Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #4

Featured Replies

Geplaatst:

In Duitsland heb ik ook weleens aan het begin van het seizoen bij de Lidl gekeken. Allemaal oud zaad, dat in hetzelfde jaar ggebruikt moest worden. Dat wil ik niet, heb dus ook niks gekocht.

Geplaatst:

Hier stond de zadenmolen ook al.

Twee ( jawel, 2! ) zakjes zaad gekocht, te gebruiken tot 2022.

Prima toch?

Geplaatst:
schreef appelvrouw:

Wij hebben last van muis in huis.

Wel muis aanwezig maar geen last.

Heeft een opgang met trap in de plint van het keukenblok. Met lamp

Buiten een voordeurtje gemaakt zodat er geen gejengel aan mijn bel is.

Inmiddels is Johnny geheel gedrild naar huiselijke regels.

Dat gaat goed. Ik klaag niet.

Johnny-stelt-privacy-op-prijs30851581279089.

Johnny a.jpg

aangepast door Grork
aanvulling op situatie

Geplaatst:

it klaagje: onze wp tuinwebsite is van de week twee keer gehackt, domein .ru

was veel werk maar alles loopt weer, hadden shield plugin en akismet en user activity en backupguard, wat kun je nog meer doen...

Geplaatst:

Iets met winterpeen zou er op tafel komen...

Haal jij even wat wortels uit je schuurvoorraad, zei vrouw Veldjesgraaf.

In de vloer van de schuur is een grote kunststof bak ingegoten die dienst doet als mini kelder voor de aardappelen, knolselder en dus ook de winterpeen.

Deksel open, een vreemde "putlucht" kwam omhoog.

In de emmer met zand waarin de wortels zitten, vond ik alleen nog wat oranje snot. Alles verrot. En het stonk als een bunzing.

te nat geweest? Waren de wortels al aangetast? Geen idee. Volgende keer beter.

Gelukkig lag er nog genoeg ander lekkers in de vriezer.

Geplaatst:

Na een aantal jaren achter het net gevist te hebben, nu eindelijk een strandslaaphuisje kunnen boeken.

Storm Ciara slaat het strand weg !!

Dus waarschijnlijk geen strandslaapvakantie.

Geplaatst:

Het strandje in zeeland bedoel je?

Geplaatst:

Ja, bij Dishoek.

Geplaatst:

Ik blijf aan de klaag.

Grom, grommel, verdikke.

Heb ik eindelijk besloten te investeren in een Ikea Vaxer groeilamp, zijn ze niet meer op voorraad en waarschijnlijk uit de collectie.

Geplaatst:

Ja die dikke pech had ik 3 weken terug. Op bij de Ikea. Op de website toen aangemeld voor sms dienst wanneer ze binnen zouden komen. Paardagen na die aanmelding, was de lamp ook weg van de website zelf. =(

Een verkoper had toen gezegd, dat ze waarschijnlijk een nieuwe collectie er van zouden krijgen. Maar of dat waar is weet ik niet, ik hoop het wel.

Geplaatst:

Verdorie!!! Een hele rij jonge sla opgevreten in de kas!!! Slakken!

Geplaatst:
  • Auteur

Ik ga al helemaal niet meer proberen in de kas te zaaien... muizen en slakken liggen daar op de loer en hebben echt wel zin in een vers groen blaadje. Alles wat ik daar voorzaai moet ik met kapjes op de bakken beschermen.

Klaag klaag... mijn Samsung S7 is in coma en wil niet ontwaken. Was er net zo blij mee, gekregen van mn broer die een S10 nam. Maar gisteren viel ie opeens uit tijdens het wandelen. Ik deed niets geks.

Alle reset opstart methodes (op allerlei manieren allerlei knopjes tegelijk indrukken voor bepaalde tijd) werken ook niet. Accu is óf opgeladen óf wil niet meer opladen... werd gister tijdens laden nog wel warm.

Oehhhh... als dit maar goed komt.

Morgen dus maar naar een shop, kijken of zij het wel voor elkaar krijgen... duim duim duim...

Geplaatst:

duim2!

aangepast door RobO

• 3 weken later...
Geplaatst:

Waarom heb ik afgelopen najaar toch winterrogge gezaaid en geen waterspinazie of rijst? De hoek van de tuin waar deze groeit staat helemaal blank.

Op de echte teeltbedden valt het gelukkig mee.

Oudholland

Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu?

Geplaatst:

Alle bloem weg gehamsterd.  Erg ongemakkelijk voor een thuisbakker.

Geplaatst:

Is het moeilijk om hier foto's te plaatsen?

Kan iemand mij dat simpel uitleggen?

Ben maar een leek hoor.

Geplaatst:

Foto's plaatsen is nu erg eenvoudig geworden. Sleep een foto naar de onderstaande plek en je bent klaar.

Je kan ook meer met de foto's doen en een opmaak van je bericht maken.

foto plaatsen.png

Geplaatst:
5 uren geleden, Patrijs zei:

Alle bloem weg gehamsterd.  Erg ongemakkelijk voor een thuisbakker.

Na brood gezocht te hebben in de supermarkten, wat ik nergens meer kon krijgen. Dacht ik dat bak ik zelf dan wel... maar inderdaad ook nergens bloem.

WC-Papier, dat mensen dat gaan hamsteren, we hebben pakhuizen vol ervan. Maar goed, die schappen zijn ook al een paar dagen leeg. Dan maar een douchetoilet...

