Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #4

Featured Replies

Geplaatst:

De groene halsband parkieten hebben de appel en pruimen boom gevonden die vol met vruchten hingen... 

Overal 1 hap uit en heel de grond bezaaid met vruchten.

20200724_165248.thumb.jpg.c7ca65605bdf0ee9be265618cb00d93f.jpg

20200724_165256.thumb.jpg.779eb7ab126af93e77c7e5b20bfa0c31.jpg

Geplaatst:

Echt zo niet leuk! Dat word een buks kopen....😱

Geplaatst:

oh wat jammer 😮 

Geplaatst:

Hier geen parkieten maar een grote kolonie raven. Maken een pokkeherrie, pikken de paar appels die we hebben aan en terroriseren de buurt. BAH

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

Hier enorm veel groene halsband parkieten. Ze nestelen hier in oude wilgen bomen. Ze maken daar een gat in de barst, en hollen de boom verder uit. Erg leuk om in het voorjaar te zien. 

Alleen worden het er elk jaar meer. Als er onweer op komst is, kwekken ze heel de buurt bij elkaar en vliegen in groepen van 80a 100 bij elkaar door de lucht. Zal eens proberen een filmpje te maken. 

Laatst had een parkiet ruzie met een meeuw in de lucht, parkiet brak zijn vleugel, en storte zo van een hoogte de sloot in. De buurvrouw de dierenambulance gebeld, zeiden ze aangezien het een soort vogel is die hier niet thuishoort, kunnen ze er niks voor doen. Uiteindelijk hebben die mensen op eigen kosten de dierenarts betaald. Ze moesten er ook zelf heen. 

Geplaatst:

hier ook redelijk boos op de groene rakkers, overal om ons heen happen uit onrijpe vruchten, kers van de buuv leegehaald terwijl de kersen nog geel waren

(ik snap die dierenambulance wel)

verder weer een vreemd seizoen hier: in de kas komt het meeste nu pas op gang, weingi pruimen, weinig appels/peren, zelfs de snijbiet wil niet erg

Geplaatst:
Echt zo niet leuk! Dat word een buks kopen....[emoji33]  

Ik heb vernomen dat dat heel aardig werkt. [emoji48]

Het is echt een naar stelletje die groene luitjes. Wat een merel nog niet in een maand voor elkaar krijgt, doen zij in een half uurtje. Echt waar. Als je ze door je verrekijker bekijkt, zie je hoe die grote bek als een nijptang enorme gaten slaat in het fruit. We hadden serieus zeker 200 appeltjes dit jaar. Maar zijn meer dan de helft verloren. Op dit moment blijven ze redelijk uit de buurt. Vast ook door de netten die we gespannen hebben.

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

Ik denk dat wij volgend jaar ook maar met netten gaan werken.. zelfs de laatste paar appels worden er nu nog uitgepikt door de halsband parkieten, dus geen appelmoes dit jaar. Van de peren blijven ze wonderlijk genoeg nu in elk geval nog af.

Geplaatst:

vorig jaar hingen er twee dood in ons dunne zwarte kersen net; toen een blauw net gekocht en voorzien van glimmende  repen plasticfolie; ik heb het idee dat ze daardoor niet meer in het net komen

Geplaatst:

Tja. Hun hersentjes zijn iig heel klein. Dat dacht ik ook bij die kikkertjes die vanavond steeds naar binnen wilden hopsen, ipv lekker in de tuin te blijven waar het veel vochtiger is en waar veel meer lekkers rondvliegt. 

20200803_180701.jpg

Geplaatst:

Maaimachine stuk. Staafmixer stuk. Schuurmachine stuk. Nieuw duur internet aangevraagd, wil nog niet werken. De beloofde  regen Is niet gevallen. 😐 

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Als je winterwortelen gaat oogsten, verwacht je dit.

E7C9ECC3-8B14-49DC-A24C-7732E6000FCB.thumb.jpeg.68d0135a214406d5e4974d500e5fcc5f.jpeg

Dat er ook een beetje van dit bij zit, nou ja....

CD198064-4155-4212-B4EC-624EDDE4F451.thumb.jpeg.b9da833365fca623515e2cc56326f49e.jpeg

Maar dat  @€&*&*&*!!! *** 70% dit is, vind ik te gek voor woorden.

Je zou spontaan aan de drank gaan.

758E1C27-86FF-4D6D-B41F-D9BB30601A96.thumb.jpeg.9d5d7ae83a05b2496e9185ad267f6545.jpeg

Het hele arsenaal vallen is weer gezet. Vermoedelijk zat dat ellendige landgravertje, met een dikke pens ergens te kijken wat ik aan het doen was.

Geplaatst:

Daar kun je wel eens gelijk in hebben. De sprongen van de beestjes deden me aan kikkers denken, maar die huid en vingertjes ...

Geplaatst:

@Grork, ik heb (nog) geen klompen. Zouden die hier bij mijn achterdeur staan, dan zaten ze nu vol met die kleine springers. 

En over die kool, je kunt die vreetzakjes natuurlijk handmatig verwijderen, ze zijn er groot en zichtbaar genoeg voor. Of is het kwaad al geschied en gaat deze kool het niet meer redden? 🐛🐛🐛🐛🐛🐛

Geplaatst:

@Arja ,vanwege het afdekken van de vruchtdragenden kan ik er niet goed meer bij. Ga ik aan

die afdekking nu pierikken dan breekt er misschien wel een vruchtdragende tomatentak.

