Bubbels Geplaatst: 6 juni 2016 Geplaatst: 6 juni 2016 Ze zetten een groeispurt in hier! Leuk! Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
Jorieke123 Geplaatst: 6 juni 2016 Geplaatst: 6 juni 2016 Ik heb er 1... hij staat in de kas Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
AnnekeW Geplaatst: 6 juni 2016 Geplaatst: 6 juni 2016 Ik was begonnen de eerste bloemetjes in de kas met een kwastje te bestuiven. Daarna las ik over de tomatilo dat het een zelfbestuiver is. De ananaskers is familie, dus even verder gezocht. Kom ik hier en daar tegen dat dit ook zelfbestuivers zijn. Handig! Want het zijn ieniemienie bloemetjes. Schudden dus. (en augurkennat ) Quote
ADOPEG Geplaatst: 7 juni 2016 Geplaatst: 7 juni 2016 Pokon concentreren door middel van destillatie werkt hier erg goed. Aanrader! Quote ~ Vita rosa est ~
henkg Geplaatst: 7 juni 2016 Geplaatst: 7 juni 2016 En zo zien de bloempjes er uit:Ongeveer een pinknagel groot. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Nadi Geplaatst: 7 juni 2016 Geplaatst: 7 juni 2016 Wow ze zien er precies hetzelfde uit als de tomatillo bloemen! Heel mooi Quote
julia Geplaatst: 7 juni 2016 Geplaatst: 7 juni 2016 Helaas heeft 1 ananaskers de strijd met de slakken verloren en heb ik nu nog 1 plant over. Met wat extra augurken nat ga ik deze vast groot krijgen! Quote
Joyce12 Geplaatst: 13 juni 2016 Geplaatst: 13 juni 2016 Mijn 2 ananaskersen staan er zo bij (de rest is opgevreten): Quote
Flup Geplaatst: 15 juni 2016 Geplaatst: 15 juni 2016 Mijn ananaskersen groeien niet zo snel. toch is de eerste bloem al gespot. Quote
julia Geplaatst: 16 juni 2016 Geplaatst: 16 juni 2016 Ook hier groeit de ananaskers traag en heeft nu met 2 bloemen gebloeit. Quote
Claudia69 Geplaatst: 18 juni 2016 Geplaatst: 18 juni 2016 Ze groeien precies echt wel compacter dan de grotere soort die ik heb staan. En ze staan sneller in bloei. Ben benieuwd naar de opbrengst en de smaak van de vruchtjes. Quote
AnnekeW Geplaatst: 19 juni 2016 Geplaatst: 19 juni 2016 Hier in de kas staan de monsters een meter hoog. Ik had ergens gelezen dat ze 30cm hoog.zouden worden dus ik denk ik maak een gezellig haagje voor de tomaten langs. Het staat veel te vol, maar ze doen het zo goed dat ik het ook jammer zou vinden om ze uit te dunnen. Een van de lampionnetjes heeft een kijkgaatje. Je kunt het besje zien groeien. Quote
HuubvG Geplaatst: 19 juni 2016 Geplaatst: 19 juni 2016 Ja ze worden groot. Dat is de reden dat ik ze uit de kas heb gehaald. Kleine kas, dus tomaten en komkommers gaan voor. Ik heb ze op de grote tuin gezet en daar mogen ze heel groot worden. Quote
simonvb Geplaatst: 24 juni 2016 Geplaatst: 24 juni 2016 Pff, deze week geen tijd gehad om slakken te vangen, drie van de vier planten zien er nu zo uit: Quote
Claudia69 Geplaatst: 24 juni 2016 Geplaatst: 24 juni 2016 Ik heb de hoge variant staan in volle grond en heb voor het eerst ook last van slakvraat. Normaal laten die dat harig blad wel links liggen. Quote
pippi Geplaatst: 25 juni 2016 Geplaatst: 25 juni 2016 Ik heb de gewone staan in een pot en in de volle grond, en heb blijkbaar ook niet goed op de hoogte gelet. Ik dacht dat er wel een bij mijn aalbessen kon staan, slecht idee want die krijgen nu nog nul zon. Ik denk dat ik die ananaskers er uit ga rukken. Bloemen heeft hij nog niet, en mijn aalbesjes zijn belangrijker. Die in de pot mag nog even zijn best doen, maar als daar niet heel snel heel veel bloemetjes aan komen is het ook toedeledoekie. Ik heb veel te weinig ruimte, en ik heb nog wel iets productievers staan voor in die grote pot. Ik vind ze heel lekker hoor, en ik zou graag een enorme oogst aan ananaskersen hebben, maar het neemt volgens mij gewoon teveel ruimte in voor die paar lampionnetjes. Quote
simonvb Geplaatst: 26 juni 2016 Geplaatst: 26 juni 2016 Volgens mij pech met het jaar, is al veel te koud en nat geweest de laatste twee maanden. Quote
MoestuinLieN Geplaatst: 7 juli 2016 Geplaatst: 7 juli 2016 Bij mij stonden de plantjes nog allemaal binnen. Vandaag het eerste bloempje opgemerkt. HOP ! Nu staan ze buiten... ben heel benieuwd hoe ze't daar zullen doen ! Quote
Liekie Geplaatst: 7 juli 2016 Geplaatst: 7 juli 2016 Hier hangen nu ook best wel wat bloemetjes en ook al een lampionnetje aan de plant. Staat in pot bij de leeuwebekjes Quote
loes Geplaatst: 7 juli 2016 Geplaatst: 7 juli 2016 ik heb de eerste lampionnetjes al gespot. zal morgen een foto maken. Quote
Nadi Geplaatst: 9 juli 2016 Geplaatst: 9 juli 2016 Yes hier ook een paar gespot. De lampionbes in de kas: Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.