Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het weer in 2016

Featured Replies

Geplaatst:

Jaydot, wil je ruilen? Hier regent het al de hele dag, en het blijft maar gieten. Ik ga nu serieus denken over een afdakje voor de tomaten. Of kaplaarsjes en parapluutjes.

Geplaatst:

hier vanmiddag ook de zo gewenste regen ik ben er blij mee en de plantjes zo te zien ook (het onkruid waarschijnlijk ook, maar dat zie ik later wel)

Geplaatst:

Haha, mijn vorige post heeft beter gewerkt dan een regendans! Heerlijk, zoveel water . Helaas zit er een barst in mijn regenmeter...

The difference between a flower and a weed is a judgement

Geplaatst:

Naamloos97281463979843.png

In mijn weerstation zit geen barst: Maar liefst 21 mm in de laatste 24 uur dus. Tot vanavond zou er hier nog eens 20 mm bij kunnen komen.

21 mm op 300m2: 6300 liter. ruim 6 kuub dus, of 630 gieters van 10 liter

Geplaatst:

De grond is straks weer voor een tijdje verzadigd. Dat is mooi, want het begon langzaamaan toch wel droog te worden.

Gelukkig is het niet zo veel als in Sri Lanka is gevallen vorige week.

"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"

Colonel Kurtz

Geplaatst:

Ik lees met verbazing dat bij veel van jullie de tuin zo droog was. Mijn tuin (zandgrond) was nog steeds erg vochtig maar die heeft begin van 't jaar dan ook weken lang 20cm onder water gestaan. Nu komt het hier sinds gistermiddag weer met bakken naar beneden, ben ik helemaal niet zo blij mee. Straks staat de boel weer onder water en dat zullen de aardappelen en de bonen niet fijn vinden

Geplaatst:
weken lang 20cm onder water gestaan

Dan ben ik benieuwd of je (daardoor?) weinig last van slakken hebt, Martin.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Wordt het dan niet tijd wat aan de afwatering te doen? Dan wel wat extra grond te storten?

"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"

Colonel Kurtz

Geplaatst:
  • Auteur

Ik ben er ook helemaal niet blij mee Martin.... staat de boel zo meteen weer blank... duurt het weer een tijdje voor het opdroogt. Kan ik met de kruiwagens aarde weer niet over de paden...

Onkruid is niet weg te halen omdat de grond te nat is, ging nu juist zo lekker nu het wat was opgedroogd. Het onkruid maakt een groeispurt en de slakken vieren feest.

Niet blij mee dus, en het ziet er naar uit dat het de rest van de dag/nacht blijft regenen.

Zal morgen wel zien hoe het er voor staat...

Ondertussen net de bak met pepers weer naar binnen gehaald omdat ze plat gingen liggen.

Denk dat ik dat met de tomaten straks ook moet doen. Die zijn ook helemaal niet blij met al die regen en wind.

Geplaatst:

Hier stond begin van het jaar (in maart nog) ook vele cm's met water, constant. Op zandgrond. Toch zijn we erg blij dat het nu al een hele tijd een beetje regent. Ok, lang niet zoveel als dat het in de rest van NL doet, maar we zijn blij met alles!

Geplaatst:

Ik zit op klapzand. Kan me niet lang genoeg regenen, is binnen 2 dagen weer gortdroog. Leuker was het natuurlijk wel als er 's nachts een buitje zou vallen en overdag een mooi zonnetje op scheen...

Als ik buiten ga roken,

is dat meestal op eiken of beuken,

maar ook wel op appel- of kersenhout...

Geplaatst:

Gisterenmiddag ben ik naar de moestuin gegaan om water te geven, omdat de beloofde regen maar steeds uitbleef. Ik had niet verwacht dat het gisteravond, vannacht en vandaag de hele dag zou regenen, maar ben er toch even lekker uit geweest.

aangepast door Gast

Geplaatst:

Ja, het zijn toch een beetje je kindjes hè Huub

Het is oneerlijk verdeeld in de wereld:

buienradar61901464015672.nl

Hier de hele dag gemiezer, maar het zet nauwelijks zoden aan de dijk

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

regenton zit vol. er is wat mij betreft genoeg regen gevallen. nu mag het wel weer even ophouden, de zomer heeft ook nog regen nodig.

Geplaatst:
  • Auteur

Net de tomaten afgegoten en binnen gezet anders verzuipen ze nog...

Geplaatst:

En ik heb de kachel maar weer aangemaakt

Alles is hier vandaag in één klap dik vet groen geworden (het onkruid in de moestuin vast ook, ben nog niet wezen kijken), maar in huis was het kil en klam!

The difference between a flower and a weed is a judgement

Geplaatst:
Net de tomaten afgegoten en binnen gezet anders verzuipen ze nog...

Da's weer s wat anders dan de aardappels afgieten. Nee, niet fijn

Hier is de regenton, en de twee gieters vol, het kippenhok is verandert in een drekbende, dus de mini's (kleine hoendertjes)heb ik in de overdekte ren gezet, met de deur dicht. Hopelijk wordt het morgen beter.

Geplaatst:
  • Auteur

Ik zou het wel leuk vinden ook een staatje van de neerslag van vandaag te zien te krijgen. Dan kan ik eens vergelijken op de tuin na hoeveel mm regen de boel weer blank staat. Kunnen we gaan klagen bij het Waterschap.

Geplaatst:
  • Auteur

Bedankt Henk, dat is dan sinds afgelopen woensdag (toen de tuin mooi droog was) 26 mm. Ben benieuwd.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Regen, regen en nog eens regen. De nieuwe zone komt er al weer aan. Maar als je dan sommige beelden ziet mag ik niet echt klagen.

Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!

Geplaatst:

Hier is het best redelijk weer, zeker in vergelijking met wat ik op het nieuws zag over Brabant en Limburg. Sterkte voor mensen die in die kleddernatte regio's zitten.

Geplaatst:

80 liter water per m2 in 36 uur door mijzelf gemeten..ons weggetje is onbegaanbaar geworden want staat onder water..de karpers zwemmen over de weg

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Appelvrouw, ik hoop dat de boel snel weer normaal wordt. Afgezien van de schade aan tuinen en - erger- je huis, is al dat water ook best wat bedreigend. Sterkte ermee!

Geplaatst:

hier gaat het wel ok, telkens droog/regentje/droog en niet warm genoeg voor de schimmeltjes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.