Joycee Moes Geplaatst: 3 mei 2016 Geplaatst: 3 mei 2016 Oh wat vervelend Pippi, hoop dat je spray werkt en ze je wat meer met rust laten Groetjes Joycee ----------------When someone said I live in a fantasyworld I almost fell off my unicorn
sugarlevi Geplaatst: 3 mei 2016 Geplaatst: 3 mei 2016 Ik ga straks alleen even de koffieprut bij de aardbeien neergooien. Deze slimme dame is vergeten haar envelopje met zaden mee te nemen. Ook niet de eerste keer. Schiet zo niet echt op met inzaaien. En het is zomer, zomer, zomer, zomer!! Het moet groeien en bloeien! Maar dan moet er wel iets instaan dat kan groeien. "I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"Colonel Kurtz
Erny Geplaatst: 3 mei 2016 Geplaatst: 3 mei 2016 Omdat het op de moestuin weer zeiknat was (we beginnen toch wel te vermoeden dat de waterstand in het gebied door de waterschappen hoger wordt gehouden, het is namelijk wel heel erg dit jaar... ) ben ik de laatste dagen vooral in de tuin bij het huisje bezig gegaan. Op de moestuin alleen wat kunnen gras knippen en slakken zoeken en gisteren hebben we de bosmaaier nog even laten rondzwieren. De arme Fred zat helemaal onder de vermalen slakkenprut... Bij het huisje, Vaalbara, wat dingen voorgezaaid. Drie soorten bietjes. Maar vooral ook weer bloemen.Ooit moet me dat toch ook lukken. De zaaisels staan in het Lidlkasje. Verder een hele dag heen en weer gekeuteld en van alles door elkaar gedaan... Halve pallets uit schuren op stapel, tractorband verplaatst, water weer aangesloten, houten tafel uit de schuur en ingevet met Aldi Hardhoutenmeubelolie, dingen klaargezet voor transport en nog van alles tussendoor. En gisteren nog een transportje met de auto van vrind H. Nog meer bakken met bloemkiemen mee. Ook naar het Lidlkasje waar het lekker licht is en dus misschien zijn ze daar gelukkiger en het ruimt thuis lekker op. Knolcapucien mee en wat bessenstekken. In de tuin aan het wroeten geweest. Weer een metertje van de voorste "border" ontgonnen en daar wat planten in gezet die in de ronde bak vanaf vorig jaar groot en sterk hebben mogen groeien. En gister met de totaal overgroeide linker"border" begonnen. Door de enkel heb ik hier vorig jaar nix aan kunnen doen en het gras en de aardbeien hadden alles overwoekerd. Er zijn weinig overlevenden. Maar tot mijn grote verbazing wel dat speciale Vergeetmenietje via de mtf ooit. Ben tot de helft gekomen.Ook nog een kar met "aanwaai"bloeiers van de moestuin opgehaald. Verbena's en Vrouwenmantel en Prikneus bijvoorbeeld.Heerlijk in de zon. Het leek wel zomer!
Toto Geplaatst: 5 mei 2016 Geplaatst: 5 mei 2016 Tomaten in de serre gezet om af te harden, de 4 open bloemetjes van de radijzen bestuift aangezien er nog niet zoveel insecten zijn die dat voor mij willen doen en de kruidenbak leeggemaakt en de dragonplant (voortgekomen uit een stekje van een gekochte plant die nu al lang dood is) er al in geplant. Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!
Thijs206 Geplaatst: 5 mei 2016 Geplaatst: 5 mei 2016 Grote migratie hier vandaag: heb van alle soorten tomaten, augurken en komkommers 2 exemplaren thuis gehouden en de rest vandaag uitgeplant in de nieuwe folietunnel. Het 15-dagen weerbericht geeft geen nachttemperaturen onder de 10 graden meer aan en als het toch mis gaat heb ik dus nog een paar reserve exemplaren thuis staan.Stiekem zal ik het weerbericht nog wel veel inde gaten houden de komende dagen
pippi Geplaatst: 5 mei 2016 Geplaatst: 5 mei 2016 Alle tomatenplanten vanochtend in de tuin gezet, gewoon in hun pot. Vanmiddag was er eentje waarvoor de stress en de volle zon wat veel waren geworden en die had wat hangende blaadjes. Ik heb hem een klein beetje water gegeven en in de schaduw gezet. De rest stond er prima bij. Vannacht blijven ze buiten, en morgen gaan ze de volle grond in.