DSC06582.thumb.JPG.ddf6bebcc17f4a67a4ecd95028adee42.JPG

Maar pak ik de ene rups dan valt de andere rups en die kan ik ook niet meer pakken.

Mijn oplossing:

'k Heb een zak erover heengetrokken en de plant is nu foetsie.

Vork lag het allemaal aan te zien vanaf die afdekking.

Dat is nu zijn hangmat :classic_rolleyes:

Geplaatst:

Achterlijke Vork.

Zo, dat is er uit.

Ik heb de boel afgedekt, zoals je weet.

Maar toch moet er nog een beetje bewaterd worden.

Dat doe ik in de vroege avond wanneer de zon weg is

Het is nogal een gebuk zo om eerlijk te zijn.

711282215_20200805hitglf.thumb.jpg.e1ff9293c8228f76987ec51cfd109fda.jpg

1602419017_202008055dghittegolf.thumb.jpg.498539632f43e78decf6b5e48cbf160e.jpg

Dus:

"Vork, jij bent klein, wil jij niet daaronder en wat water... ?"

OH NEE! Geen sprake van!

Meneer was beledigd omdat ik zei dat hij klein is.

Jeetje, zo'n klein ding met zo'n groot lontje. Zucht.

Zelf maar bewatert.

Vooral de paprika's lieten zien dorst te hebben.

Gelijk een kan met tomaten eronder vandaan geoogst.

Morgenavond weer. Dan zal ik 'meneer' anders benaderen :angel:

Geplaatst:

Ik val ook eens binnen in het klaagtopic. Dat doe ik vooral met mate, want anders kan ik overal wel een klaag van maken. Maar wat er gisteren toch is gebeurd... dat verdient wel heel veel geklaag.

Gisteren werden de kozijnen bezorgd. Vanwege Corona diende je zelf te lossen en moest je mensen klaar hebben staan. De bezorging kwam meer dan een uur te laat vanwege werkzaamheden op de ring. De man was niet te genieten.

Vervolgens is hij ook naar de verkeerde straat gereden wat niet voor vrachtverkeer is en zichzelf klem gereden. Erg dom, maar hij was oververhit. Kan gebeuren. dankzij de aanwijzingen van de man en een buurman, lukte het hem om eruit te komen zonder tuinen of auto’s te verwoesten.

Toen de chauffeur uiteindelijk bij ons was, was hij zo chagrijnig dat er niet meer met hem te praten viel. Dat was direct al duidelijk. Vanwege zíjn vertraging en dom rijgedrag, eiste hij vervolgens €50 extra. Geloof me, op zo’n bedrag wat we moesten betalen maakt die €50 niks meer uit. Maar het was niet terecht, dus wilden we dat niet betalen. De chauffeur dreigde toen rechtsomkeert te maken. Met de kozijnen waar we al weken op wachten....

Het restantbedrag van de kozijnen wilde hij ook contant hebben, terwijl dat volgens de mailwisseling overgemaakt kon worden. Dat mocht niet meer. Nu moest er ineens heel veel geld gepind worden PLUS €50 stommiteitsgeld voor de chauffeur. Onder protest betaald.

Gebeld met het bedrijf. Bedrijf zou het uitzoeken. Chauffeur heeft aan de fabrikant aangegeven dat wij hem eerst naar het verkeerde adres hebben laten rijden. Toen naar het juiste adres en vervolgens niet wilden afrekenen en hij dus wilde gaan. Wij hebben overigens 2 sjouwhulpen en nog wel wat buren die dit allemaal vol verbazing hebben aangeschouwd. Er klopt niet een woord van het verhaal van de chauffeur.

Reactie van het bedrijf:

“Ik denk dat U een en ander nog maar eens de revue moet laten passeren. Ik denk dat een excuus van U aan onze chauffeur meer op zijn plaats zou zijn

De € 50,- heeft de chauffeur afgerekend voor het ongemak waardoor hij bij extra tijd heeft moeten inplannen. Ik denk dat dit zeer redelijk is

De chauffeur heeft mij ook verteld dat nadat U betaald heeft hij U keurig heeft behandeld en geholpen heeft met advies bij het afladen,ondanks het feit dat bij hem de irritatie enorm hoog was door U manier van handelen

Ik ben bang dat U een en ander op U zelf heeft afgeroepen.”

Dit is slechts een gedeelte van het ‘ophelderingsmailtje’ van het bedrijf. Compleet geflipt... onbegrijpelijk.

De man des huizes is de zachtaardigheid zelve en heeft niets dan begrip getoond voor die oelewapper. Dat is wat ík hem kwalijk neem en vervolgens wordt hij getrakteerd op een compleet andere voorstelling van de situatie! Echt belachelijk.

Ik vind het zo sneu voor hem dat hij maagpijn heeft van al deze dramatiek wat zo onterecht is. Dat vind ik wel een klaag waard en als mijn belletje zo meteen naar het stomme bedrijf in kwestie niets oplevert, ook een negatieve recensie en inmenging van onze rechtsbijstand. Want dit is echt van het zotte...

Ik klaag liever over vorken of padden.

of het weer. Warm hè vandaag?

Geplaatst:

Een mailtje naar de economische inspectie (term België) en/of de belastingen dat de chauffeur geld in het zwart bijvraagt, volgens mij zijn dat serieuze boeten en een controle kan men meestal missen als kiespijn.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.