Geplaatst: 8 juni 20205 j technoklaagje: moest een kastje ophangen aan ijzeren hek zonder zichtbare bouten/moeren dacht: gaatje 5,5 boren, draad 6 tappen schroeven maar maar:10 min in de rij voor mandje, ijzerhandel levert boortje in doosje, blijkt steenboor, dus terug 10 min in andere rij voor mandje: tapje heeft geen krukje bij dus andere winkel, tapkrukjesdoosje leeg 3 min voor karretje, tapkrukje in winkel 4 gaatje boren met masjien van de tuinclub, blijkt de boorkop iets te slingeren dus gat wordt te ruim eigen boor gehaald , opnieuw geboord en getapt en kastje vastgeschroefd blijkt het hek twee kanten op te kunnen draaien omdat het ontzet is door kerende auto en zo kastje te kunnen kraken terug naar regel 8 en kastje verhangen flink glas wijn genomen
Geplaatst: 8 juni 20205 j Echt lachen dit. Een beetje uit leedvermaak, maar veel meer omdat het zo herkenbaar is. Eventjes dit doen .... Ik mis nog iets: Die eigen boormachine, nog zeer onlangs gebruikt, waar ligt ie nu -> weer minimaal een kwartier extra ... Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 8 juni 20205 j @RobO, de aanhouder wint ! https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/https://www.moestuinforum.nl/topic/23955-zij-en-heur-landleven/
Geplaatst: 11 juni 20205 j ow,Loes, kluisje eromheen? hier zijn van de 6 bloemkolen er nog 2 over, wortel afgeknaagd door veenmollen denk ik heb er nu een stuk of 10 gevangen maar er zijn er blijkbaar nog genoeg over van de 8 boerenkolen nog 3, wegeslakt heb nog even gesomberd bij de bessen, appels, peren, pruimen vanwege heul weinig vruchten na vorstklapjes in maart en mei ff offtopic: de eind mei nieuw gepote aardappeltjes komen eindelijk boven
Geplaatst: 11 juni 20205 j eerst maar nieuwe zaaien. Beetje aan de late kant maar wie weet komt er een goed najaar. En dan inderdaad nog beter beschermen. Ik had bij de 2e poging een van de planten al langer in huis gehouden als backup maar de plant die buiten groeide veel beter dus toen toch maar uitgeplant.
Geplaatst: 11 juni 20205 j hier zijn van de 6 bloemkolen er nog 2 over, wortel afgeknaagd door veenmollen denk ik heb er nu een stuk of 10 gevangen maar er zijn er blijkbaar nog genoeg overHoe vang je veenmollen? Bij mij eten ze de zoete aardappels op.En andere tuintje aan de andere kant van de sloot heb ik woelmuizen [emoji3064] Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 11 juni 20205 j Ahhhhhhh! Als dat maar goed gaat! Een aannemer is bezig met waterdruppelslag aan te leggen in de vaste roestbakken.. Als ze de pepers maar heel laten! Zal later een foto plaatsen.
Geplaatst: 11 juni 20205 j Die ijzeren tafel is van Appelvrouw (daar hadden we het oliepersapparaatje van Jorieke op geschroefd). Maar dat Opinelmes, dat is van Patrijs. Zo raak ik helemaal in de war! https://www.moestuinforum.nl/topic/25322-identificatie-wat-voor-plant-struik-of-boom-is-dit-2/page/21/?tab=comments#comment-401389 Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 11 juni 20205 j 5 uren geleden, henkg zei: Opinelmes, dat is van Patrijs Echt niet ik heb er drie en ook al ben ik ze regelmatig kwijt ze waren nooit zover gekomen als het hoogste duin in Nederland.( Wel eens een terug gevonden in een groen bak in het Gooi) We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 12 juni 20205 j 20 uren geleden, acpronk zei: Hoe vang je veenmollen? Bij mij eten ze de zoete aardappels op. En andere tuintje aan de andere kant van de sloot heb ik woelmuizen wij graven lege yoghurtpotjes in, een cm of 2 onder het maaiveld en dan een plank erop en een klein beetje mest er in, liefst paard ze kruipen net onder het oppervlak onder de plank en vallen er in en dan...