Geplaatst:

Ik mijd normaal het klaagtopic, maar moet het nu ook kwijt. Ik wilde groente en fruit halen. Gewoon standaard boodschappen. Er lagen een paar knalgroene ananassen. Verder LEEG!

Geen aardappel, geen ui, komkommer, geen tomaat, geen appels, bananen, radijs, broccoli, wortel en noem maar op. Gewoon niks. Dit is toch bizar mensen? Laten we alsjeblieft stoppen met paniekvoetbal!

Geplaatst:

Morgen (of maandag als de supermarkten op zondag dicht zijn) ligt er gewoon weer een nieuwe voorraad in de supermarkt. 

Hier waren er gisteren ook veel lege vakken, vandaag was de winkel weer compleet gevuld :D 
W
at ik van een medewerker begreep waren er vooral mensen die normaal gesproken dagelijks boodschappen doen en nu ineens allemaal tegelijk boodschappen voor een week of langer en dan is er gewoon niet genoeg. Hij had geen extreme hoarders gezien zoals die van de filmpjes die rondgaan. 

Geplaatst:

Goede analyse van Loes: niet het hamsteren, maar het beperken van supermarktbezoek kan de hoeveelheid boodschappen per keer beïnvloeden. 

Hierzo, vandaag, rondom laagwater,  zou de 'Schelde schoon' actie zijn. Plastic en ander aangewaaid vuil opruimen.

Kleine moeite voor mij: een stukje Oosterschelde is bijna mijn voortuin (nou ja, op 500 m, en een zeedijk ertussen: dat gelukkig wel).

Afgelast! Corona virus.

Nou ja zeg: Buiten, hoogstens 10 man per kilometer, minstens 25 meter afstand houden van een ander doe je toch al bij dit soort klussen. 

Afgelast!

Over een weekje ga ik zelf wel, bij mooier weer. Liefst bij springtij en oostenwind (en uiteraard laagwater), beste moment om de voeten droog te houden.

Geplaatst:
23 uren geleden, Mellie zei:

Ik mijd normaal het klaagtopic, maar moet het nu ook kwijt. Ik wilde groente en fruit halen. Gewoon standaard boodschappen. Er lagen een paar knalgroene ananassen. Verder LEEG!

Geen aardappel, geen ui, komkommer, geen tomaat, geen appels, bananen, radijs, broccoli, wortel en noem maar op. Gewoon niks. Dit is toch bizar mensen? Laten we alsjeblieft stoppen met paniekvoetbal!

Nou zaterdagmiddag viel het reuze mee. Vomar nooit zo druk gezien, maar dat is dan ook een zeer krap winkeltje en ik ga normaal op rustige tijden door de week. AH viel de situatie reuze mee, maar voorlopen kon de eigenaar de situatie niet. Er zijn gewoon niet genoeg 'colli slots' om alle bestellingen in de winkel te krijgen als je slots op zijn blijven bestellingen staan op dc. Er zijn niet genoeg wagens en chauffeurs. Lopen ze komende week wel weer in.

Ik heb ook een extra zakje volkoren voordeelbollen (10 stuks ipv 6) gekocht voor de vriezer en de ah basic bake off was tweede half geld dus ook maar gekocht. Dan ben je niet gedwongen om eruit te gaan. De Schoof baguetjes waren op bij de Vomar enkel g'woon van de reclame, maar die zijn minder dan die van Schoof. Dus nu AH budget eens proberen.

Wel twee in plaats van een boterrol gekocht.

En bij Appie twee pakjes biefstuk. maar dat doe ik altijd wanneer ze in de aanbieding zijn, vacuum is officieel 10 dagen goed, dus gelijk die voor volgend week-end gekocht, doe ik altijd, is geen Hamsteren.

Bloem stond bij AH hier ook op actie pallet naast de vis en knak blikjes.

aangepast door donaldk

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

Geplaatst:

Een broodbakmachine helpt af en toe best. We hebben bij de molen in Kesteren donderdag nog 4 zakken volkorenmeel gehaald van 5 kg per stuk. Dan kun je even vooruit.

Hamsteren is niet handig. Alle evenementen van +100 mensen worden afgelast. Scholen moeten daarom simpelweg ook dicht. Ik hoop dat de politiek zo slim is. Met zijn allen in de supermarkt is dus ook niet slim. Net als in Italie max 2 mensen in de supermarkt en buiten wachten met 1 meter tussenruimte is niet iets waar we met zijn allen naar uitkijken.

Geplaatst:

Wij hier als moestuiniers hoeven toch ook niet te hamsteren?

Ik heb nog boerenkool en prei in de tuin staan (als die tenminste niet zijn verzopen), aardappels voor een heel weeshuis in de schuur en in de vriezer en de weckpotten genoeg groente en tomatensaus om het voorjaar door te komen als het nodig is. (nou ja, dat is wel erg overdreven, maar toch genoeg voor een paar weken).

Wij hebben ook wel iets meer voorraad in huis als normaal moet ik zeggen. Maar meer dat we normaal pas iets halen als het vorige pakje bijna op is en we het nu al gekocht hebben bij een half pak. Dus niet zozeer veel meer, maar vooral op tijd. Voor het geval we ziek zouden worden, dat we een paar dagen tijd hebben om iets te regelen. En niet 3x in de week in de supermarkt hoeven te zijn waar je niet weet wie zich "netjes aan de regels houdt" of er toch lekker op los gaat qua sociale contacten.

Maar wat je inderdaad nu moet met 10 pakken wc-papier snap ik ook niet...

Oudholland

Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.