Geplaatst: 26 april 20169 j Auteur Jeetje... das lekker wakker worden... Maar, zoals het gezegde gaat: Maart roert zijn staart en April doet wat hij wil... Hier is het beter dan verwacht... bijna tuinweer... komt nu wel een front aan, geen idee of daar nog wat uit gaat vallen. Edit: ietwat later... komt er eerst wind uit de bui en nu valt er hagel...
Geplaatst: 26 april 20169 j Wauw , langs de ene kant jaloers wijo, maar langs de andere kant toch blij voor mijn plantjes. Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!
Geplaatst: 26 april 20169 j Hier was alles vanochtend ook helemaal wit. Heb er geen foto van gemaakt (helaas, maar wie weet krijg ik morgen nog een kans). Zijn wel een paar planten overleden, die heb ik duidelijk te vroeg buitengezet. Leermomentje.
Geplaatst: 26 april 20169 j Flup, welke planten hebben het niet gered? Mijn Afrikaantjes en de meloenpeer. Nu vind ik de meloenpeer nog het ergst, want daar was ik erg nieuwsgierig naar. Maar het is mijn eigen schuld, had ik ze maar niet buiten moeten zetten. Komt volgend jaar wel weer goed, een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen. Net ook weer flink gesneeuwd en nu wel een foto gemaakt.
Geplaatst: 26 april 20169 j Zonde van je meloenpeer, Flup! En Afrikaantjes, hm. Ik heb er wel een paar buiten staan, maar met een halve frisdrankfles als bescherming. Misschien dat ik ze toch maar even binnen haal. Net was ik trouwens even buiten om de honden te laten plassen, en mensen wat is het koud.
Geplaatst: 27 april 20169 j Vandaag alle plantjes een jas aangetrokken en een das omgedaan. Probeer ze te "overwinteren" Waar blijft dat "opgewarmde" klimaat?
Geplaatst: 27 april 20169 j Lekker zonnetje hiero En me jas is al bijna weer droog "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 27 april 20169 j Flup, welke planten hebben het niet gered? Mijn Afrikaantjes en de meloenpeer. Nu vind ik de meloenpeer nog het ergst, want daar was ik erg nieuwsgierig naar. Maar het is mijn eigen schuld, had ik ze maar niet buiten moeten zetten. Komt volgend jaar wel weer goed, een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen. @Flup. Vanaf donderdag 28 april koop je voor 1,59eur nieuwe pepino's / meloenpeer bij de Lidl
Geplaatst: 27 april 20169 j Check wel ff de regionale folder van te voren. LIDL kent in Nld vier regio's. Ik zit in t Westen
Geplaatst: 27 april 20169 j Hier viel het weer reuze mee vandaag. Het was wel wat frisjes maar tot 19:00 maar 1 buitje gehad.Vanaf 19:00 heeft het wel aan 1 stuk geregend maar dat vond ik minder erg toen zat ik lekker op de bank. Rest van de dag lekker buiten bezig geweest
Geplaatst: 28 april 20169 j Gisteren, Regen, zon, hagel, sneeuw en vies koude wind. En dan met afwisseling van een paar minuten van elkaar soms! Ook een prachtige regenboog tussen al het geweld door. Nu, koude wind maar iig nog wel droog! Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Geplaatst: 28 april 20169 j Unicum deze week: meer dan 1 uur zon achter elkaar Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!
Geplaatst: 30 april 20169 j Is het al veilig om dit weekend tomaten uit te planten? Het weer dat ze geven is goed. De eerste dagen wat bewolkt zodat ze kunnen afharden zonder de felle zon en daarna wordt het schitterend weer. Alleen de ochtendtemperaturen voor de eerst 4-5 dagen baren me zorgen. bron: meteovista.be Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!
Geplaatst: 30 april 20169 j Afharden houdt ook in dat je ze gedoseerd went aan de kou. Dus op een beschutte plek, en 's nachts binnen halen, zeker met deze kou Verder is het een goede vuistregel om tomaten enzo pas na de IJsheiligen buiten uit te planten.Maar volgens mij weet je dat best "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 30 april 20169 j ja, dat wist ik wel hoor, maar met al die tweetjes op het scherm is de microbe moeilijk te negeren s'nachts binnenhalen, natuurlijk. Had ik aan moeten denken. Bedankt! Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!
Geplaatst: 30 april 20169 j Zo, wat een vooruitzichten daar bij jullie! Hier komen we echt niet over die 20-gradengrens de komende periode.
Geplaatst: 30 april 20169 j niet? de weersverwachtingen zijn in heel nederland vanaf donderdag/vrijdag 20graden en hoger. laat dat mooie weer maar komen
Geplaatst: 30 april 20169 j niet? de weersverwachtingen zijn in heel nederland vanaf donderdag/vrijdag 20graden en hoger. laat dat mooie weer maar komen Volgens de buienradar hier 19 graden op zaterdag, dat is het maximum voor de komende 14 dagen. En daarna wel zacht, maar weer bakken met regen. Van mij mag het tropisch worden, hoor. Ik heb het helemaal gehad met die winterjas, ik wil T-shirts en korte broeken en teenslippers en buiten eten en lekker in een tuinstoel een boek lezen. Maar mijn tomaatjes en paprika's blijven nog even binnen. Eerst die nachttemperatuur stabiel boven de 8 graden ofzo en minder buien, en geen hagelkans meer.
Geplaatst: 1 mei 20169 j Buienradar:Geplaatst op zondag 1 mei 2016 om 05.46 door Ed Aldus. "Het gaat er nu toch eindelijk van komen; de temperatuur schiet in de loop van de week omhoog en 20+ ligt binnen handbereik! Ook vandaag kunnen we genieten van een heerlijke lentedag. [...] Volgend weekend zou het lokaal wel eens 25 graden kunnen worden!" Hoera "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 1 mei 20169 j Joepie! Laat maar komen! Voor de ongeduldigen: ik was vroeg wakker en toen was het gras nog wit opgevroren. Dus toch maar even een paar weken wachten met plantjes die daar echt niet tegen kunnen.
Geplaatst: 1 mei 20169 j NACHTVORST?Ik vertrouw het niet, vannacht, of beter: morgenochtend heel vroeg.Nu is in deze periode een beetje nachtvorst niks bijzonders, maar het zou nu wel eens een vorse nachtforst kunnen worden. KNMI: Er zijn flinke opklaringen en ook in de avond en vannacht blijft het overwegend helder. Het wordt dan wel koud; de minimakomen uit tussen 5 graden aan zee en nabij of iets onder nul landinwaarts.En dat is op 1,5 meter boven de grond. Aan de grond kan het zomaar 4 graden lager worden (helder, vrijwel geen wind).De aardappels staan ruim boven, en de aardbeien staan in volle bloei. Meer gevoelig spul heb ik niet buiten.De voorbereiding: het klimaatdoek ligt klaar, net zoals het kaarsenhokje in de foliekas: Inhoud bloempot of bak berekenen
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.