Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

Beetje vroeg.....maar de zaadjes moeten niet gaan kiemen in deze naaktzadige kakai, dus heb ik een paar vroege halloweenkopjes voor de deur liggen......en 2 droogtreetjes vol zaden....lekker voor in t brood

PICT6543aaa42261380301269.jpg

Eentje had ik gisteren al gemaakt.....nepkaarsje erin:

PICT6540a21491380301340.jpg

Geplaatst:

12 potten van 720ml Basis pastasaus met eigen tomaten, paprika's uien en knoflook!

8x 720ml en 10x 350ml appelcompote.. En nu wil ik even helemaal niets meer!

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

1 tomaat

( dat zit zo:

op de tuin hebben we elk jaar een wedstrijdje voor de grootste, zwaarste, hoogste....en dit jaar was dat de tomaat; ik heb er een van 675 g en die ging in de sauspot. Tot nu toe is ie de zwaarste )

Geplaatst:

Druk werk weekend, maar wil vanavond nog even wat vlierbessen siroop maken, alles ligt klaar.

Op de markt voor 5 euro groenten gekocht wat ik niet in mijn tuin heb staan, daar bij zaten ook 8 vijgen voor 1 euro. Hier wil ik jam van maken.

Geplaatst:

4potjes met peren-kweperenjam met specerijen, stond gisteren te "trekken" in de koelkast.

Vanmiddag een paar potjes bramen frambozen gelei gemaakt.

Voor volgende week staat een oosterse sjalottenconfituur op het program......

Geplaatst:

Had van de week voor 5,50 groenten en vijgen gekocht op de markt.

8 vijgen voor 1 hele euro mooier kon het niet. En zo juist klaar met de jam helaas maar een potje maar dat geef niet.

Geplaatst:

Weer meer als een liter bramenjam/saus.

Geplaatst:

Niet uit eigen tuin, maar heb net peren op karamelsiroop geweckt.

Net iets teveel voor 1 pot, dus ga de rest nu lekker zo eten.

Geplaatst:

tomatenpassata, 2 tomaten=1.3 kg passata

Geplaatst:

7 potten met appel/perenmoes, à la Ludo in de oven geweckt.

6 potten kwetsen in de weckketel gewekt, zonder water of suiker

2 grote dienbladen vol met kwetsen ingevroren

2,5 kilo kwetsen in de suiker gezet om morgen confiture te maken

( nog 25 kilo kwetsen te gaan ...ik denk dat de buurpaarden erg veel pruimen gaan eten de aankomende week)

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Dierenmishandeling. Arme dingen. Alle dagen aan de schijterij omdat mevrouw Appel de pruimen niet weg krijgt

Ander idee is misschien: steeds een half emmertje pruimen mee het naar het bos nemen en daar legen voor de herten, zwijnen en dassen ? Het hertenvlees wordt er erg lekker van !

Geplaatst:

Kan. Toevallig ga ik morgen of maandag naar het bos om cepes te zoeken..het is hier nat en warm

Maar de paarden vreten ze zelf van de boom Bit, meestal moeten we ze verjagen..ze vreten de helft van mijn groene reine claude- en kwetsenboom erbij op.

OT: de jam gemaakt( 9 potten) en net besloten niets meer te maken. Ik kreeg 2 bezoekjes: 1 buurvrouw met een bak knalrode perziken, een andere buurvrouw met twee knoertgrote emmers vol met poire de prêtre ( kleine zoete peer) ze waren gevallen, maar je kunt er nog gemakkelijk jam en inmaak van maken...(ga ff naar t klaagtopic)

aangepast door Gast

Geplaatst:

weer passata van 1,5 kg tomaatjes

8 suikermaiskolfjes in de vriezer, heb geprobeerd de korrels er netjes af te snijden ongekookt, geblancheerd, maar dat werd niks, alle korreltjes gingen stuk tips anyone?

Geplaatst:

Vrijdag de peren geplukt en geraapt. Had veel meer verwacht, maar de afgelopen weken zijn er steeds meer peertjes verrot van de boom gevallen, en veel peren waren aangevreten. Tasje met peren bij de buuv neergezet. Tot vorig seizoen was het haar boom, kunnen ze toch nog peertjes eten. De rest gestoofd en in potjes gedaan, lekker! image18441381044153.jpgimage74691381044151.jpg

Geplaatst:

Courgettejam gemaakt staat nu af te koelen .

Geplaatst:

Ziet er goed uit Jootje

Vrijdag de peren geplukt en geraapt. Had veel meer verwacht, maar de afgelopen weken zijn er steeds meer peertjes verrot van de boom gevallen, en veel peren waren aangevreten. Tasje met peren bij de buuv neergezet. Tot vorig seizoen was het haar boom, kunnen ze toch nog peertjes eten. De rest gestoofd en in potjes gedaan, lekker! JOOOOOOtje74351381063573.jpgimage74691381044151.jpg

Geedee's omdraaiservice BV

Geplaatst:

Thanks, Geedee!

Was vergeten dat als ik foto's maak voor op het forum, dat ik dan mijn ipad onderste boven moet houden! Serieus!

Geplaatst:

serieus vergeten JO?

Waren dat echte stoofpeertjes of gewone peren die je hebt gekookt?

Geplaatst:

Ik kreeg een kilo of 6 kleine peertjes, ( zo groot als een mandarijn ongeveer) het zijn wel peren om ze te eten, maar ze zijn nog behoorlijk hard. Iemand een mooi recept om die peren heel in te maken?

Geplaatst:

peren, honing, port en kaneel, een uur koken voor handperen en 3 uur voor stoofperen stoofperen kook ik altijd 2 uur, daarna laat ik ze een nachtje staan en de dag erna kook ik ze nog een uur.

Vandaag had ik ze dus voor de 2e dag opstaan en toen gingen we in de tuin aan de slag, peertjes vergeten dus, en nu zijn de peertjes echt heeeeeeel erg zacht en mierzoet

Geplaatst:

Appeldruivensap 25 liter

DSC0183494701381085868.JPG

DSC0183561511381085911.JPG

hmzz. de foto's staan recht op mijn pc, maar komen scheef hier, ook als ik ze een kwartslag draai in mijn fotoalbum, hoe kan dat nou?

Geplaatst:

Wat een toffe pers heb je!

(voor die foto`s: vraag GD`s omdraaiservice even )

Geplaatst:

Proest!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic