Erny Geplaatst: 6 juni 2016 Geplaatst: 6 juni 2016 Niet genoeg heb ik gedaan... grrrr... het was weer eens té heet om de zware klussen te doen. grrrr.En dat terwijl ze echt koeler weer hadden voorspeld rond de 22 graden en dat is dus NIET 27 graden in de schaduw!! grrrr. Maar het aanstaande stuk grond voor de Fruitlent Phytotesttomaten met de spitvork omgelegd. En een eerste kwart daarvan met harkje doorgewoeld op jacht naar kweek en winde en anderszins ongewenste objecten. Dit stuk had ik dus willen afmaken de afgelopen twee dagen en had de tomaten al willen planten. grrrr. Maar toen de bosmaaier ter hand genomen en weer wat mee rondgezwierd, tot ie er weer mee ophield (motor was warm en hij wilde geen toeren meer maken en sloeg uiteindelijk niet meer aan, gebeurt nu steeds na ongeveer een kwartier maaien).ps... wie heeft er verstand van bosmaaiers en choke en carborateurs en waarom de mijne steeds uitgaat, iets met toerental e.d. Graag pb want dan wil ik wat overleggen over wat er aan de hand kan zijn teneinde daar wijzer van te worden. Twee liter slakken geraapt.Eerste bakje aardbeien geoogst.Oerprei weggegeven.Geconstateerd dat de roest is aangekomen en dus de vandaag gelijk met BakingSodamix gesproeid.Rucola geoogst.Fruitlenttomaten naar de moestuin getransporteerd.Iedereen die wilde water gegeven.
Kibas Geplaatst: 6 juni 2016 Geplaatst: 6 juni 2016 Hier is de roest ook aangekomen. Ik heb onkruid gewied en geoogst vandaag. En gekletst. Het was inderdaad erg heet vandaag, eigenlijk te heet om wat te doen, 28,5 graad.
tuinLB Geplaatst: 6 juni 2016 Geplaatst: 6 juni 2016 De kas volgezet met tomaten, paprika's , augurken , komkommers en een watermeloen
pippi Geplaatst: 6 juni 2016 Geplaatst: 6 juni 2016 Vanavond tot het donker werd plantjes verpot, wat klein bloemenspul in de grond gezet, de gezaaide aardappelen in een grote emmer gezet (ben zo benieuwd of dat iets wordt!), de courgette geruimd (slakken en ik heb ze al opnieuw gezaaid), gezien dat ook de tweede lading aardappelen al (roze!)bloemetjes krijgt, en een bonenplant los geworsteld van een uitgebloeide en stervende rucolaplant en hem met grof geweld (nou ja, een klemmetje) vastgezet aan een stok. Dat zou helemaal niet moeten met bonen, en ik weet niet wat het is met die bonen van mij. Bloemen of laat staan bonen komen er nog niet aan, maar ze proberen wel de wereld te veroveren. Volgens mij heb ik wel eens een horrorfilm gezien over dergelijke planten. Ik ga ze uit voorzorg voortaan alleen nog benaderen met mijn snoeischaartje op zak, voordat ze zich opeens om mijn enkels wikkelen ofzo.
