Geplaatst: 17 juni 20169 j Mazzel!Hier voor de 5e dag op een rij veel regen( gisteren bv in één bui alweer 10l/m2)..en nu ook met kou erbij..15 graden. Ik zit met jas aan binnen en vanavond gaat de kachel een uurtje aan. Ik begin me een beetje lullig te voelen met al die verhalen over hoosbuien en blank staande moestuinen......vandaag weer geen druppel gezien Vanaf een uur of 11 heerlijk zonnig geweest. Het heeft gisteravond/vannacht/vanochtend blijkbaar wel even geregend, maar er zat nog geen cm water in een afwasteil die naast de moestuin staat, dus veel was t niet.
Geplaatst: 17 juni 20169 j Oh... Heb jij die hevige stortbui met hagel 's middags dan niet gehad? Die kwam toch echt uit jouw richting. nee die hebben we niet gehad. kan best zijn dat dat de bui was die hier boven ongeveer ontstond. eind van de middag/begin avond wel een paar gewone buitjes gehad. vandaag was het tussen de buien door ook nog best lekker buiten.
Geplaatst: 17 juni 20169 j Het heeft hier werkelijk gehoosd. Op een gegeven ogenblik stond mijn terras blank en ook op het gras lagen plassen, maar op de aarde gelukkig niet. Ik ben zo blij dat het vanaf morgen wat beter gaat worden qua zon en temperatuur!
Geplaatst: 17 juni 20169 j Hier aan de kust is er de afgelopen nacht minder dan een mm gevallen.Het begint hier een toch wel erg droog seizoen te worden.Maar als ik denk aan al die mensen met zo veel wateroverlast mag ik niet klagen. De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 20 juni 20169 j Het regent...Ik krijg de hele afbeelding blijkbaar niet.Er zit een heel grote regenzone boven Belgie en Nederland. Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Geplaatst: 21 juni 20169 j Record van 1937 al zeker gesneuveld voor natste eerste zes maanden in België en als je de voorspellingen bekijkt, kan er nog veel bijkomen. Vooral mijn ajuinen zien erg af, enkele al gerot. Ook de aardbeien rotten vaak voor ze rijp zijn.
Geplaatst: 23 juni 20169 j Ben ik de enige of zijn er nog die van de warmte bijna van hun stekje draaien? Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!
Geplaatst: 23 juni 20169 j Neenee, hier is het 32 graden..ff wennen pffft.Edit: maar ik klaag niet..ik hang gewoon alleen maar wat rond onder de notenboom. Nu komt er wat schaduw..kan ik tenminste wat doen. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 23 juni 20169 j Eh is dit normaal? Even nog de radar: Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!
Geplaatst: 23 juni 20169 j hoop niet dat jullie die dikke hagelstenen hebben gehad waarvan ik nu filmpjes online zie verschijnen.
Geplaatst: 23 juni 20169 j Het was hier vannacht echt noodweer, de aardappelen in een hoek lagen weer omver, die heb ik nou al een paar keer weer overeind gezet, een wonder dat ze nog steeds groen zijn. En een tomatenplant geknakt, en een van de spruitkoolplantjes compleet tegen de grond geplet. De rest stond allemaal nog keurig overeind, raar. Ik wil nu toch wel graag een paar droge dagen als het even kan.
Geplaatst: 24 juni 20169 j hemeltje, wat een hemelwaterop ons complex overal zwembadjes, bij de RobO stond het nog droog dankzij de greppeltjes en pompje naar de sloot(maar het grondwater stond tot 10 cm onder het maaiveld, dat wel)ga wel wat bijmesten want er is vast veel weggespoelden wat extra zuiveringszout spuiten tegen de schimmeltjes
Geplaatst: 24 juni 20169 j Van de langetermijnvoorspellingen wordt je ook niet vrolijk.Het zou hier in eerste instantie, dit weekend en begin volgende week, kort wat lekkerder weer worden.Dat is nu weer gewijzigd naar regen, regen en nog eens regen.
Geplaatst: 24 juni 20169 j Hier was het ook feest met flinke hagel..Toch ziet mijn tuin er lang niet zo slecht uit als anderen die ik in de buurt zie, ook laat de mijne al het water vrij snel door..Maargoed, je wordt er niet vrolijk van
Geplaatst: 24 juni 20169 j Het onweer begon hier om een uur of half 10, en hield pas na middernacht op. En daarna hoorden we het nog steeds wel rommelen, in de verte. De flitsen kwamen weer ouderwets van alle kanten, het leek wel een lichtshow. En dankzij een aantal fikse buien staat onze regenmeter nu op 27 mm! In 1 nacht. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 24 juni 20169 j Hagelstenen formaat golfballen en m'n achtertuin stond voor de zoveelste keer onder water M'n tuin lijkt wel een slagveld.Ik durf niet naar m'n volkstuin te gaan, te bang voor wat ik daar zal aantreffen. Eerst rotte alles weg, nu dit..... wat een waardeloze rotzomer
Geplaatst: 24 juni 20169 j Jeetje, sterkte voor iedereen met overlast of schade. Hier wat geflits en gerommel en nog geen 10mm. The difference between a flower and a weed is a judgement
Geplaatst: 24 juni 20169 j ik durf ook niet te gaan kijken... Het zal wel weer blank staan. De 4e keer dit jaar. De aardappels waren al rot, kolen staan allemaal slap en geel te worden. Minstens de helft van de tomaten kan ik weggooien (vanuit de wederom ondergelopen kas), de paprika's staan slap. Dus wie weet wat ik nu weer zal aantreffen. Ik stel het noodlot nog maar even uit... Wel fijn voor de kikkers, die kunnen gewoon zwemmen in de tuin. Ineens ook een stuk minder last van muizen...
Geplaatst: 24 juni 20169 j Nou sterkte hoor dit klinkt allemaal zeer dramatisch.Ik heb aardig geluk hier in NH, klopt op blank hout, ik heb wel behoorlijk regen gehad maar niks vedronken, het scheelt dat ik verhoogde bedden heb en de paden als afwatering kan dienen. Peter.
Geplaatst: 14 juli 20169 j Een paar dagen geleden vielen hier knikkergrote hagelstenen naar beneden.Dus nu zijn ook de bladeren waar de slakken nog geen gaten in gebeten hadden, aan flarden De Brugmansia, die net weer mooi nieuw blad had, de karmozijnbes met zijn mooie blad, de boontjes, de meloenpeer, de dahlia's, de sla...Er is zelfs een tak van de vlinderstruik af geslagen "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 28 juli 20169 j Joehoe het regent! Al bijna 10 mm!! facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 28 juli 20169 j Ik denk dat niemand een maand geleden de regen zou hebben toegejuicht. Een maandje later en iedereen schreeuwt om regen.Wat is de wispelturigheid van het weer toch leuk he. Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!
Geplaatst: 11 augustus 20169 j "Afgelopen nacht koelde het in Twenthe (voormalige vliegbasis Enschede Airport Twente) op 10 cm hoogte af naar 0,0 graden. Dat is een unicum, want nooit eerder kwam de temperatuur ergens in het land in deze tijd van het jaar zo dicht bij het vriespunt als afgelopen nacht. In de periode van 20 juli t/m 21 augustus is nog nooit vorst aan de grond genoteerd in Nederland. Afgelopen nacht werd dit record bijna verbroken." "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.