Indy Geplaatst: 6 mei 2016 Geplaatst: 6 mei 2016 Alle afgeharde planten hebben een plekje in de tuin gekregen. De tomaten staan in een kleine kas,en mogen wachten tot het einde van de maand om uitgeplant te worden.Pepers staan lekker op de veranda ,en de watermeloenen staan in de bak op de veranda. Vanmiddag maar een zonnescherm opgehangen onder het afdak, het was inmiddels 50 graden.Beetje heet!. De voorgeweekte bonen,met sprietje in de warme grond gezet.De voorgeweekte mais (een deel) in de volle grond gezet, en een deel in potjes. Eeuwige moes stekken gemaakt, een kooltent gemaakt van een oude partytent,met de bekende gordijnen.
Flup Geplaatst: 7 mei 2016 Geplaatst: 7 mei 2016 Eindelijk weer wat in de tuin kunnen doen, heerlijk! De chayote overgeplant in de tuin. Eigenlijk moet dat na ijsheiligen, maar de temperatuur blijft de komende twee weken ok, zelfs 's nachts. Binnen was hij al ruim 2 meter hoog, dus het werd de hoogste tijd. Ook heb ik een paar pompoenen buiten geplant.En vooral veel onkruid getrokken.
RobO Geplaatst: 8 mei 2016 Geplaatst: 8 mei 2016 citroenbonen gezaaiddahlias geplant lekker diepgeluierd
Toto Geplaatst: 8 mei 2016 Geplaatst: 8 mei 2016 Paprika's per 3 in potten gezet in de serre Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!
speets Geplaatst: 8 mei 2016 Geplaatst: 8 mei 2016 Vanmorgen vroeg de tomatenkas in de moestuin opgebouwd. Voor de paprika's Elk jaar weer een heel gedoe met al die verschillende maten stokken. Ik moet ze beter merken Nog even wat gerommeld, maar ik vind het veel te heet in de zon Wil wel graag uien en wortels zaaien, maar dat heeft nu ook niet veel zin. (Nee, ik ga niet met natte zakken werken ) "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
RenJ Geplaatst: 8 mei 2016 Geplaatst: 8 mei 2016 Paprika's en pepers buiten in de volle grond uitgeplant.Daarna ook nog even een tray vol rode bieten gezaaid
prettig gestoord Geplaatst: 8 mei 2016 Geplaatst: 8 mei 2016 Onkruid gewied, gelukzalig rondgekeken naar alles wat de grond uitknalt met dit warme weer. Bonen in de week gelegd om morgen voor te zaaien. Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Tanja65 Geplaatst: 8 mei 2016 Geplaatst: 8 mei 2016 Talloze zaailingen verpot en een deel in de volle grond/moestuinbakken gedaan. Dit was de eerste keer dat ik zoveel heb voorgezaaid, wat een weelde. Jippie, ik krijg eindelijk echt groene vingers! * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Erny Geplaatst: 8 mei 2016 Geplaatst: 8 mei 2016 Gisteren net op tijd van alles bewaterd... gaat wel hard met die hete zon opeens... Grote Parasol opgezet. Van halve pallets twee tafeltjes gemaakt. Pootjes aan getimmerd. Handig voor vuurtje/rocketstove opzetten en als zaaitafeltje. Plantjes uit Lidlkasje in open lucht gezet, voor de Kailan en de bietjes werd het daar iets te warm. Nix op de moestuin gedaan... veeeeeeeel te warm daar, bij het huisje waaide het tenminste lekker en was schaduw. Wel de zinken badkuip weer gevuld met water voor de broodnodige verkoeling. Het Huismuisje ontmoet... die keek zo van: Wat doe jíj nou in MIJN huisje?? Trok zich weinig van mij aan. Net als de Tuinmerel die steeds mn stoep en paden weer onder de rotzooi gooit tijdens zijn verwoede voedselzoektochten. Nu kon ik zien hoe wild ie daarbij te werk gaat. s' Avonds nog heen en weer naar huis gereden om een krat met pepers te transporteren. Staan nu in het Lidlkasje. 's Nachts heerlijk geslapen (beschermd door de klamboe want veel muggen) nadat ik lekker vuurtje had gestookt en tartaartjes had gebakken met brie erin, met stokbrood en Aioli. Vandaag:Zaairondje gedaan, kruiden en mais (in wc rolletjes).Planten die op de moestuin spontaan groeien bij het huisje gepoot, Prikneus, Verbena's, Sedum, Vrouwenmantel.Munt , laatst gekregen, in pot gezet. Bangggg... door de tweede blauwe Hartmann stoel gezakt... Was duidelijk niet hun beste modelletje... normaal gaan die dingen heel erg lang mee... deze waren nog niet oud. Nu zit ik weer met van die lelijke oeroude witte afdank exemplaren) Tussendoor steeds lekker bij de badkuip verkoeling zoeken. Helaas weer naar huis toe want de poes had ook wel honger ondertussen. Het weggaan is altijd moeilijk. Geconstateerd dat het best vreemd aandoet dat er bomen zijn die nog maar nét hun blaadjes ontvouwen en het dan opeens al volop zomer is...
