appelvrouw Geplaatst: 14 augustus 2015 Share Geplaatst: 14 augustus 2015 (aangepast) Omdat ik nogal gek ben op pickels/zoetzuur/augurken enz lijkt het me leuk om een pickels proeverij te houden op de mtfd. Als jullie ook meedoen? Ik ben heel benieuwd naar jullie recepten! We zetten alles op een tafel, en je neemt je recept ook mee, dat leggen we ernaast. Duidelijk geschreven of geprint.Een stapel theelepels erbij ( of hoe zullen we dat doen, het zou toch fijn zijn als we geen plastic hoeven te gebruiken) en proeven maar..vind je een soort lekker kan je een foto maken van het recept.Wie doet er mee? Wie neemt er nog een pak soepstengels mee, die kunnen we gebruiken om mee te proeven Jet: Jet is verhinderd*Lemon cucumber pickels*Gemengde groente zoetzuur*Courgettechutney (kort gekookt)*Pak soepstengels Angela:*Zure bommen Simke:*Zwarte bessenchutney Yuras:* Zoute bommen AussieKarin:* Indiaase courgette chutney en een piccalilly. * Green tomato pickle+ stokbrood Henkg:* Chutney tomaat, mild* Chutney tomaat/cayenne, medium heet* Chilisaus, heet+ Pak soepstengels, als eetbare lepels. Estemy:* Nader te bepalen Weknow:* piccalilly* zoetzuur van courgettes* Misschien: vers zoetzuur met augurken en komkommers 16 augustus 2015 aangepast door Gast Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Heylane Geplaatst: 14 augustus 2015 Share Geplaatst: 14 augustus 2015 En dan na afloop de recepten op het forum? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
angela Geplaatst: 14 augustus 2015 Share Geplaatst: 14 augustus 2015 Ik heb eigenlijk geen recept Ik doe altijd maar wat.Ik ben eigenlijk zelf niet tevreden over mijn zure bommen ik vind de schil te taai maar de smaak is prima, voor mij dan.Ik heb tot nu toe alle augurken opgevoerd aan de cavia's maar ik zal eens kijken of ik iets mee kan brengen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Indy Geplaatst: 15 augustus 2015 Share Geplaatst: 15 augustus 2015 Ik doe ook vaak maar wat,maar ze zijn wel erg lekker (meestal).Wel maak ik ze in ,in zoetzuur,want dat vinden wij het lekkerste. Vorig jaar heb ik de muizenmeloentjes ingemaakt,en die zijn verrassend lekker.Ik hou wel van een stevige bite,en de muizenmeloentjes hebben een hard schilletje.Ik gebruik meestal ui,zout,suiker,mosterdzaad,dille,koenjit,laurierblaadjes,kruiden uit de tuin. Nu wil ik eens een wat steviger bite er bij,dus ga ik er pepers ,in ringetjes gesneden, aan toe voegen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 15 augustus 2015 Auteur Share Geplaatst: 15 augustus 2015 Indy ik zag een vraagteken achter je naam bij wie er komt. Als je wel komt neem je dan een potje mee? Het gaat me hier in eerste instantie niet om de recepten, die komen wel ter plekke, maar om te proeven wat iedereen maakt, hoe simpel dan ook. Want dat zou veel lekkerder kunnen zijn dan al dat gekook met veel ingrediënten.Angela ik zou graag je zure bommen proeven. Als je dan dit keer op zou willen schrijven hoe je ze maakt? Want misschien vind ik die juist vreselijk lekker Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
angela Geplaatst: 15 augustus 2015 Share Geplaatst: 15 augustus 2015 Ik moet even kijken wat ik meebreng beetje afhankelijk wat de augurken planten nog doen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
simke Geplaatst: 15 augustus 2015 Share Geplaatst: 15 augustus 2015 Hè jet een super idee Ik kan nu alleen nog maar dromen over Tom Tom saus een saus van tomatilli's Maar ik heb div receptjes uit gezocht en gemaakt. Ik ga voor de zwarte bessen chutney. En je kan ook proeven met soepstengels net als bij de olienvinerge winkel. Een ieder kan toch zijn eigen lepel er in zetten. En daar mee smeren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 15 augustus 2015 Auteur Share Geplaatst: 15 augustus 2015 Soepstengels vind ik wel een goed idee Simone!Dus jij neemt zwarte bessen chutney mee? Lijkt me heel speciaal, die wil ik wel proeven Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Indy Geplaatst: 15 augustus 2015 Share Geplaatst: 15 augustus 2015 Tuurlijk,als we komen neem ik ook potjes mee. Lekker!! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Yuras Geplaatst: 16 augustus 2015 Share Geplaatst: 16 augustus 2015 recepten-moestuinforumdag-september-2014-t15555.html#p244692Hier is mijn recept van pikels... Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 16 augustus 2015 Auteur Share Geplaatst: 16 augustus 2015 Neem je ze ook mee voor de proeverij Yuras? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Yuras Geplaatst: 16 augustus 2015 Share Geplaatst: 16 augustus 2015 Denk wel.... Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 16 augustus 2015 Auteur Share Geplaatst: 16 augustus 2015 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
