Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2016)


Jorg

Aanbevolen berichten

Weer een stuk losgemaakt met de spitvork en wat klonten fijngemaakt. Er ligt een laag (grove)compost in mijn nieuwe verhoogde bakken, en dat moet een beetje mengen met de zand-ondergrond.

En er is vanmiddag weer met 2 man sterk aan de paden en het pleintje in de tuin gewerkt. Morgen schijnt het allemaal af te zijn (nog 2 kleinere verhoogde bakken te gaan)

 

IMG366134321461077722.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag een tuin huisje gebouwd.....

 

DSC_0904.jpg

 

Ooh, wat schattig! En wat knap!

 

Ik denk dat mijn katten dat ook wel willen.

 

haha @pippi valt wel mee hoor, was een bouwpakket van zooplus.nl dus alleen nog maar in elkaar schroeven

 

@speets: haha, bijna dezelfde ja mijn voorkant is wat verder dicht. Leuk dat je kat er in ligt, mijne vinden het nog maar zo-zo...

 

@Raquette: kippen.. ja, dat zou ik wel leuk vinden maar daar is mn tuin te klein voor

Link naar reactie
Delen op andere sites

verhoogde bakken

Waarom heb je verhoogde bakken? I.v.m. natte grond of heeft het nog andere voordelen?

 

mijn voorkant is wat verder dicht. Leuk dat je kat er in ligt, mijne vinden het nog maar zo-zo...

Ja, daarom heb ik ook dat luik en nog een paar plankjes eruit gesloopt

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo kon/kan er een boel goede grond (compost, en gecomposteerde paardenmest) bovenop mijn nare kale zandgrond komen, zonder eerst een boel af te graven.

Ook werkt het voor mij overzichtelijker, netter, en ook warmt de grond iets eerder op. En het werkt ook fijn met het afdekken van jonge plantjes (door iets opstaande randen van de bak kan ik er iets op leggen wat ze beschermt tegen vogels of bijv. vorst) en het afdekken van oudere planten met een tunnel van insectengaas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn voorkant is wat verder dicht. Leuk dat je kat er in ligt, mijne vinden het nog maar zo-zo...

Ja, daarom heb ik ook dat luik en nog een paar plankjes eruit gesloopt

 

ah, dat is wel slim. Maar op zich kruipen ze hier overal wel in, dus ik wacht het nog even af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie tuin Jorieke! Dat wordt wel wat war

 

Ik heb vandaag al mijn tomaten, pompoenen, courgette/komkommer en pepers verspeend. 12 x vruchtgewas, 12 x peper, 14 x tomaat. Oh ja, en nog 6 x overschot dat ik aan de buurvrouw heb gegeven. Niet eens superveel, en toch ben ik er meer dan twee uur mee bezig geweest!

 

Komt misschien ook doordat ik de keuken gebruik als koude kas en dus elke keer als ik iets gedaan heb ook de hele keuken weer moet fatsoeneren

 

Oh ja - en ik heb nog snel blauw maanzaad van Kibas gezaaid! Koudekiemer, dus hopelijk komt die nog op.

Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir

 

Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com

Link naar reactie
Delen op andere sites

slakken laten zwemmen, een paar honderd

paardestaart uitgetrokken idem

bietjes uitgeplant en de rest weggegeven

platte peterselie uitgeplant

genoten van de peren en pruiemnbloesem met tevreden gezoem er omheen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zet er minstens 10 planten in.

Ligt er ook aan hoe licht hij staat.

 

Dit plaatje is van de eerste keer, toen er 9 in stonden (20-07).

 

2014-07-20-226851461228711.JPG

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgelopen week de Palmkool en Kailan's en LabLabbonen voorgezaaid, staan in de Lidlkas ter kieming.

 

Paden opgehoogd met de afgesneden grasranden van de paden van het complex, zit lekker veel leemachtig spul van het pad bij dus zorgt voor wat stevigheid in het moeras. Wel loodzwaar.

 

Aanstaande bak voor de late aardappelen onkruidvrij gemaakt, lag grotendeels al 2 jaar plastic op, losgespit... zover als dat ging want weer erg nat na de regenperiode, kweek eruit en donderdag 6 kruiwagens gezeefde aarde (mda Loes, veel leuker met zn twee) erop gestort.

 

IMG907395441461375752.JPG

 

En beetje harken en dan krijg je dit:

 

IMG907860081461375755.JPG

 

En daar zitten nu 30 Sarpo Mira's in... alleen ben ik daar misschien een beetje aan de vroege kant mee...

 

Lag ook weer nieuwe lading stro/hooi van de kinderboerderij... dit was weer behoorlijk schoon en duidelijk niet uit de geitenstal maar van de kipjes. Mn paden hiermee bedekt ter versteviging.

 

Heb zowaar het gevoel dat ik een beetje op mn strakke schema lig. Op naar de volgende bak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

slakken gevangen, ik ben er al de hele week mee bezig, ondertussen al een paar honderd gevangen en het lijkt nu wat minder te worden.

De spinazie begint op te komen, de wortels zijn gezaaid, de uien staan erin.

Voor de rest is het nog rustig, de tuin is er klaar voor, maar de zaailingen nog niet.

 

Peter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de tuin niks, maar op de plantenruilbeurs in het buurtdorp heb ik weer een paar bijzondere tomatensoorten gescoord. Het erge is nog wel dat er meerdere, voor mij, onbekende soorten stonden, maar in verband met ruimtegebrek heb ik die niet mee kunnen nemen. Volgend jaar, haal ik die schade wel weer in.

 

Tomaten89281461434282.jpg

 

De soorten:

- Kasachstan Häfeler

- De Berao Rot

- Green Zebra

- Black Cherry

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...