Jorg Geplaatst: 22 oktober 2015 Geplaatst: 22 oktober 2015 In dit topic wordt bijgehouden welke veranderingen aan het forum worden doorgevoerd. Denk aan technische zaken zoals updates & bugfixes maar ook nieuwe functies, veranderingen in de forumstructuur of gebruikersgroepen. 24-11-2015Icoontjes hebben nu de juiste kleur + rode megafoon bij aankondigingen verwijderdKleur groen moet nu *ongeveer) overal hetzelfde zijnBlokjes met paginanummer nu weer aanklikbaarAchtergrond aanpassing correcte topic titel weergave op homepageDe snelle linkjes op elke pagina toegevoegd Snelle link naar 'je berichten' in rechterbovenbalk toegeveogdDeel dit bericht op facebook of twitter terug toegevoegd onder elk bericht29-10-2015Prive berichten limiet verhoogd + behoud mappenTaptatalk geupdate27-10-2015Onderzoeken of comprimeren afbeeldingen gewijzigd is ten opzichte van oude versie (comprimeren van afbeeldingen is niet gewijzigd ten opzichte van oude versieLaatste berichten , ongelezen berichten terug als directe link op homepageRegistratiepagina uitbreiden met woonplaats / locatieAanmelden niet weergegeven via header op mobielFinetuneversie design kleuren, formaat blokken, achtergrond, etc, zie wijzigingen-design-27-okt-t19119.html 22-10-2015Forum software update van 3.0.12 naar 3.1.6Eerste versie nieuwe layout toegevoegd Geplande wijzigingen (datum n.t.b.)kleurstelling (datum ntb) Algemene opmerkingen over het forum, problemen of ideeën kun je onder dit topic plaatsen. Quote
Jorg Geplaatst: 22 oktober 2015 Auteur Geplaatst: 22 oktober 2015 Te verwerken opmerkingen / verbeteringen / fouten:Logo rondje NL wegBlogfunctie layout en technische foutjes verbeterenAbonneren op blog functie terugzetten op paginaMoestuinseizoen Links moestuinseizoen | mijnmoestuinseizoen controleren of werkingBlog nummering pagina bij reacties en of blogsBlog niet responsive / mobiel Ik heb op dit moment alleen nog gekeken naar de opmerkingen uit dit topic en het topic "forumupdate succesvol". Mochten er ergens anders nog opmerkingen of vragen zijn gesteld hoor ik het graag. Ook nieuwe opmerkingen of verbeterpunten blijven welkom. Zoals aangegeven kunnen we alleen zo e.a. finetunen. De wijzigingen zullen vanwege beperkingen in tijd en budget geleidelijk tot stand komen. Bij dringende vragen stuur je best een PM. Quote
Jane Doe Geplaatst: 22 oktober 2015 Geplaatst: 22 oktober 2015 Super naar 500 pb's, jammer van geen mappen voor pb's kunnen aanmaken. Quote
loes Geplaatst: 22 oktober 2015 Geplaatst: 22 oktober 2015 is er een rede dat de mappen verdwijnen? ik vind dat juist een super fijne optie. zo heb ik een mapje met berichten die ik wil bewaren. ook alle abonnementen op de blog's komen in een aparte map binnen, daardoor raken de normale berichten niet ondergesneeuwd in de inbox. Quote
Enjoy! Geplaatst: 22 oktober 2015 Geplaatst: 22 oktober 2015 Het ziet er gaaf uit Jorg! Complimenten voor jou en een ieder die hier aan gewerkt heeft!! Quote
simonvb Geplaatst: 22 oktober 2015 Geplaatst: 22 oktober 2015 Wat ik wel vroeger beter vond, is dat je de link "ongelezen berichten" direct kon aanklikken, nu moet je eerst naar snelle links en dan kun je deze pas aanklikken. Quote