lionne Geplaatst: 7 juni 2016 Geplaatst: 7 juni 2016 Water geven en genieten van een bakkie op Balkonia
loes Geplaatst: 7 juni 2016 Geplaatst: 7 juni 2016 aantal dagen van huis geweest en bij thuiskomst natuurlijk direct bij de tuin wezen kijken. helemaal omdat ik tijdens mijn afwezigheid foto's kreeg toegestuurd van behoorlijke hagelstenen. gelukkig is er geen schade te zien aan de plantjes wel is alles in een paar dagen weer behoorlijk gegroeid en de eerste aardbeien zijn rijp
Riraro Geplaatst: 7 juni 2016 Geplaatst: 7 juni 2016 Deel vd tuin onkruidvrij gemaakt, een tomaat, 2 komkommers en 2 meloenen verpot in de hoop dat ze in de mini-kas nog een groeispurt krijgen en dit seizoen iets gaan opleveren, gelezen en erg genoten vh stralende zonnetje
Dakmoes Geplaatst: 7 juni 2016 Geplaatst: 7 juni 2016 Schoonmama, manlief en mijzelf blij gemaakt met sla uit eigen tuin (lollo rosso, knipsla, rucola, radijsjes en peultjes).Onderkant van paprika's gestript (zoals beschreven op http://www.mooiemoestuin.nl/ook-nog-even-iets-over-kale-paprikas/ )Laatste twee pompoenen geplant, ik vond nog een "gaatje"Heel veel konijnenkeutels & -urine opgeveegd: het is oorlog tussen Jan & Ed enerzijds en Harm & Bes anderzijds, en dat neemt de vorm aan van competitie wie het meest kan poepen en piesen aan zijn kant van het hek. Zal wel territoriumdingetje zijn. Is in ieder geval duidelijk dat het zo echt niet langer gaat, het koppelen is mislukt.Dus dat laatste actie van vandaag: Harm & Bes op marktplaats aangeboden. Ze moeten weg… Het doorzettingsvermogen van onkruid is bewonderenswaardig
mkleinman Geplaatst: 9 juni 2016 Geplaatst: 9 juni 2016 Deel van de moestuin ontruimt en daarin een extra zomerframboos geplant plus een Opal ( pruim ) en nog wat extra aardbeiplantjes geplant en een paar slap hangende vervangen. Mijn volkstuinvereniging. Sinds september 2016 600m2 tuin op het complex.
tuinLB Geplaatst: 13 juni 2016 Geplaatst: 13 juni 2016 Niet echt in de moestuin maar wel het resultaat ervan. Een kilootje aardbeien en 150 gram frambozen tot jam verwerkt.
Patrijs Geplaatst: 13 juni 2016 Geplaatst: 13 juni 2016 Prei gezaaid Farentino, 144 stuks. De moestuin van Patrijs
MoestuinLieN Geplaatst: 16 juni 2016 Geplaatst: 16 juni 2016 lampionbes verplant in grotere pot, meloenplant in serre aan klimrekje vastgemaakt, tomatenplanten uitgeplant in de serreeerste appeltjes en muismeloentjes bewonderd
Anna3 Geplaatst: 16 juni 2016 Geplaatst: 16 juni 2016 Gangen van de mol - of zou het toch een woelmuis zijn - voor de zoveelste keer dichtgemaakt en onderwater gezet. Wat ontplofte bosaardbeitjes verwijderd, de goeie opgegeten en toen maar weer naar de regen gekeken.
Enjoy! Geplaatst: 16 juni 2016 Geplaatst: 16 juni 2016 Tegen m'n tomatenplanten getikt in de kas...potten met tomaten water gegeven, de rest heeft bijna natte voeten vd hoge grondwaterstand .Aardbeien geplukt.
pippi Geplaatst: 16 juni 2016 Geplaatst: 16 juni 2016 Aardbeien geplukt, gezien dat mijn dieptrieste paprika's nu toch bloemen aan het maken zijn, uit pure wanhoop waarschijnlijk en geconstateerd dat sommige van de stekertjes waar op staat wat er in een potje zit, onleesbaar zijn geworden door al die regen. Veel dingen herkende ik nog wel, maar het groepje verrassingsplanten is aanzienlijk uitgebreid. Ik ga binnenkort maar weer foto's maken zodat jullie je ervaren licht erover kunnen laten schijnen want er zit van alles tussen waarvan ik geen idee heb wat het is.
