Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat betalen jullie voor je moestuin


bertrotterdam

Aanbevolen berichten

Al enige jaren huur ik bij onze vereniging een moestuin van 200m2 voor de prijs van 185 euro. Grond is eigendom van de gemeente. Deze gemeente heeft nu besloten dat de huurprijs na het landelijk gemiddelde willen brengen. Dit impliceert dat de huurprijs over een aantal jaren met 65% verhoogt wordt (in een aantal stappen). Ik zou in de nieuwe situatie geen 185 maar 305 euro gaan betalen. . Mijn vraag is wat betalen jullie op dit moment voor de tuin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

296 eur voor 300m2 aan de vereniging die de grond pacht van de gemeente. Krijg je o.a een speeltuin, mini kinderboerderij en allerlei activiteiten zoals klaverjassen er voor terug. Elk perceel grenst aan een sloot dus sproeiwater is gratis. Wel verplicht elk jaar jouw deel van de sloot schoonmaken en uitbaggeren (indien ondieper dan 60cm). Verder onderhoudsverplichting van gemeenschappelijk wandelpad en grasstrook voor zover dat grenst aan jouw perceel.

 

Wie een huisje heeft (90 v.d. 104 percelen) betaalt natuurlijk wel voor elektra en kraanwater.

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij betalen 0,55 euro per m2, plus 10 euro per tuinder tbv het onderhoudsfonds.

Tuinen zijn gemiddeld 80m2

Het complex heeft een watervoorziening. Iedereen kan vanaf een tappunt de tuin sproeien.

De vereniging zorgt jaarlijks zonder verdere kosten voor een lading champost en in het najaar voor een container tbv groenafval.

Via het onderhoudsfonds bouwen we reserves op voor het mechanisch materieel. (waterpomp, maaimachines, freesmachine)

Link naar reactie
Delen op andere sites

VTV Brummen pacht de grond van de gemeente en rekent 30 cent per m2. 37,50 per jaar voor 125 m2, dus. Plus eenmalig 35 euro inschrijfgeld.

Er mag niets hoger dan 1.20m in de tuin geplaatst worden, je moet je aangrenzende paden onkruidvrij houden, en water kan gehaald bij een drietal handpompen.

De faciliteiten bestaan uit twee schuilhokjes type abri en een antieke kruiwagen voor algemeen gebruik.

The difference between a flower and a weed is a judgement

Foonfoto dagboekje van mijn volkstuin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aalst (België)

 

voor 100m2 betaal ik €90

 

(grond) water en elektriciteit, compost, houtsnippers en bladeren worden gratis voorzien

+ gratis een kleine berging

 

werkmateriaal staat ter beschikking (kruiwagen, schop....)

 

stephane

Link naar reactie
Delen op andere sites

uh, ik heb een gratis moestuin. 36m2 inclusief water. enige is dat dit een braakliggend terrein was in Zwijndrecht. Totdat er ooit iets gebouwd wordt heb ik het dus gratis met water. Het ligt al 17 jaar braak dus kan nog lang duren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 euro voor iets meer dan 100m2, incl. water (kraan op de tuin zelf zelfs!), toegang tot gedeeld gereedschap, incidentele levering snippers en mest. En erg fijn: groenafval wordt ingezameld en weggebracht. Scheelt met wortelonkruiden en koolresten etc.

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in Utrecht, heeft de stad de huurprijzen op minstens 1 euro de vierkante meter gezet.

 

Wij betalen, 162 euro voor 125 m2, en dan 25 euro voor de AVVN.

Een hele tuin van 250 m2 zou 270 plus 25 euro AVVN.

 

Over de gemeentegrenzen heen, in Maarssen en de Bilt, zakt die prijs gelijk naar 0,40 - 0,60 cent de vierkante meter.

 

Gemeente Rotterdam zal uitgaan van het landelijke gemiddelde voor stedelijk gebied? Dan wel randstedelijke gebied?

Zelfs dan is het wel erg hoog.

"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"

Colonel Kurtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ede: Ik betaal voor 100m2 58 euro (0,58 de m2) en dan 0,75 per m2 borg (eenmalig), 32 euro contributie en dan nog 10 euro service kosten en 5 euro inschrijving. Is wel op een mooie rustige volkstuin

Heb dan wel een kraan bij mijn tuin, we hebben ook soort "kantine" met wc's beschikbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu niks meer, want tuin aan huis.

Mijn tuintje twee jaar geleden: Rotterdam (Blijdorp), Gordelwegtuinen: 2,10 per m2 (!)

De stukken grond zijn 35 m2. Je kan voor een of twee tuintjes kiezen. Het tarief voor de huur van een tuin van 35 m2 is € 74,00. Daar komt nog contributie bij van € 42,00, dit is voor gereedschapsonderhoud en algemene voorzieningen. De borg voor een sleutel bedraagt 1 x € 17,50. Het gereedschap en de kruiwagens zijn van de vereniging en mag je vrij gebruiken. Er zijn verschillende waterpunten, maar je mag alleen een gieter gebruiken, geen tuinslang.

 

Nadelen: duur (want gelegen in/aan een woonwijk) én alleen erg kleine tuintjes.

Voordeel: op loopafstand voor veel huurders.

1120183653         2023_teeltlijst (.xlsx)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...