Jorg Geplaatst: 22 oktober 2015 Auteur Geplaatst: 22 oktober 2015 @ Jane Doe, Loes: dan moeten we zoeken naar een combinatie lijkt mij. Hoeveel mappen hebben jullie effectief in gebruik / hoeveel mappen zijn nodig (Hoeveel berichten kijk je waarschijnlijk nooit meer naar)? @simonvb: Neem ik mee, wellicht kunnen we een plaatsje vinden voor een directe link. Quote
loes Geplaatst: 22 oktober 2015 Geplaatst: 22 oktober 2015 ik gebruik naast de inbox nog 2 extra mappen.abonnement meldingen (met regel waardoor alle abonnementen automatisch naar die map gaan)bewaren ik heb ingesteld dat de oudste berichten automatisch verwijderen wanneer de map vol zit, want inderdaad de meeste berichten kijk ik nooit meer naar. maar als er dan een bericht is die even bewaard moet worden dan verplaats ik deze naar de map bewaren. Zal voor iedereen weer anders zijn wat het beste werkt. Quote
loes Geplaatst: 22 oktober 2015 Geplaatst: 22 oktober 2015 Over de snelle links, als daar dingen uit verdwijnen is het misschien een idee om de blog erbij te zetten? Quote
Persica († december 2016) Geplaatst: 22 oktober 2015 Geplaatst: 22 oktober 2015 Wat ik een groot min-punt vind aan deze nieuwe up-date is dat mijn geplaatste foto van 89,9 kb bij het uploaden nu automatisch verkleind wordt naar slechts 11,9kb er blijft niets van over. Ook kun je nu geen tekstkleur meer kiezen...erg jammer. Blijkt dat een vernieuwing niet altijd beter hoeft te zijn. Quote
Roelie Geplaatst: 22 oktober 2015 Geplaatst: 22 oktober 2015 Alles staat nu wel erg ver uit elkaar, het in één oogopslag een hele pagina bekijken is er niet meer bij. Minder geschikt voor computer, beter voor mobiel. Quote
methikal Geplaatst: 22 oktober 2015 Geplaatst: 22 oktober 2015 Mooi nieuwe look. Veel beter dan de drukke achtergrond van de vorige.Top werk! Wat ik mis (of overheen kijk) is de mogelijkheid om bij bijvoorbeeld de ongelezen berichten gelijk naar de nieuwste (laatste) post te gaan in een topic dat je al eens gelezen hebt. EDIT: zie net dat dit wel bestaat in de nieuwe stijl. Hiervoor moet je op het 'rode pijltje naar rechts wijzend' klikken. Top! Quote
loes Geplaatst: 22 oktober 2015 Geplaatst: 22 oktober 2015 (aangepast) Of in plaats van het kleine pijltje op het icoontje voor de titel. Dat werkt mobiel ook prettig met aanklikken. Hebben jullie mobiel ook dat je eigen avatar rechts boven een beetje platgedrukt is? Edit: die rode kleur, of eigenlijk het gebrek aan blauw, komt van het avond/nachtscherm. verder werkt mobiel uitstekend. Navigeren gaat makkelijker. Ik had bij de oude lay-out vaak het idee dat ik iets hoger moest klikken. Klikte daardoor vaak mis. Dat is nu niet meer zo. 23 oktober 2015 aangepast door Gast Quote
Jane Doe Geplaatst: 23 oktober 2015 Geplaatst: 23 oktober 2015 Jorg door mijn adhd heb ik alles graag in mappen, omdat ik zelf zo gaotisch ben geeft dat overzicht en rust.Had alle mappen die mogelijk waren in gebruik, 1 voor forum, 1 voor mtfd, 1 voor ruilen en 1 voor privé buiten de 2 mappen post in en uit. Net even gekeken, maar is nog zoals het was volgens mij? Quote
aalterse-willy Geplaatst: 23 oktober 2015 Geplaatst: 23 oktober 2015 Het zal wel even wennen zijn maar alles is er nog geloof ik hé.Komt wel in orde. Blijkbaar is er nu ook de mogelijkheid om foto's te draaien, gedaan met op onze kop te gaan staan om iets te bekijken. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
