Geplaatst: 26 maart 202526 Ma Ja, wij hadden niet zo lang geleden ook 2 hamsters moeten laten gaan. Alhoewel ze niet zo lang leven als een kat, raak je er wel gehecht aan. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 26 maart 202526 Ma Dankje wel allemaal. Zal nog haal nog lang missen. Gelukkig komt ze nog terug in een urntje. Zal een mooi plekje in huis krijgen. Zal wel lastig worden om de kattenkamer leeg te halen, en al haar spullen weg te doen. Denk niet dat we nog een poes nemen, hoewel ik dat 100% graag zou willen. Voor nu de spullen maar naar de kelder, voor we ons bedenken en alles hebben weggedaan...
Geplaatst: 26 maart 202526 Ma Sterkt @rorror. Ook wij moesten onze kat enkele maanden geleden laten inslapen. Ik vond en vind het gemis - ondanks de aanwezigheid van een andere kat - erg zwaar. Wij wisten eigenlijk al hoe het ging aflopen toen onze jongste kat overduidelijk afscheid nam toen we met de oude naar de dierenarts gingen. Maar eenmaal daar bleek dat het anders een lijdensweg ging worden. Dan gaat het welzijn van je dier boven je verlangen ze nog even te houden. Het verdriet slijt wel, en onze Teun ligt in de tuin, pal onder de vensterbank waar hij altijd zat. Dat voelt kloppend . Maar het gemis blijft. Veel sterkte. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 26 maart 202526 Ma Op 25-3-2025 om 17:33, rorror zei: Maya Rust in Vrede Heel veel sterkte!
Geplaatst: 29 maart 202529 Ma Moestuinbeurs Kasteel Middachten geweest. Is best een behoorlijke rit vanuit het diepe Zuiden. Organisatie prima. Parkeren toppie (wel betalen), paden goed, op natte plekken veel houtsnippers etc.etc. Iets drinken kon op 2 plekken, bij van die kleine koffiekarretjes. Dus daar stonden rijen. Klinkt allemaal best goed. Maar dit is de klaagafdeling. MOESTUINBEURS: waarom heb ik dan bij geen enkele stand MOESTUINPLANTJES kunnen kopen. En dan bedoel ik niet eetbare bloemen, kruiden en fruitstruiken, en ergens een enkel tuinboonplantje. Nee, die dingen die nu de bijna grond in gaan. Prei, sla, kool b.v. Ik heb nog nagevraagd bij de info. Goh, vorig jaar stonden die er wel. Was leuk geweest , als er tussen alle nieuwe, innovatieve, groene hebbedingen ook gewoon de basis aanwezig geweest was. Gaan we dus niet meer naar toe.
Geplaatst: 29 maart 202529 Ma 1 minute ago, Amrutten said: Gaan we dus niet meer naar toe. Wat jammer van de reis en de gedachte aan een leuke dag
Geplaatst: 29 maart 202529 Ma Vannacht weer naar de zomertijd. Wanneer houden ze daar nou eens mee op?
Geplaatst: 29 maart 202529 Ma Al een paar nachten vuurwerklawaai. Ik zou zo blij zijn als die shit verboden wordt.
Geplaatst: 29 maart 202529 Ma Amrutten, vorig jaar was er wel een kraam met moestuinplantjes, maar zo duur! Ik heb er niks gekocht! Dus je mist niks! Het plaatselijke tuincentrum of de Welkoop is goedkoper.
Geplaatst: 29 maart 202529 Ma Auteur @Arja Ja, vervelend he, hier is het ook nog steeds niet veilig. Maar het valt me nu wel soms op hoe stil het kan zijn als er geen vuurwerk te horen is. Maar nu kunnen we hier de komende 10 dagen deze zware overlast verwachten... 🤨 https://www.defensie.nl/onderwerpen/ramstein-flag/waar-en-wanneer-oefenen-de-vliegtuigen En ik kan je vertellen dat die krengen enorm veel lawaai maken, zeer invasief en hinderlijk. Zeer traumatisch voor iig mijn Zowie hondje. Ze vliegen extreem laag en komen dan lekker net op gang na de start in Friesland. Even oefenen boven Groningen, want ze moeten ook oefenen boven steden blijkbaar. En dat het hele waddengebied ook wordt verstoord... al die vogels weten ook niet waar ze het zoeken moeten met zoveel laag overvliegende straaljagers. Ik betwijfel gewoon of Nederland, met de grootste bevolkingsdichtheid in Europa (op wat van die ministaatjes na), bij uitstek nou een geschikte locatie is voor zo'n grootscheepse oefening die zoveel overlast voor de bevolking (en omgeving) geeft. En waarom is het Noorden wéér het bokje??? 🤔 40 vlliegtuigen: 2x per dag. Dat is dus 80 x opstijgen en 80 x landen.... 160 x per dag!!!! Dat kéér 10 dagen! Maakt: 1.600 vluchten !!! Die vliegbasis gaan ze meer en meer gebruiken voor oefenvluchten... veel meer dan ooit oorspronkelijk de bedoeling is geweest. De overlast voor de omwonenden (tot vele kilometers verder) en hun bedrijfsvoering is enorm. De geluidsoverlast extreem. En dat gaan ze alleen maar uitbreiden. 29 maart 202529 Ma aangepast door Erny
Geplaatst: 29 maart 202529 Ma Auteur Jaah dat! En al de trekvogels... https://pointer.kro-ncrv.nl/uitbreiding-f-35-friesland-onrust-en-verzet-bewoners 29 maart 202529 Ma aangepast door Erny
Geplaatst: 29 maart 202529 Ma Ik word er zo moe van. Hele stukken van de rijen doperwten weg. Je kunt precies zien wanneer meneer of mevrouw slak verzadigd was. Zucht. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 2 april 20252 Apr Op 29-3-2025 om 09:42, Arja zei: Al een paar nachten vuurwerklawaai. Ik zou zo blij zijn als die shit verboden wordt. Het gaat de goede kant op.
