Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2016)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De pine berry een plekje gegeven tussen de aarbeien in pot en lange bak.

De courgette die ik nog had van moestuintjes, is pas 3 dagen geleden ontkiemd en moest nu al in een eigen potje! Allebei zo snel gegroeid!

Geplaatst:

De eenden door de moestuin gedreven, maar ze vonden er weinig. En ze waren al vol van naaktslakken uit het hoge gras in hun wei, dus ze hadden ook niet zoveel zin.

Verder wat savooiekool uitgeplant, de regenmeter leeggegooid die aangeeft dat er 25 mm is gevallen gisteren! En ik ga nog meer doen vandaag, er is altijd genoeg te doen zodra ik de deur uit stap.

Geplaatst:

Gewied, bonententje gemaakt en bonen uitgeplant. Een naaktslak gevonden en richting het uitgevlogen maar eigenlijk meer lopende dan vliegende minikoolmeesje gebonjourd. De ouders hebben het maar druk met voeren en te waarschuwen voor die enge mensen met hun rookkringeltjes die veel te dichtbij zitten met hun piepende camera. (gepensioneerde buren....)

Geplaatst:

Wat tomaten gediefd. Ze begonnen echt groot te worden dus heb ik er direct twee gestekt.

Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!

Geplaatst:

Ik heb een obelisk voor mijn reukerwten in elkaar gestoken. Die kreeg een plaatsje in de moestuin. Indien de obelisk morgen nog rechtop staat ( lees: de wind-test heeft doorstaan ) dan zet ik er de plantjes bij

Geplaatst:

Een hangend tomatenblad weggeknipt, twee andijvies geoogst, geschuild voor de regen in het tuinkot en wat aardd in de bak toegevoegd.

Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!

Geplaatst:

IMG2016060122371721471464813556.jpgIMG2016060122365928061464813543.jpgIMG2016060122363242891464813525.jpgIMG2016060122361769251464813503.jpgIMG2016060122355199761464813478.jpg

Ladingen onkruid getrokken!! Ik was het helemaal zat. Ruim 75 slakken een oplazer gegeven, korrels gestrooid, moestuintje aangeharkt, en ook onkruid verwijderd.

En onderweg in mijn tuin een paar mooie bomen op de foto gezet!

Geplaatst:

Alle bakken, en potten gewaterd. Het is hier kurkdroog, en de plantjes hadden dorst. Brandnetelgier in een fles gedaan, en de mannen in dit huis gewaarschuwd dit niet voor de auto's te gebruiken .

Geplaatst:

Marielle: die bloemenfoto's passen mooi in het "heb je ook een bloementuin-topic".

En mensen... al die mooie insecten wil ik écht wel in het daarvoor bestemde Insectentopic zien hoor! (RoBo!!)

Wat heb ik gisteren en vandaag gedaan? Nou...

Gulzig Olifantensnavelbekdier gespot...

IMG981059531464819219.JPG

En veel, heel veel slakken geraapt. Met de bosmaaier de drie hoofdpaden (1 is van twee buren maar die knippen het gras nauwelijks of niet dus moet ik dat pad er ook wel bij doen, zucht) gemaaid en én passant veel slakken vermalen, tot de bosmaaier er weer mee ophield toen ie te warm werd? (is iets niet goed afgesteld blijkbaar?).

Veeel gepuft en gezweet, het was 27 graden in de schaduw en ontzettend benauwd en klef weer... Bij de minste inspanning kleddernat. Op gegeven moment was het ook echt heiig en hing er een soort blauwe mist...

Toen het een beetje afkoelde nog wat onkruid uit voorste bak gehaald... langzaam...

En de biervallen ververst en nieuwe bijgezet.

Twee mooie grote olielampen gescoord, gratis aan het pad.

Vandaag beter weer, meer wind, niet benauwd.

Behoeftige plantjes gewaterd.

Bloemen die het nodig hadden verspeend.

Laatste pepers van p6 naar p9.

Dille/Dragon/Shiso verspeend.

Rekje voor Knolcapucien gemaakt.

Gezien dat er veel komkommer/augurk gekiemd is.

Bierbakjes op strategische plekken gezet.

Voorste bak op moestuin nog wat onkruid weggehaald, Parijse worteltjes geoogst die vorige herfst zijn gezaaid... grond begoten met mestwater en geëgaliseerd en veel gezaaid, vooral dik vanwege de slakken en eventuele slechte opkomst want oud zaad.

