet lekker, dus graag recepten! Misschien kan iedereen wat kopies printen van zijn recepten (natuurlijk dan met het voorbeeld daarnaast)?

Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)

Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weeks later...

Ik zal in ieder geval een potje piccalilly meenemen en een potje zoetzuur van courgettes. Als ik nog tijd genoeg heb deze week wil ik nog wat vers zoetzuur met augurken en komkommers maken....is dan wel niet echt ingetrokken, maar toch wel lekker.

Heeft er al iemand gedacht aan wat extra crackers of brood om het op/mee te proeven? (Ja...soepstengels....maar dat zal snel op zijn) Anders zou dat nog iets kunnen zijn wat ik meeneem voor de MTFD...? Heb nog niets opgegeven.....moet nog even kijken wat ik evt. vers kan maken omdat we zaterdag al heel vroeg vertrekken en ik vrijdag ook al van alles heb staan.....

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...