bio-fee Geplaatst: 23 oktober 2015 Geplaatst: 23 oktober 2015 Ik vind het niet zo handig dat de avatars nu rechts staan ipv links; zo zie je minder snel wie er iets geschreven heeft. En ik vind ook dat de overzicht minder is; als ik op de ongelezen berichten klik, krijg ik een lijst met heel veel tussenruimtes dus ik scroll me een ongeluk. (Op de PC.) Quote
AshaiRey Geplaatst: 23 oktober 2015 Geplaatst: 23 oktober 2015 Het lettertype is een beetje te 'dun' om prettig leesbaar te zijn tegen de lichte achtergrond. Een vetter lettertype is rustiger voor je ogen. Nu zit ik na een minuut al te knijpen namelijk. Quote Groetjes,Bram
scubapat Geplaatst: 23 oktober 2015 Geplaatst: 23 oktober 2015 Ik weet het, de beste stuurlui staan aan wal Beschouw dit dus maar als opbouwende kritiek. Van mij mochten de pagina's wat compacter zijn.Nu staat het allemaal wel heel erg ver uit mekaar.Veel scrollen dus. En please! Kan iemand me zeggen hoe ik die irritante "auto spelling" kan afzetten? Quote
DannyL Geplaatst: 23 oktober 2015 Geplaatst: 23 oktober 2015 Het ziet er weer frisgroen uit, nu de grasmaaier er overheen geweest is! Mijn opmerkingen:- De afstand tussen de onderwerpen (en de lege ruimtes dus daar tussen) staat heel erg ruim, die mogen best wat strakker. Dat maakt het forum meer leesbaar, en minder scrollen. - Ik mis de 'ongelezen' berichten etc bovenin direct. Het is onder 'snelle links' netjes te vinden, maar ik vind het persoonlijk minder handig.. Verder; toppie! Quote
Erny Geplaatst: 23 oktober 2015 Geplaatst: 23 oktober 2015 Ik sluit mij aan bij de leesbaarheidsopmerkingen:Dikker (zwarter) lettertype voor beter contrast.Achtergrond grijzig ipv wit... is erg fel nu, zit de hele tijd te knipperen... Groene tekst is ook wat te licht qua leesbaarheid. Valt weg. Overzichten zijn erg ruim opgezet, minder overzichtelijk, minder in 1x in beeld dus meer scrollen. En graag ook een directe knop naar Ongelezen Berichten. Verder alleen maar complimenten. Oh... en de sla wordt wel gemist... Quote
bio-fee Geplaatst: 23 oktober 2015 Geplaatst: 23 oktober 2015 Oh ja, en wat ik ook nog mis, en dat miste ik op het oude forum ook al: als je de lijst van ongelezen berichten hebt, is er daar geen mogelijkheid om alle berichten als gelezen te markeren. Daarvoor moet je eerst weer terug naar de beginpagina gaan. Dat is niet handig. Quote
speets Geplaatst: 23 oktober 2015 Geplaatst: 23 oktober 2015 Dat kan je ondervangen door [Ctrl] ingedrukt te houden en dan op [Nieuwe Berichten] te klikken. Dat opent dan in een nieuw tabblad, dus kun je in het eerste tabblad klikken op [Gelezen]. Dat werkt ook als je draadjes wilt lezen: Ctrl ingedrukt houden voor een nieuw tabblad. Hoef je niet steeds terug te schakelen Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
bio-fee Geplaatst: 24 oktober 2015 Geplaatst: 24 oktober 2015 Mwah daar zie ik het voordeel niet zo van in, dat is nog steeds een extra handeling, net zoveel werk als weer teruggaan naar de beginpagina. Nee, ik stem toch echt voor een link om de berichten als gelezen te markeren, op de pagina met het overzicht van de ongelezen berichten. Dat is daar namelijk een hele logische plek voor. Quote