Geplaatst: 14 juni 20205 j Een scheur in de bodem van de regenton, 250liter water weg. Gelukkig de ton die in de moestuin staat dus het water is niet helemaal nutteloos weggestroomd. Te ton was nog maar 6 jaar oud en nu al rijp voor de sloop.
Geplaatst: 14 juni 20205 j Ik voel met je mee Loes.... zo zonde. Er is wel weer regen voorspeld. Ducktape?
Geplaatst: 14 juni 20205 j We hebben direct een nieuwe gehaald. Het plan was eerst wel om te repareren toen we de bodem goed bekeken zagen we al dat er geen redden meer aan was. Er zaten meerdere zwakke plekken dus het was wachten op een nieuwe scheur. We vermoeden dat de bijbehorende voet niet goed ondersteunt. Ik heb al eens eerder gedoe gehad met deze ton. De winkel waar ik hem destijds heb gekocht bestaat niet meer dus ik kon fluiten naar de garantie. Nu bij een fysieke winkel een vergelijkbare ton van een ander merk gehaald en dikke korting gekregen. De voet moet nog wel worden maar nu eerst de nieuwe ton op de oude voet gezet om weer regenwater op te vangen. 14 juni 20205 j aangepast door loes
Geplaatst: 16 juni 20205 j De mezenjonkies zijn alle 3 of 4 dood. Ieder jaar broeden er mezen in een huisje op mijn tuin. Dit jaar was het verdacht vroeg weer rustig. Toen ik net de boel bekeek, lagen de kleintjes dood in het nest.
Geplaatst: 16 juni 20205 j He dat is sneu. Waren het pimpelmezen? Ik las alweer een tijdje geleden op ad.nl dat er grote sterfte was onder pimpelmezen dit jaar (met name jonkies die het niet redden).
Geplaatst: 16 juni 20205 j Wil wel eens weten dat die jonge pimpelmezen te eten kregen. Dus even in het maagje kijken. Als je maag er zelf tegen kan. Wel eens gehoord dat buxus rupsen jongen mezen vergiftigd. Dus kan om dat te bekijken. Als de maagjes leeg zijn, dan hebben de ouders niet meer gevoerd.
Geplaatst: 16 juni 20205 j Het nestje jonge koolmezen bij ons achter het huis is ook overleden ik had de ouders al een paar dagen niet gezien toen in het nestkastje gekeken en 3 dode jonge.
Geplaatst: 16 juni 20205 j Het zijn inderdaad pimpelmezen. Die ziekte veroorzaakt longontsteking. Er zijn in Duitsland op diverse plekken meerdere dode volwassen pimpelmezen gevonden. Dus het zou best kunnen dat de ouders gestorven zijn en de jonkies daarna verhongerd. Het hele nest en broed gedoe was al anders dan andere jaren. Onregelmatige activiteit en op enig moment had ik de indruk, dat er maar 1 ouder af en aan vloog.
Geplaatst: 18 juni 20205 j Hier geen dode vogels. Geen slakken. Geen ratten. Niks van dat alles. Gewoon eigenhandig - en in koele bloede - een tak met 8 tomaten in wording van een tomatenplant afgeknakt. 'k Dacht dat ik het steeltje van de dief ernaast te pakken had .. https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/https://www.moestuinforum.nl/topic/23955-zij-en-heur-landleven/
Geplaatst: 18 juni 20205 j Auw.. dat doet zeer @Grork Ik denk dat dat iedereen wel eens is overkomen, maar dat maakt het er niet minder erg om. Sterkte 🌹
Geplaatst: 19 juni 20205 j ach @Grork, hier net zo gisteren met de schoffel achter een laaghangende tros gehaakt: RITS!! Zo 3 dikke (zeer groene) tomaten op de grond 😢
Geplaatst: 20 juni 20205 j tsja, hier sinds gister een halve aardappelplant, 7 geplette aardbeien, 1 tomaat met flinke dief ipv hoofdtak twee geknakte nieuwe asperges nog 4 maanden te gaan... 20 juni 20205 j aangepast door RobO
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.