Geplaatst: 7 april 20257 Apr Ik word echt zo moe van al die AI gegenereerde artikelen, wanneer ik iets probeer op te zoeken. Echt dramatisch slecht. Vooral DuckDuckGo wat ik juist een fijne zoekmachine vind is daar erg gevoelig voor geworden. Google is ook erg, wanneer ik op mijn telefoon de Chrome browser open. Allemaal van die stomme AI gegenereerde artikelen. Een grote woordbrij met zoveel mogelijk reclame en zo min mogelijk inhoud. "I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"Colonel Kurtz
Geplaatst: 7 april 20257 Apr @sugarlevi Helaas niet echt de schuld van AI, maar dat de zoekmachine nieuwe artikelen hoger prioriteert dan de oude echt nuttige artikelen waar de juiste informatie op staat, die we eigenlijk willen voorgeschoteld krijgen. Dit is helaas al een x aantal jaar aan de gang. Voor in de IT sector helemaal erg geworden, vroeger stonden de echte antwoorden die 10a15 jaar lang op nummer 1 stonden, nu soms pas onder aan op de eerste pagina of op oudere pagina's. Terwijl de nieuwe pagina's niet eens het juiste antwoord bevatten.
Geplaatst: 23 april 202523 Apr Vandaag eindelijk weer eens lekker aan de slag met een goed werkend nieuw desem gekregen van @Anna3. Alles ging ok, het mengen rijzen doorslaan rijzen. Ok de oven aan..warmt ie niet op! Na een half uur nog ijskoud. Getsie🤨Uiteindelijk warmde hij wel na enig aandringen wel op maar na een uur was de temp nog steeds niet hoger dan 120 graden. Van de week was er ook een probleem met opwarmen maar dat was alleen een afbak broodje dus dat kwam redelijk goed. Uiteindelijk het brood zojuist in de broodbakmachine afgebakken..wat een geluk dat ik dat ding nog heb staan. Het was natuurlijk helemaal niet meer gerezen n de oven veel te lang gewacht. Tis wel eerder gebeurd ook met brood in mijn vorige huis..ook met zo’n lastige combi oven en ook toen ik brood wou afbakken. Z’on ding komt er dus niet meer in!! Dan maar weer op zoek naar een nieuwe oven.. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 25 april 202525 Apr Ik ga mijn huis in Kleef verkopen vanwege burenterreur. 😔 Ik heb gehuild over het verlies van de tuin en alle planten en projecten daarin. Ik had net het grasveld verticaal gemaakt met tropisch hardhout. Nu kan ik er nog maximaal 1 zomer zitten. En afgelopen winter me een breuk gesjouwd bij het verplaatsen van de Cornus Officinalis en de Japanse esdoorn. Maar het is ook wel goed. Het huis moet gerenoveerd worden en dat vond ik toch al niet leuk.
Geplaatst: 25 april 202525 Apr Valse aangifte over dakpannen die ik gestolen zou hebben (kan gelukkig bewijzen dat ik in het buitenland zat), camera's die op mijn huis en tuin gericht staan, meldingen bij de gemeente over mij, aanpassingen maken aan mijn dak zonder het mij te zeggen. Ik heb eerder voorgesteld een mediation traject te starten en toen heeft ze mijn nummer geblokkeerd. Ik ga liever weg dan naast zo iemand te blijven wonen. Ik heb nog geen nieuwe plek, wil nu alleen maar weg zonder al te veel schade. 25 april 202525 Apr aangepast door fre3ke
Geplaatst: 25 april 202525 Apr O bah! Dit klinkt wel erg stressvol, ik kan je alleen maar gelijk geven, dat je gaat verhuizen. Hoe jammer het ook is van je tuin, je vindt vast wel weer een ander huis met een heerlijke tuin. Heel veel sterkte bij de verkoop.
Geplaatst: 25 april 202525 Apr Dat is echt sneu, dat er zulke mensen bestaan.😰 Ik zou je geen ongelijk geven om weg te gaan. Maar je hebt toch een woning in Amsterdam? En kun je nog wat van jouw tuin meenemen? Ik zag dat je wel wat aanbiedt, dat zou je ook mee kunnen nemen? In ieder geval de bijzondere soorten. En anders kun je vast wel wat van ons krijgen. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 25 april 202525 Apr Ik heb alleen maar bijzondere soorten 😇. Of in ieder geval vrij veel. In Amsterdam heb ik alleen een balkon, dat staat straks al vol. Alles wat in de grond zit, laat ik achter. Als ik ooit weer een tuin heb, moet ik opnieuw beginnen. Ik probeer er niet over na te denken.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.