Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Schilder dumpt verf in moestuin


elrike

Aanbevolen berichten

Hoi hoi,

 

Ik ben hier even niet geweest, had mijn tuintje na een tijd vorige week eindelijk opgeknapt, een hele nieuwe moestuinbak met mooie schone zwarte aarde.

Hier zou ik mijn aardbeiplantjes in gaan overzetten.

 

Maar wat moet ik nu met aarde die ineens een stuk witter is, er loopt over de hele aarde wit, er zitten wittige spetters op het hout en de ton ernaast.

 

Ik ben echt een pro biologisch etertje, en nu zit er verf, wellicht verdunt, in mijn tuin. En dat sinds de buitenschilder vanmiddag vertrokken is.

 

Nou denk ik aan een verzekeringskwestie, maar hoe los ik dit nou echt goed op? Ik wil graag schone aarde van die man krijgen, want hier komt dus geen plant in te staan zoals het er nu uit ziet.

De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

tsja, ik zou hem eerst even bellen en vragen het op te lossen maar dan weet je niet of hij het goed doet

als het buitenverf is wordt het hard en kun je het voorzichtig afscheppen, bak en ton snel afvegen evt. met wat terpentine

 

als je het via zijn verzekering wilt doen heb je getuigen/foto's nodig en een lange adem...

Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad. wat schepjes aarde vervangen. de mogelijke verf dringt echt gelijk niet zo diep de grond in.

 

Vraag terug : wat heb je met de schilder vóór aanvang van de klus afgesproken daarover ? Ik bedoel : je kunt zelf ook wel wat morsen voorzien toch ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo te lezen is dit geen morsen, maar gewoon het dumpen van afval.

Ik heb ook ooit een schilder gehad die dat deed: gewoon het water/de terpentine waarmee hij zijn kwasten had schoongemaakt, in mijn tuin dumpen!

Gelukkig was dat geen moestuin en de boom die daar stond heeft er zo te zien geen last van gehad...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de eigenaar van het huis ingelicht, echter denkt die ook dat het om spettertjes gaat. (alleen mail contact)

 

Straks nog maar even bellen.

 

bio fee, die boom heeft er ws meer last van dan zo aan de buitenkant te zien is, en de bomen in mijn tuin zijn fruitbomen, ik wil geen pruimen waar meer troep in zit dan nodig is straks. We krijgen zonder verf en terpentine in de tuin al genoeg zooi binnen, als ik even wat extra kan voorkomen, graag.

De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 'dump'plaats zit zo'n 8 meter verwijderd van de plek waar geverfd wordt, dus nee het is niet van schuren en nee het zijn niet enkele spettertjes.

Bijna helemaal chterin de tuin staat deze nieuwe moestuinbak, zo dumpt hij zijn verf zodat ik het niet zomaar op zou merken.

De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bio fee, die boom heeft er ws meer last van dan zo aan de buitenkant te zien is, en de bomen in mijn tuin zijn fruitbomen, ik wil geen pruimen waar meer troep in zit dan nodig is straks. We krijgen zonder verf en terpentine in de tuin al genoeg zooi binnen, als ik even wat extra kan voorkomen, graag.

 

Elrike ik wilde ook niet zeggen dat het oké is dat die troep daar gedumpt is. Als het bij mij in een moes/fruittuin was geweest had ik me ook niet lekker gevoeld over het eten van de opbrengst (alhoewel ik niet zeker weet hoe schadelijk het daadwerkelijk is...?). En ik heb ook de schilder boos erop aangesproken (die het kennelijk heel normaal vond wat hij had gedaan )

 

Maar wat heb je nu gedaan?

Grond eruit gehaald om te voorkomen dat het nog verder doorspoelt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...