IMG980584241464820343.JPG

En die vele Vergeetmijnietplantjes mogen nog heel even blijven bloeien.

Tomatillo's en Palmkool en Kailan's (Happy Rich/ Bimi) geplant.

Twee aardappeltjes Roseval vd Lidl op open plek tussen de Sarpo Mira gepoot.

Cementbak, waterbak, was weer bijna leeg... en lauw... dus verder leegegoten en met de kruiwagen en bijbehorende waterzak nieuwe lading vers koel water gehaald. Daar mij gelijk mee beplenst en zelfs ff met mn benen in gaan staan... ozo verfrissend.

Dit is die kruiwagenwaterzak:

IMG981460121464820752.JPG

En de frisse bak:

IMG981323321464820729.JPG

Foto's gemaakt, vooral van wolkenluchten en beestjes en bloemetjes.

Geoogst: Rucola, Bieslook, Oregano, Munt, Oerprei, Knoflookbloemstengels, Snijbiet, oude worteltjes.

Bij het huisje, net voor ik wegging toch nog ff met de grote snoeischaar rondgeknipt en paar struiken in toom gebracht.

Geplaatst:

oversloothangende zaailingen gesnoeid en geknipt met wat stro in de compost

slakken geknipt en 4 veenmollen gevangen

gescholen voor de regen dus kasje wat opgeruimd

plantjes van onze stadskweektuin gescoord, rijtje bonenkruid en wat rozemarijn

Geplaatst:

Gisteren de hele dag de versnipperaar gevoerd, pff spierpijn! Bonen uitgeplant, het kapucijnernet hoger gemaakt, eindelijk draden gespannen en de bramenwirwar gelijk maar gefatsoeneerd. Al tijden: mollengangen dichttrappen/onder water zetten in mijn achtertuin. Effect: steeds weer nieuwe gangen bij voorkeur zo dat planten met wortels in het luchtledige hangen..

Geplaatst:
Zelf lawaai gemaakt in de tuin..stemoefeningen gedaan tijdens het onkruidwieden.

...helpt dat tegen slakken of komen ze juist graag luisteren?

Het helpt helemaal niets..maar mijn ademhaling wel perfect onder controle..

Verder hier massamoordenaartje gespeeld en slakken geknipt gisterenavond na de enorme hoos en onweersbuien.

Ook de groene en paarse asperge zaailingen uitgeplant, fijn alles door elkaar want mijn oh zo behulpzame knullen wilden hun "oude" moeder helpen en hadden ze samen in een groot krat klaargezet bij het perk. DUS ik heb straks een bont aspergeperk. Ach wat maakt het ook uit!

Geconstateerd dat ik niet genoeg slakken heb geknipt, alle jonge kool-en sla planten in een nacht weggevreten. Dus maar weer zaaien het weekend.

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

Peterselie, basilicum, rucola, watermeloen, stokbonen (had niet nodig geweest om opnieuw te zaaien als die k*t slakken niet meer dan de helft van mijn al dik 1.5 meter hoge planten op aten ), een nieuwe pot gegeven.

Geplaatst:

Oh frustrerend die slakkenverhalen, balen hoor

Groetjes Joycee

----------------

When someone said I live in a fantasyworld I almost fell off my unicorn

Geplaatst:

Vier liter (yoghurtemmertjes vol) slakken geraapt die na de onweersbuien met stortregen massaal in beweging kwamen en het hogerop zochten.

Geplaatst:

Heel veel onkruid weggehaald en dus ook slakken tegengekomen. Schade valt mee, maar ze pakken wel altijd je 'favotiete' plantjes. Verplicht wegens te kleine leefomstandigheden, de aubergines, komkommers en augurken snel bij elkaar gezet. Wat Mizuna's in de volle grond gezet en een paar aangename en goede gesprekken gehad. Mooie dag alles bijelkaar!

Als ik buiten ga roken,

is dat meestal op eiken of beuken,

maar ook wel op appel- of kersenhout...

Geplaatst:

Helaas geen foto's gemaakt.

wat hebben we gedaan...

* onkruid verwijdert

* water gegeven

* kruisbes in de grond gestopt

* stro bij de aardbeien

* stenen (alweer) verplaatst

* bedacht wat ik in de lege ruimte wil

* met de baby in de zon een flesje gedronken

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...