pippi Geplaatst: 16 juni 2016 Geplaatst: 16 juni 2016 Gangen van de mol - of zou het toch een woelmuis zijn - voor de zoveelste keer dichtgemaakt en onderwater gezet. Wat ontplofte bosaardbeitjes verwijderd, de goeie opgegeten en toen maar weer naar de regen gekeken. De volgende keer dat ik mollen heb, mogen ze blijven. Ik krijg gele dooie plekken in mijn gras en volgens mij zijn dat engerlingen (toch?) en volgens mij worden die gegeten door mollen (toch?) Mijn ervaring met mollen is trouwens dat je er meestal geen last van hebt, en dan opeens ontstaat er zo'n enorm heuvellandschap. Maar, het schijnt (wist ik ook niet hoor) dat volwassen mollen gewoon hun vaste gangen hebben en vrijwel geen overlast geven, maar dat je tuin opeens ontploft als een nest jongen op eigen benen moet gaan staan en er ook allemaal geharrewar met de ouders en onderling tussen de jongen ontstaat. Ze gaan als een malle graven om een eigen plek te vinden, gaan steeds recht omhoog als ze elkaar tegenkomen om ruzie te vermijden, en vervolgens gaan ze weer verder graven en de wijde wereld in. Onder water zetten of anders bestrijden heeft dus ook vrij weinig nut, want die gangen zijn allemaal tijdelijk en waarschijnlijk alweer verlaten. Het is dus blijkbaar een probleem dat na verloop van tijd gewoon vanzelf overgaat. Ik laat het voortaan dus maar gaan, die paar planten die de grond uit worden geduwd overleef ik wel en dat gras zag er toch al niet uit.
Anna3 Geplaatst: 16 juni 2016 Geplaatst: 16 juni 2016 Tja, ik zie niet zozeer hopen maar half ondergrondse gangen, vandaar dat ik denk dat 't misschien toch een woelmuis is. Er is wel sprake van een bepaalde route steeds, al ruim een maand. Helaas gaat die route onder mijn terras door (de tegels zakken al weg) en recht onder de bloembollen, net gezaaide zaken en allerlei andere planten. De olifantenknoflook ligt bijvoorbeeld opeens plat. Omdat ik dacht dat het een mol was en er geen schade aan planten was vond ik het wel irritant maar niet zo erg, maar nu weet ik niet zo zeker meer of het wel een mol is.. On-topic: Net nog even snel een tak van de appelboom gestut.
RobO Geplaatst: 17 juni 2016 Geplaatst: 17 juni 2016 (aangepast) zakdoek gepakt, snik, morelletje heeft wsnlk loodglans4 uur gewied ivm kleine achterstand van 3 dagen sla en aardbeien meegenomen, heb nog nooit zoveel oogst gehad: zakdoek weer opgeborgen 18 juni 2016 aangepast door Gast
Toto Geplaatst: 17 juni 2016 Geplaatst: 17 juni 2016 -Tomaten gediefd en gesnoeid. -Bij de aardbeien ook wat kapot blad weggenomen. -Vertakkingen van de paprika's weggenomen (ze blijven maar vertakken)-Zonnebloemen opgebonden Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!
RobO Geplaatst: 18 juni 2016 Geplaatst: 18 juni 2016 10e kilootje aardbeien gescoord, die hebben niet allemaal de keuken gehaald want er waren 4 kleine handjes aan het meeplukken
mariellexxx Geplaatst: 18 juni 2016 Geplaatst: 18 juni 2016 -gras gemaaid-kantjes gemaaid-grond rondom de onwijs grote den onkruidvrij gemaakt, losgewroet, en wat mooie donkere grond bijgegooid (ziet er toch beter uit dan zand!)-zooi mos uit het gras gehaald (paar weken terug met mosweg gedaan en was mooi bruin geworden)-plekken op het gras weer ingezaaid, beter, want het regent nu! -een of andere struik opgebonden, hij ging zo hangen, geen idee wat voor struik het is
Deborah Geplaatst: 18 juni 2016 Geplaatst: 18 juni 2016 Gras gekant, dat klusje was nog blijven liggen... De tuin ziet er meteen een stuk netter uit Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
AnnekeW Geplaatst: 18 juni 2016 Geplaatst: 18 juni 2016 Aarde in de berm uit de gaatjes in de doorgroeitegels gepeuterd en gevuld met potgrond en oostindische kers zaadjes Geen idee of het lukt, maar vond het wel een interessant expiriment.
Aanbevolen berichten