Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2016)


Jorg

Aanbevolen berichten

Vierkante meter volledig leeg gemaakt en alle aarde op een hoopje in een hoekje van de tuin tussen de planten gezwierd.

Geen flauw idee wat ik er anders mee moet aanvangen.

Morgen het omgekeerde proces: de bak vullen met nieuwe aarde en slaatjes en andijvie planten die hopelijk klaar zijn voor 15 mei.

Dus nu een bericht aan de zon: Schijn maar mooi!

Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Toto: je kunt oude 'opgebruikte' potgrond ook mengen met compost en opnieuw gebruiken! Althans, dat doe ik, anders word ik te arm.

 

Moest vandaag in bed liggen vanwege m'n gezondheid, maar ik heb mijn tuinplan voor 2016 af! En alles wat erop staat is ook al gezaaid en/of opgekomen, een fijn gerust gevoel. Ik ga dit jaar ook proberen om 'nateelten' te doen, dus bv. over drie weken weer wortels zaaien.

 

Plan:

 

tuinplan201638541460227756.png

Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir

 

Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com

Link naar reactie
Delen op andere sites

@raquette

 

Ik heb maar 1 bak en ga daarom alle grond uit de bak doen uit schrik voor ziektes. Ik heb dan daarstraks ook alles een mooi gekuist en met een borstel schoongeveegd.

Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De schade van de konijnen zo goed als mogelijk weg gewerkt, vol op geschoffeld in de sier/fruittuin. Aardbeien die over waren geplant. Met de bosmaaier in de weer geweest. Beetje gesnoeid in de moestuin.

 

En, de zaden voor de wedstrijd gezaaid, net als de tomatenzaadjes van Heinz. Die zaten vandaag allebei bij de post

Link naar reactie
Delen op andere sites

aardappels gepoot, de vroege (heb al een flinke fleece standby)

campings ingericht voor kolen prei en pastinaken

die laatste gezaaid met wat plantuitjes erbij

gekeken naar de rabarber in de bleekpotten, =bijna klaar

capucijners in de spoorramen gezet

aarbeibedjes opgeschoond, daar komt eindelijk weer groen in

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bloemen uit de Roomse kervel geknipt. Leek me beter.

 

Nu lees ik dat het normaal is dat die zo ongeveer bloeiend de grond uit komt

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was mooi weer om wat aan de bakken op het terras te doen.

De moestuinbakken zijn afgevuld met compost zodat de planten er straks voldoende voeding is voor de planten.

 

In één van de bakken staan allerlij soorten radijzen, winter prei en rode bieten/kroten.

In een andere bak staan ook bieten, zomerwortels, ronde wortels, en sla.

In de derde bak staat ook wat sla en een cristal lemon. Het is voor de cristal lemon nog wat vroeg maar op deze bak zit een kap waardoor de temperatuur wat warmer blijft.

 

Ook is het terras en de meubels onder handen genomen, dit ziet er ook weer netjes uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moest vandaag werken dus niet veel, alleen de prikneus in potjes gestopt voor de MTFD.

En een muurbloem plantje voor een kennis.

 

Prikneus, ik vind het zo'n leuk plantje. Ik heb het vast al wel eens eerder ergens verteld, maar er was er eentje aan komen waaien net op de rand van mijn voortuin. Duurde wel een jaar of wat voor hij ging bloeien, maar zonder bloemen is hij ook al mooi met dat grijze blad. En vorig jaar een grote ontploffing van bloemen, echt prachtig. En toen was hij uitgebloeid en bijna zover dat ik er zaden van kon oogsten en toen ging de buurman onkruid weghalen en ik kwam thuis en mijn prikneus was weg.

 

Ik heb echt bijna gehuild, vond het zo erg, zo'n mooie plant! Ik heb tussen de stenen gezocht naar zaadjes, toch wel wat kunnen redden gelukkig en ik heb nu drie bakjes met baby-zaailingen. Die mogen veilig in de achtertuin straks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat er iemand heel blij mee gaat zijn. Echt tof gedaan

 

dankje was gewoon een bouwpakket van zooplus.nl, maar oke. En ja, ik denk ook wel dat ze er blij mee gaan zijn. Voor de hond issie te klein, maar hij is dan ook voor de katten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niika, ik vroeg me inderdaad gelijk af (voor ik je antwoord las): ' ...Heel goed gedresseerde kippen?...'

 

Ik heb vandaag de van Jorieke gekregen aardperen ingegraven in de border en een in de weg staande smeerwortel verplaatst.

 

20160418174507HDR127981461006232.jpg

 

Aardperen in 'Het Verdomhoekje' (wees gerust, ik heb ze wijsgemaakt dat het de beste plek van de hele tuin is, zodat ze goed willen groeien).

 

20160418172146HDR162361461006301.jpg

 

Smeerwortel. Hoezo lange penwortels??

 

20160418181746HDR170811461006329.jpg

 

Alles weer netjes op z'n plekje en toch weer een deel van de border klaar!

NB. Zoals je kunt zien zijn de smeerwortels door de slakken gebruikt als 'object of affection', waarschijnlijk bij gebrek aan beter voer.

Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir

 

Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier de mooie daslook van Nynke geplant en de pepers van Anna

aardperen van de landjevandeboerbuurtjes geplant , roze lekker gladschillig om minder te hoeven schillen

spinazie geoogst

kweepeer bekeken, het lijkt er op dat de vorst na het eerste uitlopen in de warme januarigolf toch alle bloemen heeft gekild

sjalot gris van Jet bekeken, doen het prima, geplant in oktober

 

ennuh, gewied

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...