Jorg Geplaatst: 25 oktober 2015 Auteur Geplaatst: 25 oktober 2015 Wat ik een groot min-punt vind aan deze nieuwe up-date is dat mijn geplaatste foto van 89,9 kb bij het uploaden nu automatisch verkleind wordt naar slechts 11,9kb er blijft niets van over.Er als, zover ik weet, niks gewijzigd in de instellingen ten opzichte van de vorige versie. Ik ga dit navragen bij de programmeur. Ook kun je nu geen tekstkleur meer kiezen...erg jammer..Het aanpassen van de tekstkleur gaat via het toverstafje naast het formaat van het lettertype: Met het voorstel "limiet PM map naar 500 maar zonder mappen", ben ik dan nu al de mappen kwijtDeze wijziging is nog niet doorgevoerd. Alles is nog zoals het was Ik zal de mappenfunctie behouden en tevens het inboxlimiet naar 500 zetten. Oh ja, en wat ik ook nog mis, en dat miste ik op het oude forum ook al: als je de lijst van ongelezen berichten hebt, is er daar geen mogelijkheid om alle berichten als gelezen te markeren. Daarvoor moet je eerst weer terug naar de beginpagina gaan. Dat is niet handig. Voor deze zekerheid: is het voldoende om op deze pagina dezelfde knop als op de homepage toe te voegen "Markeer forums als gelezen"? Ik gebruikte deze pagina zelf niet (ik lees via de RSS feed) dus weet niet helemaal meer hoe het er uit zag is het een idee om alleen de topic's waarin je zelf hebt gereageerd rood te maken en de rest groen? De icoontjes gaan we aanpassen. Het is helaas niet mogelijk om alle topics waar je zelf hebt gereageerd te marken, anders dan via de functie: je eigen berichten via snellen links. nog wel een vraagje. hoe kan ik me nu abonneren op een blog van iemand?Momenteel volgensmij alleen door een reactie achter te laten en een vinkje te plaatsen. Ik ga kijken of ik de oude optie terug kan laten zetten. Toch even een vraagje nu.Onder 'Onderwerpen' zie ik die blaadjes met omgeslagen rechterbovenhoek.Dan zie ik ook dat er verschillende kleuren voor gebruikt worden en zelfs dat er meerdere symbolen bij staan.Wat is de betekenis daarvan?De icoontjes/symbolen gaan we aanpassen zoals het bij de de oude formversie was (dus geen megafoontje, geen sterretje, sjerp etc). Voorlopig kun je de betekenis negeren. Heb ik nog vragen gemist? Wijs mij er dan even op, ik beantwoord ze graag! Dat mag uiteraard ook via PM als je dat wenst. Quote
loes Geplaatst: 25 oktober 2015 Geplaatst: 25 oktober 2015 ik probeer het bericht van jorg te quoten maar ik kom in een leeg venster terecht... handmatige quote dan maar:loes schreef:is het een idee om alleen de topic's waarin je zelf hebt gereageerd rood te maken en de rest groen?De icoontjes gaan we aanpassen. Het is helaas niet mogelijk om alle topics waar je zelf hebt gereageerd te marken, anders dan via de functie: je eigen berichten via snellen links.Het markeren van de topic's waar ik in hebt gereageerd gebeurt al. In de oude lay-out met een klein stipje, nu met een beter zichtbaar sterretje. Topic waarin ik niet heb gereageerd Actief topic waarin ik niet heb gereageerd Actief topic waarin ik heb gereageerdniet actief topic waarin ik heb gereageerd is hetzelfde maar dan groen (ff geen voorbeeld van) Ik dacht toen ik het forum voor het eerst opende dat de rode blokken de topics waren waar ik in had gereageerd vandaar mijn voorstel. maar het sterretje is ook al erg duidelijk. zou jammer zijn als dit verdwijnt aangezien deze functie bij de oude lay-out ook al aanwezig was. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.