Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik was begonnen de eerste bloemetjes in de kas met een kwastje te bestuiven. Daarna las ik over de tomatilo dat het een zelfbestuiver is. De ananaskers is familie, dus even verder gezocht. Kom ik hier en daar tegen dat dit ook zelfbestuivers zijn. Handig! Want het zijn ieniemienie bloemetjes. Schudden dus. (en augurkennat )

Geplaatst:

Helaas heeft 1 ananaskers de strijd met de slakken verloren en heb ik nu nog 1 plant over. Met wat extra augurken nat ga ik deze vast groot krijgen!

Geplaatst:

Ze groeien precies echt wel compacter dan de grotere soort die ik heb staan. En ze staan sneller in bloei. Ben benieuwd naar de opbrengst en de smaak van de vruchtjes.

Geplaatst:

Hier in de kas staan de monsters een meter hoog. Ik had ergens gelezen dat ze 30cm hoog.zouden worden dus ik denk ik maak een gezellig haagje voor de tomaten langs.

Linked Image

Het staat veel te vol, maar ze doen het zo goed dat ik het ook jammer zou vinden om ze uit te dunnen.

Linked Image

Een van de lampionnetjes heeft een kijkgaatje. Je kunt het besje zien groeien.

Linked Image

Geplaatst:

Ja ze worden groot. Dat is de reden dat ik ze uit de kas heb gehaald. Kleine kas, dus tomaten en komkommers gaan voor. Ik heb ze op de grote tuin gezet en daar mogen ze heel groot worden.

Geplaatst:

Ik heb de gewone staan in een pot en in de volle grond, en heb blijkbaar ook niet goed op de hoogte gelet. Ik dacht dat er wel een bij mijn aalbessen kon staan, slecht idee want die krijgen nu nog nul zon. Ik denk dat ik die ananaskers er uit ga rukken. Bloemen heeft hij nog niet, en mijn aalbesjes zijn belangrijker. Die in de pot mag nog even zijn best doen, maar als daar niet heel snel heel veel bloemetjes aan komen is het ook toedeledoekie. Ik heb veel te weinig ruimte, en ik heb nog wel iets productievers staan voor in die grote pot.

Ik vind ze heel lekker hoor, en ik zou graag een enorme oogst aan ananaskersen hebben, maar het neemt volgens mij gewoon teveel ruimte in voor die paar lampionnetjes.

• 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...