Erny Geplaatst: 23 april 2016 Geplaatst: 23 april 2016 Prettig gefeliciteerd! Op 20-4 gezaaid: beetje veel want ook gelijk kiemtest.PalmkoolKailan Happy RichKailan DaraKailan BimiKailan/Hon Tai Sai RoodLab Lab bonen Aardappels Sarpo Mira gepoot op worteldag (toevallig) 22-4, 30 stuks.
tuinLB Geplaatst: 23 april 2016 Geplaatst: 23 april 2016 Vandaag gaan de aardappels de grond in. De 2e lichting, surprise en een paar francelinnes die over zijn gebleven uit een zakje van de aldi. Ook de snijbonen gaan vandaag de grond in.
sugarlevi Geplaatst: 24 april 2016 Geplaatst: 24 april 2016 Sojaboontjes van de week in een bakje met zand ter kieming gelegd.Zojuist de pompoenen en courgettes gezaaid. En maar eens op zoek naar meer potten, en iets van een tray, om ook de komkommers te kunnen zaaien. Heb je daar in principe niet veel planten voor nodig, maar met hoe het volgend jaar ging, zaai ik er liever veels te veel. Zodadelijk maar eens palmkolen doen, en wat ander kolig spul. Eh heeft iemand per ongeluk nog een stukje vensterbank over? "I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"Colonel Kurtz
Patrijs Geplaatst: 25 april 2016 Geplaatst: 25 april 2016 Te weinig vensterbank vind ik geen excuus , maak of koop er ruimte bij: http://www.greenhousewindows.com/vinyl_install_existing.htm De moestuin van Patrijs
angela († maart 2025) Geplaatst: 25 april 2016 Geplaatst: 25 april 2016 Gisteren mais, pompoen, komkommer en augurk gezaaid en blauwe ipomeaEn de citroen en grapefruit overgepot.
sugarlevi Geplaatst: 25 april 2016 Geplaatst: 25 april 2016 Te weinig vensterbank vind ik geen excuus , maak of koop er ruimte bij: http://www.greenhousewindows.com/vinyl_install_existing.htm Grapjas. De balkondeuren houd ik graag nog over om naar buiten te kunnen om de buitenboel te wateren. Ik ga gewoon de hoogte in, past nog wel een etage aan planten boven. Het moet gewoon weer voorjaar worden! "I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"Colonel Kurtz
speets Geplaatst: 26 april 2016 Geplaatst: 26 april 2016 Ja, hier groeit het spul ook de tent uit.Vanmorgen lag er sneeuw... nog een paar dagen volhouden, dan mogen ze naar de kas Dan kunnen de tomaten hiernaartoe en ga ik courgettes enzo zaaien in de lichtkast. "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
henkg Geplaatst: 26 april 2016 Geplaatst: 26 april 2016 Paar dagen geleden: afrikaantjes (uiteraard binnen)Vandaag: suikermais (voorzaai KK)En morgen, de zaaihulpjes liggen al klaar: Winterwortels. Voorzaaien in WC / keukenpapierrolletjes bevalt me goed. Dan is in ieder geval de eerste 10 cm mooi recht.(Vanaf nu begint het opsparen van rolletjes voor seizoen 2017) De flespompoen, courgette, meloen, komkommer gaan over een weekje gezaaid worden. 2025_teeltlijst (.xlsx)
speets Geplaatst: 26 april 2016 Geplaatst: 26 april 2016 Afrikaantjes en zonnebloemen, kris kras door de moestuin. Ik hou wel van verrassingen "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Fruitje Geplaatst: 26 april 2016 Geplaatst: 26 april 2016 Basilicum. Eerste keer, las net dat het niet zo dicht op elkaar moest. Volgende keer eerst lezen, dan zaaien .
Jorieke123 Geplaatst: 27 april 2016 Geplaatst: 27 april 2016 Weer wat bietjes, sla, koolrabi, en ook wat koriander. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
MartinH Geplaatst: 27 april 2016 Geplaatst: 27 april 2016 Boerenkool, andijvie, pompoen en Asian meloen mijn moestuin http://www.martinsmoestuin.nl
Raquette Geplaatst: 28 april 2016 Geplaatst: 28 april 2016 Rode melde. Nadat ik in het vorige zakje kevertjes ontdekte, had ik een nieuw zakje zaad toegestuurd gekregen van Van der Wal (top!). Dat zag er toch wel even heeeel anders uit... Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com
henkg Geplaatst: 28 april 2016 Geplaatst: 28 april 2016 Vandaag gezaaid, voor in de koude kas:^ Komkommer Marketmore / Courgette defender (groen) / Courgette geel / Flespompoen butternut Watham / Meloen Charentais 2025_teeltlijst (.xlsx)
Jorieke123 Geplaatst: 28 april 2016 Geplaatst: 28 april 2016 In de kas in potjes: Kleine watermeloentjes, meloenen 'sweet granite' , utchiki kuri pompoen, en een pompoen van Jet? Zo 1 van Rareseeds.com met een lange groeiperiode ofzo? Staat me vaag iets van bij. Nou ja, we zien wel. Ook 'saisai purple' (radijsstengels) in de vollegrond, en wat rijtjes rucola. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
RobO Geplaatst: 30 april 2016 Geplaatst: 30 april 2016 pompo's uchiki, tonda en blue hubbard (die bewaren ook in die volgorde) op warmtegele courgette, sla st antoine van Jetsereh, thaibasilicum, gember, kunjit, kruidnagelbasilicum op warmte
harm07 Geplaatst: 30 april 2016 Geplaatst: 30 april 2016 Vandaag wat lente-uitjes en radijs gezaaid + bloemenmengsel.
Blago Geplaatst: 30 april 2016 Geplaatst: 30 april 2016 Kervel en borage. Voor de kervel heb ik een plek, voor de borage wordt het zoeken vrees ik (maar het is zo'n leuke plant)...
pippi Geplaatst: 30 april 2016 Geplaatst: 30 april 2016 Vandaag pas de sperziebonen gezaaid, ik wil de drie-zusters-methode uitproberen met mais, bonen en kleine meloentjes, en daarom moest de mais wat voorsprong op de bonen hebben. De mais gaat morgen naar buiten en van de week de grond in.
Joycee Moes Geplaatst: 2 mei 2016 Geplaatst: 2 mei 2016 Gisteravond nog sugersnaps in pot gezaaid, ben erg benieuwd Groetjes Joycee ----------------When someone said I live in a fantasyworld I almost fell off my unicorn
speets Geplaatst: 3 mei 2016 Geplaatst: 3 mei 2016 Courgette-, pompoen- en komkommerzaden in de week gelegd. "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Raquette Geplaatst: 3 mei 2016 Geplaatst: 3 mei 2016 Tweede ronde van radijs, raapsteel, groen mosterdblad en rode melde. Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com
Claudia69 Geplaatst: 3 mei 2016 Geplaatst: 3 mei 2016 Beetje later dan gewoonlijk, maar de suikermaïs, de courgettes, komkommers en pompoenen zijn voorgezaaid.
Aanbevolen berichten