Indy Geplaatst: 8 mei 2016 Geplaatst: 8 mei 2016 Wat een heerlijk moestuinverhaal . Ik heb gisteren alleen de knolselderij plantjes geplant.( kon, het was worteldag) Wel een (opengeknipt) bakje er nog over gezet tegen slakken.Heel bij dat ik nog niets in volle grond heb gezet aan tomaten. Want als het eind van de week 10 -15 graden wordt Ze dus nog maar even lekker gewaterd. Ik had de eeerste pompoenen in volle grond gezet, en daarvan zijn er al weer 2 aangevreten door slakken, waarvan 1 gewoon vanaf het steeltje,dus die doet niets meer Verder gewoon heerlijk van de zon genoten
DannyL Geplaatst: 9 mei 2016 Geplaatst: 9 mei 2016 Eigenlijk een paar dagen werk... Konijnenhok een 30cm minder diep gemaakt. Nu paste die tenminste door de deurGoot gemaakt onder de aardbeien bakken.Weer wat dingen gezaaid, en wat verplant. Helemaal in m'n elementje zo met zulk mooi weer.
Flup Geplaatst: 9 mei 2016 Geplaatst: 9 mei 2016 Wat tomaten in de kas geplant, courgettes buiten geplant, onkruid gewied en vooral genoten. De tuin wordt groen en dat is altijd mooi om te zien.
julia Geplaatst: 9 mei 2016 Geplaatst: 9 mei 2016 Op zoek gegaan naar de boosdoener die het blad van mijn sugarsnaps en radijsjes aanvreet. Helaas niet gevonden, ik verdenk nu vogels. Slakkenkorrels liggen er nog... Ook nog wat onkruid weggehaald en violen uitgeplant.
tuinLB Geplaatst: 9 mei 2016 Geplaatst: 9 mei 2016 Alles een keer extra water gegeven, had gister de prei in de volle grond gezet, maar geloof dat ik ze vergeten was water te geven. Hoop dat ze zich nog een beetje herstellen
speets Geplaatst: 10 mei 2016 Geplaatst: 10 mei 2016 De paprika's in de kas geplant en er wat pepers en tomaten bij gezet die pas volgende week de volle grond in gaan vanwege de a.s. kou Nu staat - op nog 1 couveusekindje na - alles in de kassen en kan het wijnrek voor het raam weg. Heerlijk, back to normal Mijn tuinbuurman beweerde dat ik meteen van mijn tuin af moet, want dat ik daar illegaal zit Die vent probeert me al 3 jaar weg te krijgen. Morgen even definitief regelen, want iemand heeft ergens een steekje laten vallen. Slecht voor mijn bloeddruk "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Toto Geplaatst: 10 mei 2016 Geplaatst: 10 mei 2016 Vriendelijke buurman heb jij. Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!
CherryCharlie Geplaatst: 13 mei 2016 Geplaatst: 13 mei 2016 Ik heb cherrytomaatjes buiten in de emmer gezet en mijn eerste radijsjes geoogst En iedere dag kijk ik of mijn doperwtjes al knoppen hebben, maar duuuuuurt laaaaaang! Ze klimmen wel supermooi omhoog langs de bamboestokken ^_^ Gaat echt hard! Schrijft over outdoor, groene en duurzame lifestyle op http://www.cherrycharlie.nl (shameless plug)
angela († maart 2025) Geplaatst: 13 mei 2016 Geplaatst: 13 mei 2016 Mijn tuinbuurman beweerde dat ik meteen van mijn tuin af moet, want dat ik daar illegaal zit Die vent probeert me al 3 jaar weg te krijgen. Morgen even definitief regelen, want iemand heeft ergens een steekje laten vallen. Slecht voor mijn bloeddruk waarom wil hij je weg hebben?
Indy Geplaatst: 13 mei 2016 Geplaatst: 13 mei 2016 Lekker dan zo'n buurman , vandaag een aantal pepers in grotere potten gezet, een aantal die bij elkaar stonden gesplitst. Weer 3 courgettes ,die afgehard waren in hun bakken gezet. Nog maar weer wat ongewenst kruid uitgetrokken,water gegeven, want het is kurkdroog.
Aanbevolen berichten