aussiekarin Geplaatst: 21 augustus 2015 Share Geplaatst: 21 augustus 2015 Ik heb een Indiaase courgette chutney en een piccalilly. Bovendien hoop ik tegen die tijd ook een green tomato pickle te hebben. Ik vind het ook wel lekker om het op een stukje brood te proeven. Dus ik zal ook een (stok)brood meenemen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 30 augustus 2015 Auteur Share Geplaatst: 30 augustus 2015 Henk ik hoop dat je de coördinatie van de Pickels en Chutneyproeverij van me over wilt nemen..er is grote kans dat ik niet kan komen. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Estemy Geplaatst: 4 september 2015 Share Geplaatst: 4 september 2015 Ik neem ook wat gemengde groente (in het zuur) mee, maar mijn vriend moet ze eerst maken (hopelijk volgende weekend). Als we wat extra tijd hebben dan maak ik ook wat komkommers in). Als ik die tijd niet heb neem ik gewoon jam, limoncello of appelmoes mee, als dat ook mag (?). Of oogst ik een van mijn pompoenen een beetje eerder en dan maak ik ingemaakte pompoen (in Estse manier), maar ik weet niet of we genoeg tijd hebben om dat te doen (duurt meestal paar weken totdat het lekker zacht wordt).En ik zou heel graag meer (uit)geproevde GOEDE recepten willen. Ik had vorige jaar komkommers ingemaakt en vond ze helemaal niet lekker, dus graag recepten! Misschien kan iedereen wat kopies printen van zijn recepten (natuurlijk dan met het voorbeeld daarnaast)? Quote Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jane Doe Geplaatst: 4 september 2015 Share Geplaatst: 4 september 2015 Jammer dat we al dat lekkers moeten missen en niet deel kunnen nemen.Veel proefplezier! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 7 september 2015 Auteur Share Geplaatst: 7 september 2015 Jongens stom maar waar, en de meeste hebben het al gelezen..ik ben er niet Willen jullie deze proeverij verder zelf regelen? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
henkg Geplaatst: 14 september 2015 Share Geplaatst: 14 september 2015 Ja Jet, komt goed. Nieuwe "inzenders" voeg ik toe aan het startbericht.B.v. nog even afwachten wat Estemy (en nog anderen?) meeneemt. ^ Deze neem ik ook mee ... Quote 2023_teeltlijst (.xlsx) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
CindyB Geplaatst: 14 september 2015 Share Geplaatst: 14 september 2015 Oh wat een leuk initiatief! Ik heb dus geen flauw idee wat ik van een Chutney moet verwachten, dit s dus echt een super manier om dit te ontdekken! Leuk zo'n MTFD! Ik heb er zin in! Quote Beginnend moestuinier met een moestuin van 42m2 onder glas. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
henkg Geplaatst: 23 september 2015 Share Geplaatst: 23 september 2015 Deze drie neem ik mee:Vlnr: mild, medium, heet. Quote 2023_teeltlijst (.xlsx) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
weknow Geplaatst: 23 september 2015 Share Geplaatst: 23 september 2015 Ik zal in ieder geval een potje piccalilly meenemen en een potje zoetzuur van courgettes. Als ik nog tijd genoeg heb deze week wil ik nog wat vers zoetzuur met augurken en komkommers maken....is dan wel niet echt ingetrokken, maar toch wel lekker. Heeft er al iemand gedacht aan wat extra crackers of brood om het op/mee te proeven? (Ja...soepstengels....maar dat zal snel op zijn) Anders zou dat nog iets kunnen zijn wat ik meeneem voor de MTFD...? Heb nog niets opgegeven.....moet nog even kijken wat ik evt. vers kan maken omdat we zaterdag al heel vroeg vertrekken en ik vrijdag ook al van alles heb staan..... Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
henkg Geplaatst: 24 september 2015 Share Geplaatst: 24 september 2015 Startbericht is aangepast.Nu: 7 inzenders, 10 a 15 verschillende producten. Heb jij nog wat gemaakt? De inzendtermijn sluit pas op het moment dat je in de auto stapt Quote 2023_teeltlijst (.xlsx) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 24 september 2015 Share Geplaatst: 24 september 2015 Ik zal er een speciaal tafeltje voor neerzetten. Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
aussiekarin Geplaatst: 25 september 2015 Share Geplaatst: 25 september 2015 Ik heb gister de green tomato pickle gemaakt. Hoewel de smaak nog niet echt getrokken is, zal ik wel een potje meenemen.Ik neem ook 2 stokbroden mee. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.